Ruokamatka Eurooppaan Bordeauxissa nyt kakkosella
Ihania kauppahalleja, kuppiloita, mereneläviä. Hyviä viinejä.
Tämä on sitä elintasoa ja elämisen tasoa! Ulkona syöminen on normaalia taviksillekin!
Miten meillä voi olla niin surkeata ranskalaisiin verrattuna?
Meillä vedetään kotona einesmaksalaatikkoa. Ihan hanurista.
Kommentit (23)
Suomi on ihan perseestä. Täällä ei elämä ole muuta kuin töitä, vatutusta ja kärsimystä. ja kohta tulee räntää ja kylmää.
Ja meillä pitäisi olla tienestit Ranskan tasolla. Brutto ehkä sama, mutta netto ei. Eikä hinnat.
Voit sentään voittaa kultaisen rusinan!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ohjelma. Hirveä nälkä tuli.
Ei muuta kun Maggispekkikset Airflyeriin tai Kebabkioskille. Namskis.
Kyllä minä teen useinkin ranskalaisia klassikkoruokia.
Creme ninonia ja Burgundinpataa. Bouillabaissea. Ankanreisiä jne..
Ja ihan köyhä työläinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä teen useinkin ranskalaisia klassikkoruokia.
Creme ninonia ja Burgundinpataa. Bouillabaissea. Ankanreisiä jne..
Ja ihan köyhä työläinen olen.
Niin minäkin. Ihan itsestä se kiinni on. Kyllä Suomessakin voi elää kuin Ranskalainen. Viiniäkin saa Alkosta.
Kauheita ruokia. Jotain oksettavia simpukoita ja sitä rataa. Olkoon vaikka kuinka hieno ruoka kyseessä, mutta mulle ei kyllä maistu. Oon kyllä maistanut ja siihen se jäi minun osaltani.
Perusbritti. 2/2 ajastaan selvinpäin tai kännissä.
Pojallakin oli eräässä jaksossa parta ajamatta.
Muistan Madridissa kuinka ihana oli San Miguelun kauppahalli: pieniä annoksia tapaksia ja viiniä, ihania tuotteita. Perheet siellä viettivät aikaa lapset mukana. Toinen oli kauppakeskuksen ruokakaupan keskellä oleva pieni hampurilaisbaari, jossa sai itse valita pihvin mistä hampurilainen tehdään ja ne oli laadukasta lihaa. Siihen kyytipojaksi lasi viiniä tai olutta; ei onnistusi Suomessa. Tähän lisäksi kaikki muut maat, joissa on ihania ruokatoreja, joissa saa tuoretta, hyvää ruokaa ja juomaa. Mun haave on eläköityä johonkin lämpimään, jossa tuollainen on normaalia elämänmenoa
Tuota kun katsoi niin rupesi tekemään mieli pakastepitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan Madridissa kuinka ihana oli San Miguelun kauppahalli: pieniä annoksia tapaksia ja viiniä, ihania tuotteita. Perheet siellä viettivät aikaa lapset mukana. Toinen oli kauppakeskuksen ruokakaupan keskellä oleva pieni hampurilaisbaari, jossa sai itse valita pihvin mistä hampurilainen tehdään ja ne oli laadukasta lihaa. Siihen kyytipojaksi lasi viiniä tai olutta; ei onnistusi Suomessa. Tähän lisäksi kaikki muut maat, joissa on ihania ruokatoreja, joissa saa tuoretta, hyvää ruokaa ja juomaa. Mun haave on eläköityä johonkin lämpimään, jossa tuollainen on normaalia elämänmenoa
Täällä menet lasten kanssa johonkin S-ketjukuppilaan, syötte pizzat tai leikkeet ja lastenannokset ja pullollisen S-etutarjousvinkkua..... ja lasku 150€.
Vattuvattu vatunvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä menet lasten kanssa johonkin S-ketjukuppilaan, syötte pizzat tai leikkeet ja lastenannokset ja pullollisen S-etutarjousvinkkua..... ja lasku 150€.
