Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko ihmiset todellakin niin, että opettaja ei ansaitse " lomarahaa"

Vierailija
13.04.2007 |

ollenkaan vaan hänen on annettava osan palkastaan sijaiselle lahjaksi, koska kunta tmv ei sitä sijaiselle maksa??!!!! huh, huh.

Moniko tavallinen duunari luopuu kesälomistaan ja muista eduistaan vaan sen takia, että on kotona hoitamassa lapsiaan eikä töissä?????? Ei minun tuttavapiirissä kukaan ole kuulutkaan moisesta!

t. mami

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sijaisella ole mielestäsi mitään oikeuksia?

Vierailija
2/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tilanne on tämä:

äitiys- ja hoitovapaan sijaisiksi ei saada päteviä opettajia, koska kuka hullu haluaisi tehdä vuoden töitä ilman lomapalkkaa.

Nämä samat varasopettajat vetoavat pitkien kesälomien yhteydessä siihen, että kesäkuukausien lukuisat lomapäivät tehdään sisään talvella. Heidän mukaansa yhdeksän työkuukauden palkka on jaettu tasan 12:lle kuukaudelle, mistä syystä open kuukausipalkka on varsin huono.

No, mitenkäs on asia sijaisen kannalta? Työtunteja tehdään kyllä talvella kiitettävä määrä, mutta se, joka kesällä palkan kanssa lomailee, on viranhaltija. Ei työntekijä.

Opettajat ovat keskimäärin itsekkäitä ja ahneita pikkuporvareita. Oppilaan etuun vedotaan silloin, kun oppilaan etu=open etu.

Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaa kesältä, oli viranhaltija töissä tai ei. ELi sijainen on työtön, vaikka palaisikin samaan sijaisuuteen syksyllä. Työsuhde siis katkaistaan tylysti kesän ajaksi. Siksi minä ainakin otan kesän palkan itselleni hyvällä omallatunnolla. Itsekin olen joskus kärsinyt samasta asiasta tehdessäni vastavalmistuneena sijaisuutta, joten vahinko kiertämään vaan, koska systeemi sen sallii.

T: hoitovapaalla oleva ope

Vierailija
4/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tiedän, että pätevänä saisin kesälläkin palkkaa, jos kaltaisesi eivät tulisi kesäksi " töihin" . Mutta koska sinä ja muut sisaret tulevat kesäksi töihin, minulle ei palkkaa makseta.

Siksi en haluakaan hakea sijaisuuksia. Ja siksi sijaisuuksia tekevät epäpätevät.

Yhtä aikaa päteviä on kortistossa ja epäpäteviä tekemässä näitä hoitovapaan sijaisuuksia (ilman kesän palkkoja of course).

Pätevä ope

Vierailija
5/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitiyslomalla voi töihin tulla.

hoitovapaalla töihin sen sijaan tulevat vain ja ainoastaan opettajat.

Vierailija
6/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkavapautta, tiedän tämän ihan omasta kokemuksestani. Ja omasta palkastani en luovu, vaan jostain ihmeellisestä oikeudesta varastaa sijaisen talven aikana ansaitsema kesälle jyvitetty urakkapalkka. Sen verran solidaarisuutta voi kollegoja kohtaan olla, ettei varasta palkkaa jonka eteen ei ole minuuttiakaan tehnyt töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän