Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka toipua stressin aiheuttamasta verenpaineesta, verensokerista, uniapneasta ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta lääkkeettömästi? Onko mahdollista?

Vierailija
31.12.2022 |

Ainoastaan kilpirauhasseen lääkitys, mutta muihin ei, koska ajattelen että saan elämänmuutoksen myötä stressitasot alemmaksi, paremman ja riittävän unen ja näin painon, apnean pois ja sitä kautta verenpaineen ja verensokerin normaalille tasolle.

Onko kukaan saavut käännettyä nämä elämantapaoireet ja stressiperusteiset vaivat kokonaan pois, jopa ilman lääkkeitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan mittaan stressi pikkuhiljaa hellittää, mutta puhutaan vuosista. Stressijärjestelmällä ei ole poiskytkentää vaan se jää päälle pitkäksi aikaa.

Vierailija
2/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki kiinni ja laihduta. No niin, nyt kun tämä totuus on sanottu, voitte alkaa haukkua minua ja kertoa keinoja, joista aloittaja tykkää, mutta jotka eivät tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei käytä alkoholia ollenkaan, ja elää rauhallista mutta työntäyteistä yrittäjän elämää ilman lomia. 

Vierailija
4/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korkea verendokeri on?

Vierailija
5/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri on "alkava" diabetes tasoa, en tiedä tasoja numeroina tms. 

Eräs lääkäri antoi jo lääkityksen jota en jatkanut koska ajattelin että hoidan luontaisesti sokeria välttämällä, mutta ollut haaste kun iltapäivän väsymys iskee niin lasillinen appelsiinimehua piristää (sokeria) samoin kahvit (univaikeus) jne.

Vierailija
6/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan elämäntaparemontti kokeilla

Vierailija
7/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä tyypin alkava diabetes? Olisko kakkostyyppi sitten kun lääkkeestä puhut? Oli miten oli, älä nyt hemmetti jätä mitään lääkettä tosta noin vaan.

Kilpirauhanen on autoimmuunitauti eikä parane. Eikö ole sulle kukaan lekuri käynyt näitä tauteja ja niiden hoitoja läpi?

Vierailija
8/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri on "alkava" diabetes tasoa, en tiedä tasoja numeroina tms. 

Eräs lääkäri antoi jo lääkityksen jota en jatkanut koska ajattelin että hoidan luontaisesti sokeria välttämällä, mutta ollut haaste kun iltapäivän väsymys iskee niin lasillinen appelsiinimehua piristää (sokeria) samoin kahvit (univaikeus) jne.

ÄLÄ LOPETA LÄÄKITYSTÄ ITSE. Oireesi kertovat diabeteksesta, joka ei ole hoitotasapainossa. Kai nyt ymmärrät, että jos et käytä lääkettä, niin sokerisi saattavat nousta niin korkeiksi, että menet ketoasidoosiin, ja voit vaikka kuolla? Anna m, mä arvaan, et myöskään mittaa verensokereitasi?

Vierailija
9/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin tietty, puhuin t-keskuksessa, mutta sillä ne on listalla, viimeksi olin kesällä kandin vastaanotolla.

Jos saisin apneaan apua, niin moni muu tuossa varmaan ihan itsestään menisi ohi, kun uni on kunnossa, niin se saa myönteisen domino-efektin, eikö vaan.

Vierailija
10/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen uudestaan terkkariin ja vaadin kunnon tutkimukset. 

Mutta olen käsittänyt että verensokeri on rajoilla, ei siis vakavaa kakkostyyppiä onneksi, mutten ole mittauttanut tai sitä ei ole mitattu pitkään aikaan. 

Vierailija
11/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin tietty, puhuin t-keskuksessa, mutta sillä ne on listalla, viimeksi olin kesällä kandin vastaanotolla.

Jos saisin apneaan apua, niin moni muu tuossa varmaan ihan itsestään menisi ohi, kun uni on kunnossa, niin se saa myönteisen domino-efektin, eikö vaan.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00045

Kilpirauhasen vajaatoiminta hoidetaan lääkkeillä, verenpaine ja diabetes lääkkeillä ja elämäntavoilla( laihdutus, ruokavalio, liikunta), uniapnea CPAP laitteella ja elämäntavoilla( laihdutus ja liikunta).

