Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies menetti työnsä sairaan lapsen hoidon takia!

Vierailija
13.04.2007 |

Perhettämme kohtasi kamala epäonni! Lastani isä menetti työpaikkansa, koska hän jäi kotiin hoitamaan lapsia, kun itse jouduin sairaalaan kolmeksi päiväksi yllättäen!

Miehen pomo, joka on NAINEN, sanoi, että miehellä olisi pitänyt olla todistus siitä, että hänellä on oikeus jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Mies ei siinä rytäkässä huomannut mitään todistuksia hankkia, vaan ajatteli, että työnantaja ymmärtää tilanteen, kun hän sen kertoo suullisesti.

Vasta jälkikäteen työnantaja sanoi, että hän on kyllästynyt siihen, että mies on erilaisilla lapsenhoitoon liittyvillä verukkeilla jatkuvasti poissa töistä.

Itse asiassa mies on ollut poissa vain muutaman kerran, kun lapsi on ollut sairaana tai hänet on pitänyt viedä lääkäriin. Aina tämä on pidetätetty pois palkasta.

Lapsemme on sairastanut vuoden aikana paljon, mutta se ei ole meidän valintamme. Paljon mieluummin olisi saanut lapsi olla terveenä ja mies töissä. Yleensä minä olen kyllä sairaan lapsen kanssa ollut kotona.

Miehen naispomo oli jopa sanonut, että eikö se äiti hoida lasta (!!!). Minullakin on kuitenkin työni.

Nyt olen kolmannella äitiyslomalla ja mies tuli kotiin ja ilmoitti, että työnantaja käski hänen vaihtaa suosiolla työpaikkaa. Työnantaja kiertää lakia niin, ettei anna miehelle potkuja, vaan hänet siirrettiin tämän vuoksi toisiin tehtäviin eri paikkakunnalle 70 kilometrin päähän asuinkunnastamme ja työaika vaihtui ilta-/yötyöksi päivätyöstä ja työ alkaa ensi viikolla. Käytännössä siis mies ei voi mennä sinne tällaisella varoitusajalla, kun ei sinne ole julkisia yhteyksiäkään tuollaisina aikoina.

Kyllä meidän perhettä nyt koettelee! Tekisi mieli ilmiantaa työnantaja johonkin, koska tuohan on laitonta periaatteessa tai ainakin moraalitonta ja sydämetöntä toimintaa!

Kyllä pienten lasten isiä syrjitään työelämässä. Nyt loppuu rahat ja kaikki.

Oli pakko purkautua johonkin.

Terveisin Epätoivoinen äiti

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa lukea juttu ennen kuni lähettää sen eteen päin, saa ainakin kaikki pahimmat ristiriidat pois =)

Vierailija
22/22 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ollut luvatta poissa työpaikalta ja se oikeuttaa irtisanomiseen. Näin se vaan on.

Laki on laki ja se vaan on paskaa tsäkää jos pomo ei jousta senttiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä