Onko sullakin sellainen olemus, että pelkkä sun olemassaolo saa ihmiset
vihastumaan. En tiedä onko mulla jokin resting bitch face vai mikä mutta useamman kerran on ihmiset vihastuneet jostain ihmeen syystä. Olin kerran työhön liittyvässä tilaisuudessa jossa osallistujia oli ympäri Suomen ja illalla olimme porukalla syömässä ja täysin vieras nainen alkoi provosoitumaan täysin ilman syytä kaikesta mitä sanoin enkä edes puhunut paljon. Puheenaiheet oli työhön liittyvää asiafaktaa. Ajattelin jo että kaataa kohta pöydän ja eräs kanssaistujakin jo reagoi tuon naisen aggressiivisuuteen. Lopulta vain istuin ja hymyilin ja se tuntui vain provosoivan enemmän.
Näitä tapauksia on enemmänkin ja ihmettelen mikä on se juttu. Lapset ja eläimet pitävät minusta, mutta jokin triggeröi aikuisia ihmisiä.
Kommentit (57)
Ajattelin ensin, että sulla on todella nariseva/lässyttävä tai korkea ääni, koska sellaista ihmistä on todella vaikea sietää ja osa ihmisistä on niin alkukantaisia, että alkaa aggressiiviseksi inhoamaansa ihmistä kohtaan. Tai ehkä teit jotain ruokaääntelyä, mikä ajaa jotkut riavon partaalle. Toki lapsellista alkaa painamaan toisia alaspäin tai piilokettuilla, mutta nuo ihmiset eivät ole kovin kehittyneitä impulssikontrolleineen. Jättäisin omaan arvoonsa.
Itse en taas ymmärrä, miksi suurimmalla minusta osalla ihmisistä tulee outo vaikutelma, vaikkei minulla ole mitään diagnooseja. Tätä kommentointia oudoksi on ollut lapsuudesta saakka.
Ja parista kaverista tulee sellainen välitön "kamu" fiilis. He ovat kaverin muotoisia, heitä on helppo lähestyä, helppo puhua ja yleensäkin helppo olla. Olen vähän kade sellaisesta aurasta, mutta toisaalta heitä lähestyvät kaikki - lapsista aina rapajuoppoihin, jotka kertovat synkkiä salaisuuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet nepsy? Olet jollain tavalla erilainen kuin muut ja he vaistoavat sen?
Näytin 12-vuotiaana 22-vuotiaalta ja kolmikymppisenä alettiin kysymään henkkareita, että olenko edes 18v. En ole nepsy vaan kiusaajat ovat niitä nepsyjå.
Kateellisia ovat, eivät ole sinut itsensä kanssa. Minulle oltiin jo kateellisia hiekkalaatikolta asti, milloin oli parempi lapio ja milloin oli hienompi hiekkalinna. Murkkuna se oli, että on liian kaunis hiusdonitsi tai liian hyvännäköinen seurustelukaveri. Teininä se oli, että joka päivä vaihtuu vaatteet ja liian hyvin osaa tanssia. Aikuisena se oli, että toi on palkattu ulkonäön perusteella (mikä ei oo totta, minut palkattiin pelkän puhelinkeskustelun perusteella), toi hymyilee liikaa, toi näyttää kermaprseeltä, toi on elänyt pumpulissa (mikä ei oo totta laisinkaan, minulla on ollut paljon vaikeammat kotiolot kuin heillä), toi vie mun poikaystävän (ei ole totta, en ole pätkääkään kiinnostunut), toi pokaa kaikki ukkomiehet (ei pidä paikkaansa ollenkaan), toi on rikas (ei pidä paikkaansa alkuunkaan, olen rutiköyhä ulosottovelallinen) jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olen huomannut että hullut narsistit ja psykopaatit hakeutuvat seuraani ja myös niin sanotut ressukat. Ressukat oikein liimautuvat seuraani jos on jokin tilaisuus. Normaalit ihmiset eivät edes näe minua.
Ap
Jos kaikki kohtaamasi ihmiset on sun mielestä narsisteja, niin se narsisti olet todennäköisesti sinä itse.
Normaali ihminenhän ei narsistia voi tunnistaa noin äkkiseltään.
Taitaa olla luetun ymmärtämisessä vikaa, kun eihän tossa edes väitetä että kaikki kohtaamasi ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Jopa mieheni on huomannut tämän eli ei ole omaa kuvitelmaani.
Ap
Tuli vaan mieleen, kun mainitsit, että lapset ja eläimet pitävät sinusta, että yleensähän he juuri pitävät kilteistä, rauhallisista ja ystävällisistä ihmisistä.
Mieheni on juuri tuollainen ja koirani rakastaa häntä yli kaiken.