Vattuvattu vatunvattu.
Tämäpä juuri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. San Sebastian oli myös loistava. Muutama pintxos ja lasi viiniä. Ja hinnat naurettavia. Perheet lapsineen seurusteli ravintoloissa. Ei koskaan toimi Suomessa. Jo hinnat täällä on sitä luokkaa, että nounou. Lasi viiniä tai olutta 1-2e. E
Ravintolassa käynti alkaa olla niin kallista lystiä, ettei siihen ole varaa enää keskituloisellakaan.
Ainoa ravintolasyöminen alkaa olla lounasruokailu, ja sitäkään ei raaski enää tehdä joka päivä, kun lounaskin maksaa jo noin 14€ peruskuppiloissa.
Illalla 2 henkeä ei syö alle satasella juuri missään, jos juo jotain muuta kuin vettä.
Varmasti Ranskassakin on kallista Pariisissa ja hienoissa paikoissa, mutta tuo juomien hinnoittelu tuhoaa Suomessa ravintolat. Näkeehän tuon jo jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kun Maggispekkikset Airflyeriin tai Kebabkioskille. Namskis.
Kolme päivää olen vetänyt jauhenlihakeittoa. Sitä on vieläkin jäljellä. Ei ole enää kyllä namskis.
Vierailija kirjoitti:
Muistan Madridissa kuinka ihana oli San Miguelun kauppahalli: pieniä annoksia tapaksia ja viiniä, ihania tuotteita. Perheet siellä viettivät aikaa lapset mukana.
Jos tätä palstaa on uskominen, lapsia ei saa viedä kauppahalleihin pilaamaan toisten tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa käynti alkaa olla niin kallista lystiä, ettei siihen ole varaa enää keskituloisellakaan.
Ainoa ravintolasyöminen alkaa olla lounasruokailu, ja sitäkään ei raaski enää tehdä joka päivä, kun lounaskin maksaa jo noin 14€ peruskuppiloissa.
Illalla 2 henkeä ei syö alle satasella juuri missään, jos juo jotain muuta kuin vettä.
Varmasti Ranskassakin on kallista Pariisissa ja hienoissa paikoissa, mutta tuo juomien hinnoittelu tuhoaa Suomessa ravintolat. Näkeehän tuon jo jokainen.
En periaattesta käy missään Suomessa ulkona syömässä. Säästän kaikki rahat ja kulutan ne ulkomaan lomilla edullisissa kohteissa. Hintalaatu suhde moninkertainen Suomeen verrattuna.
Jos nyt jotain hyvää on Suomessa, niin se on oma sauna. Keskituloisellakin. Ja kerrostalossa.
Ja sähkökin on nyt halpaa.
Mutta fakta on, että Ranskassa, Italiassa ja Espanjassakin tuo syöminen on osa kulttuuria ja ihan eri tasolla arvostuksessa kuin Suomessa.
Täällä monelle ruoka on vain mahan täytettä. Lenkkiä ja sinappia. Puuroa. Mössöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt jotain hyvää on Suomessa, niin se on oma sauna. Keskituloisellakin. Ja kerrostalossa.
Ja sähkökin on nyt halpaa.
Mutta fakta on, että Ranskassa, Italiassa ja Espanjassakin tuo syöminen on osa kulttuuria ja ihan eri tasolla arvostuksessa kuin Suomessa.
Täällä monelle ruoka on vain mahan täytettä. Lenkkiä ja sinappia. Puuroa. Mössöä.
Tämäkin täysin totta. Meillä viikolla mennään perusruoalla mutta viikonloppuisin kokataan vähän erikoisempia juttuja ja lapset ovat mukana tekemässä ja sitten syömässä
Jos tuollainen ruoka olis yhtä halpaa täällä, niin tuollaisia ruokia vois täälläkin tehdä useimmin kuin 2-4 kertaa kuukaudessa.