Luuleeko joku oikeasti että ne neljä jäänmurtajaa jotenkin työllistäisivät
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kyllä, kun tätä hehkutetaan jonain Suomen työllisyyden pelastajana. Oikeasti töitä ei tule suomalaisille yhtään lisää ja muutaman vuoden sisään lähtee pois ne olemassaolevatkin työpaikat.
iigor alexandrovitch pjootor!
Ei faktat muutu, vaikka miten hokisit tuota. Tulet itsekin joku päivä heräämään todellisuuteen tämän asian suhteen.
Mihin usa tarvii jäänmurtajia ja varsinkin nyt kun ilmasto lämpenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luuleeko joku oikeasti, että osaamisen lahjoittaminen jenkkilään ei veisi niitä vähiäkin työpaikkoja, joita tuolla alalla on Suomessa?
Itse olisit siis tyrmännyt kaupan?
Missä noin luki?
No kun niin kritisoit. Niin kysyin mitä olisit itse tehnyt?
Paljon parempi kuin vain valittaa aina joka asiasta on miettiä vaihtoehtoja.
Itse näen tämän yhtenä tapana solmia jenkit enemmän Suomen taakse jos esim. venäjä alkaisi tosissaan uhkailla.
Toki ymmärrän suomalaisten pelot,kun historiassa on tehty typeriä päätöksiä joidenkin myyntien suhteen.
Aiotaanko niitä murtajia käyttää Grönlantiin hyökkäämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Igoria näköjään nyt harmittaa.
Eikö sulla mitään muuta sanottavaa ole?
Minunkin mielestä hän sanoi kaiken oleellisen. Enkä ole ainoa!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eletään sen verran pohjoisessa ja kylmässä että jotenkin nuo meriväylät olis pystyttävä pitämään auki laivoille jotta Itämeri ei menisi umpijäähän.
Kyllä ne auki pysyy Jenkkien valmistamillakin murtajilla. Suomihan aikoo opettaa jenkeille, miten näitä laivoja tehdään.
Miksi ihmeessä Suomi opettaa, miten laivoja tehdään? Mitä Suomi hyötyy siitä? Sen jälkeen ei ainakaan enää myydä näitä USA:han ja USA vie loputkin tilaukset Suomelta. Olikohan tämä ihan loppuun asti ajateltu asia? Kai jotain edes pidetään omana tietona?
No mitä voi olettaa, kun Orpo on osallisena tässä(kin) asiassa? Onko hän koskaan tehnyt päätöksiä, jotka olisivat loppuun asti mietittyjä ja edistäisivät suomalaisten työllisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luuleeko joku oikeasti, että osaamisen lahjoittaminen jenkkilään ei veisi niitä vähiäkin työpaikkoja, joita tuolla alalla on Suomessa?
Oletko oikeasti niin tyhmä, ettet ymmärrä mikä ero on murtajien myymisella ja osaamisen lahjoittamisella?
Jos niitä lisenssillä valmistetaan niin ei se mitään osaamisen lahjoittamista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ole ainoat vaihtoehdot. Toivottavasti eivät myyneet kilpailuetuaan liian halvalla. Mikä muu maa antaisi koko osaamisensa pelkällä rahalla pois, kun se tarkoittaa, että seuraavia tilauksia ei enää tule. Kai joku kilpailukieltosopimus edes tehtiin?
Vierailija kirjoitti:
? Ja montas jäänmurtajaa ollaan yleisellä tasolla valmistettu täällä vuosittain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kyllä, kun tätä hehkutetaan jonain Suomen työllisyyden pelastajana. Oikeasti töitä ei tule suomalaisille yhtään lisää ja muutaman vuoden sisään lähtee pois ne olemassaolevatkin työpaikat.
Ei faktat muutu, vaikka miten hokisit tuota. Tulet itsekin joku päivä heräämään todellisuuteen tämän asian suhteen.
Mitäköhän ne sun "faktat" sitten ovat?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin luki?
Itse näen tämän yhtenä tapana solmia jenkit enemmän Suomen taakse jos esim. venäjä alkaisi tosissaan uhkailla.
Toki ymmärrän suomalaisten pelot,kun historiassa on tehty typeriä päätöksiä joidenkin myyntien suhteen.
Opettele lukemaan ennen kommentointia. Se auttaa hahmottamaan, mitä tuossa kritisoitiin ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Aiotaanko niitä murtajia käyttää Grönlantiin hyökkäämisessä?
Tuskin. Jos hyökkäsi niin tuskin käyttäisivät siihen jäänmurtajia...
Ihmiset on yllättävän typeriä kyllä näistä ulostuloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ole ainoat vaihtoehdot. Toivottavasti eivät myyneet kilpailuetuaan liian halvalla. Mikä muu maa antaisi koko osaamisensa pelkällä rahalla pois, kun se tarkoittaa, että seuraavia tilauksia ei enää tule. Kai joku kilpailukieltosopimus edes tehtiin?
Kukaan mitään ole lahjoittanut. Oletko r-yssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin tyhmä, ettet ymmärrä mikä ero on murtajien myymisella ja osaamisen lahjoittamisella?
Jos niitä lisenssillä valmistetaan niin ei se mitään osaamisen lahjoittamista ole.
Nimenomaan JOS. Älä nyt hyvä lapsi kuvittele, että kaikki on totta, mitä lupaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Työllistää lähinnä ukrainalaisia, virolaisia ja puolalaisia.
Ja kermat kuorii virolaiset alihankkijat. Suomalaisille jää mainehaitta ja vastuunkanto duunarien riistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan JOS. Älä nyt hyvä lapsi kuvittele, että kaikki on totta, mitä lupaillaan.
Älä Kolja selittele :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän ne sun "faktat" sitten ovat?
-eri
Tietäisit kyllä, jos osaisit lukea.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen tilaus oli vuonna 2016, että ihan kauheaa kysyntää ei osaamisella ole ollut aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin luki?
Opettele luk
Eli et osaa vastata. Ok. Tykkäät vain valittaa. Ja ohjaat keskustelua muualle.
Toivottavasti suomalainen työnlaatu myös säilyy.Tuntuu ainakin talorakentajilla olevan osaamisen puutetta kun parvekkeilta putoaa ihmisiä yms.