Jotkut ilkimykset kuitenkin pitävät tuollaisia ihmisiä naiiveina ja ehkä oikein ärsyttävän kunnollisina ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että ongelma on tässä nyt sinä itse, ei ne muut. Jos kohtaa elämässään kerran pari ihmisen joka raivostuu etkä ymmärrä syytä, voi olla että ongelma on toisessa eikä ole ollut mitään todellista syytä raivota. Mutta sitten kun huomaa tällaisen olevan omassa elämässä sellainen kerta toisensa jälkeen toistuva kaava, niin kuin sinä, siis siinä mitta suhteessa että miettii että mikä itsessä saa vihastumaan niin ongelma olet todennäköisesti sinä itse. Yleensä ihmisten kanssa ongelma ovat narsistiset piirteet. Narsisti saa joka paikassa ihmiset vihaiseksi ja huonovointiseksi eikä itse näe siihen mitää syytä koska ei tiedosta omaa käytöstään. Todennäköisesti keksii päässään sitten kaikenlaisia omia tarinoita ja versioita itsestään, tyyliin olen vaan niin kaunis ja muut on kateellisia. Ja diagnosoi kaikki muut narsistiksi. Tämä luonnehäiriö on sillä lailla harvinainen että ei ole mahdollista että joku vetäisi puolee
No, mun (entinen) kaveri aikoinaan alkoi vaan raivoamaan minulle täysin ilman syytä. Oltiin matkoilla ja kävin kaupassa, hän halusi jäädä odottamaan ulkopuolelle, kävin pikaseen enkä ostanut mitään, koska ajattelin, että hän ei jaksa odottaa, hän sitten raivostui minulle siitä. Tuli vähän fiilis, että minun olisi pitänyt hänelle ostaa jotain, vaikka kysyin etukäteen haluaako hän jotain ja hän sanoi, että ei. Myöhemmin hän sitten pyysi anteeksi ja sanoi, että hänellä oli vaikeaa ja että hänen ystävänsä sairasti syöpää. En tiedä onko totta, mutta tämmöisistäkin asioista ihmiset voi vetää raivarit ihan viattomalle.
Hienoa jos tunnistatte toksiset ihmiset. Jos jostakin tulee huono olo, ei tarvi sen enempää analysoida sillä hetkellä vaan poistukaa paikalta/vähentäkää yhteydenpitoa.
Erityisesti, älkää jakako kaikkea somessa tai muutenkaan.
"Ei pidä päästää kotiinsa ihmistä, jolla on paha silmä" (eeva kilpi)
No eikö se ole aika tavallista, että joku vain inhoaa/ei siedä sinua joskus? Eihän kaikkia voi koskaan miellyttää, tai olla sellainen että kaikki tykkäävät.
En minä koe että ärsytän ihmisiä olemassaolollani yleisesti, jos joskus osuu kohdalle ihmisiä jotka eivät vain pidä minusta. Yleisesti minusta kuitenkin pidetään.
Esim. Yhdessä työhaastattelussa haastettelijat olivat pirun agressiivisia ilman mitään järkevää syytä, ei kai sitten naamataulu miellyttänyt vaikka olen ihan kivan näköiseksi kehuttu- olin tullut ajallaan, olin siististi pukeutunut, kohtelias, hiukset laitettu jne. Tietysti tein sitten valituksen ketjuun, ja jotain seuraamuksia saivat sitten. Missään muualla minua ei ole siihen malliin kohdeltu, vaan on ollut ihan asiallista kohtelua. Yhä ihmetyttää, miksi olivat edes haastatteluun kutsuneet, jos niin paska cv oli ja ei mikään kelvannut. :D
Minusta tärkein on puolustaa itseään ja pyrkiä säilyttämään omanarvontunto, jos joku kohtelee epäreilusti/huonosti ilman kunnon syitä, tai keksii syitä joilla asettaa sinut huonoon valoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ja psykot ainakin vihaa minua. Heti alkaa vittuilu ja alaspäin painaminen. Miten ihmeessä he heti vaistoaa, jos joku on heidän mielestä erilainen esim nepsy.
Se että vedät hatusta pikadiagnoosin "ei pidä minusta joten automaattisesti narsisti tai psykopaatti" voi kertoa jo jotain.
Vaikkei olisikaan narsisti tai psykopaatti, niin vihaaminen on kuitenkin vihaajan ominaisuus. Hän todennäköisesti vihaa kaikkia, jopa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ja psykot ainakin vihaa minua. Heti alkaa vittuilu ja alaspäin painaminen. Miten ihmeessä he heti vaistoaa, jos joku on heidän mielestä erilainen esim nepsy.
Se että vedät hatusta pikadiagnoosin "ei pidä minusta joten automaattisesti narsisti tai psykopaatti" voi kertoa jo jotain.
Vaikkei olisikaan narsisti tai psykopaatti, niin vihaaminen on kuitenkin vihaajan ominaisuus. Hän todennäköisesti vihaa kaikkia, jopa itseään.