Ota hyvä mies itseäsi niskasta kiinni, ja ala hoitamaan itseäsi, muuten tulet heittämään veivin pian!

Vierailija
12/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Diabetekseen tarvitset lääkityksen ja elämåntapahoidon, samoin verenpaineen hoitoon. Kilppari- lääkitys.

Vierailija
13/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä tyypin alkava diabetes? Olisko kakkostyyppi sitten kun lääkkeestä puhut? Oli miten oli, älä nyt hemmetti jätä mitään lääkettä tosta noin vaan.

Kilpirauhanen on autoimmuunitauti eikä parane. Eikö ole sulle kukaan lekuri käynyt näitä tauteja ja niiden hoitoja läpi?

Ei ole ryhdytty toimiin, olen käynyt kaupungin keskustan terveysasemalla. 

Olen itse kirjannut nämä oireet / ongelmat, jotka on itse todettu osin diagnosoitu muttei kukaan ole sanonut mitään. 

Ai, niin sitten on todettu okatyvisolusyöpä, kasvoissa muutama ja yksityisellä poistatin yhden, mutta nyt on vartalolla ainakin yksi. Tiedän että etäispesäkkeisiin riski, mutta onneksi harvinainen. 

Vierailija
14/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkki kiinni ja laihduta. No niin, nyt kun tämä totuus on sanottu, voitte alkaa haukkua minua ja kertoa keinoja, joista aloittaja tykkää, mutta jotka eivät tehoa.

Mikä korkki pannaan kiinni? Ketsuppipullon?

Ihmisillä on stressiä, jopa absolutisteilla. Siihen ei auta ohje korkeista. Joskus auttaa ainoastaan työpaikan vaihtaminen!

Vierailija
15/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ei aiheuta diabetesta, voi vaikuttaa verenpaineeseen, mutta kyllä muut syyt tärkeämmät.

Oletko ylipainoinen? Pitäisi laihduttaa. Ruokavalio?( kovat rasvat, suola, jmkuidun määrä, kasvisten määrä jne) Vaikuttaa sekä diabetekseen, että verenpaineeseen. Tupakoitko? Juotko alkoholia? Harrastatko liikuntaa

Vierailija
16/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeammin saa korjattua, kun vähän lääkitsee.

Mutta tärkeintä todellakin on se, että poistaa/muuttaa elämästään asiat, jotka sitä stressiä aiheuttaa. Eikä myöskään pidä jäädä liikaa murehtimaan/stressaamaan sitä, mitä "muut" (ketkä muut?) ajattelevat muutoksistasi. Se vain toisi uuden syyn stressata.

Vierailija
17/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00045

Kilpirauhasen vajaatoiminta hoidetaan lääkkeillä, verenpaine ja diabetes lääkkeillä ja elämäntavoilla( laihdutus, ruokavalio, liikunta), uniapnea CPAP laitteella ja elämäntavoilla( laihdutus ja liikunta).

Ota hyvä mies itseäsi niskasta kiinni, ja ala hoitamaan itseäsi, muuten tulet heittämään veivin pian!

Olen alkanut hoitamaan itseäni, elämäntapamuutos vaikuttaa jo, uni on parempi, syvää unta useimmiten 2-4 tuntia yössä jopa. 

Olen myös kirjannut kaikki nämä mistä puhetta, siihenn mikä se on se Maisa tms  ja sanonut käydessäni, mutta mitään tutkimuksia ei ole tehty. En ymmärrä miksi. Minulla on ollut matkatyö josta ollut puhetta, niin siksikö eivät anna lähetettä kun ajattelen etten ole paikalla? Nyt ei enää ole sitä matkatyötä.

Vierailija
18/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ohje: Lakkaa valehtelemasta itsellesi. Itselleen on helpompi valehdella kuin muille, koska itse uskot ne valheesi. Muut eivät niin helposti usko.

Vierailija
19/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehdella? Hmm, olen tässä anonyymisti ihan suoraan puhunut ja olen huolissani terveydestäni ja toiminut asian eteen jo monin tavoin. 

Vierailija
20/20 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi yhtäkään noista oman onnensa nojaan hoitumaan, koska ne aiheuttavat lisävaurioita hoitamattomina. Elämäntavat remonttiin, jos on syytä ja sitten veriarvojen seurannan perusteella lääkärin valvonnassa etsimään hoitotasapainoa.