Ei ole vihaaminen aina vihaajan ominaisuus!! Tämä on tosi väärä ja vaarallinen ajatustapa silloin kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa jotka ihan oikeasti omalla toiminnallaan saavat muut vihaiseksi. Kyllä maailmaan loukkaavaa käytöstä mahtuu ja kyllä silloin vastuu on sillä joka niitä vihareaktioita aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Sosiaalisten pelien pelaajat vttuuntuu helposti, kun osaan ohittaa heidän alaspäinpainamiset hyvin. Normaalien ihmisten mielestä olen mukava ja "minun seurassani on helppo olla". Lapset ja eläimet tykkää minusta, heidän kanssaan tulen myös toimeen hyvin.'
'Voitko adoptoida mut?' kysyi napero z ja kaikki luomakunnan eläimet. 😺🦁🐯🐶🐺🐮
Komppaan.
Mun vibraatiossani asuva
armoton armo + 'varjot esille puskeva laatu' ---> mahdollinen paljastuminen raivostuttaa alati manipuloivaa peluriepeliä.
Olen tuon viestin kirjoittaja, johon vastailit. Olen kuullut tähän raivostumiseen syynkin välikäden kautta, syy oli että "minusta ei saa otetta". Sanoja hyvin narsistinen hyväksikäyttäjä, joka yritti päästä elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olen huomannut että hullut narsistit ja psykopaatit hakeutuvat seuraani ja myös niin sanotut ressukat. Ressukat oikein liimautuvat seuraani jos on jokin tilaisuus. Normaalit ihmiset eivät edes näe minua.
Ap
Jos kaikki kohtaamasi ihmiset on sun mielestä narsisteja, niin se narsisti olet todennäköisesti sinä itse.
Normaali ihminenhän ei narsistia voi tunnistaa noin äkkiseltään.
Niinkö hän sanoi?
Itse (mies) välillä ihmettelen kuinka hyvin usein baarissa kun olen itsekseni vaikka lehteä lukiessa tai kirjoittelemassa huvin vuoksi niin viereen tuppaa yleensä jonkun sortin rassukka, oli sitten nainen tai mies. Ties miten monta avautumista ja kummallista tarinaa olenkaan kuullut. Ei siinä mitään kyllä minä kuuntelen ja sanon kait jotain kilttiä tai lohduttavaa väliin, kun eivät suutu tai provosoidu tms.
Lähtevät sitten omia aikojaan ja minä ihmettelen, että miten sitä nyt taas kävi näin. Myös jostain syystä kissat tuntuvat pitävän minusta erityisen paljon, en tiedä miksi.
Ajattelin ensin, että sulla on todella nariseva/lässyttävä tai korkea ääni, koska sellaista ihmistä on todella vaikea sietää ja osa ihmisistä on niin alkukantaisia, että alkaa aggressiiviseksi inhoamaansa ihmistä kohtaan
Mulla on sillälaillaa, että lähes kaikki miehet kehui ääntä todella psljon. Mutta naisilta kuulen tämmöstä "älä kimitä" yms, naiset ei tykkää. Joten tossakaan ei ole mitään yhtä ainoaa "kaunista ääntä", naisetkin on kyllä kehunut kauniiksi ääntä, mutta sanonut ettei jaksa kimitystä ym ja varmaan joskus nimitellyt lässyttäväksi.
Mulla on tällaisia kokemuksia kans! Enkä tiedä yhtään, mistä johtuu. Olen kolmekymppinen nainen, ikäistäni nuoremman näköinen ja ihan kiltin näköinen kai myös.
Edellisellä asuinalueella kävelin kahden (nais)naapurin ohi. Moikkasin heitä kuten käytöstapoihin mielestäni kuuluu, ja mielestäni ihan normaalisti "Moi". Kun olin päässyt hieman heistä ohi, kuului takaa väännellyllä äänensävyllä "Möi!" ja taas normaalisti "Ärsyttävä." :D Harmittaahan se, kun naapuri moikkaa.
Toinen kerta olin uudessa porukassa illanistujaisissa, ja siellä kysyttiin kysymyksiä korteista. Minulta kysyi joku ikäiseni nainen, että harrastanko käsitöitä. Vastasin siihen, että "No vähän, silloin tällöin neulon jotain." Siihen tämä kysyjä sitten huokaisi ylimielisesti ja sanoi "neulomista" ja vuoro vaihtui.
Tässä pari esimerkkiä, onhan näitä enemmänkin. Yhteistä on, että nämä suutahtelijat ovat olleet aina naisia. Mikähän lie heitä harmittaa.
Syötkö purkkaa? Jos mässytät, etkä ole tajunnut sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmiset, jotka eivät panosta omaan henkiseen kasvuunsa vihaavat minua, koska en suvaitse heidän lapsellista käytöstään.
Tuossahan se syy tuli, olet suvaitsematon toisia kohtaan ja se näkyy varmaan katseestasi tai olemukestasi.
Minusta tuntuu että ongelma on tässä nyt sinä itse, ei ne muut. Jos kohtaa elämässään kerran pari ihmisen joka raivostuu etkä ymmärrä syytä, voi olla että ongelma on toisessa eikä ole ollut mitään todellista syytä raivota. Mutta sitten kun huomaa tällaisen olevan omassa elämässä sellainen kerta toisensa jälkeen toistuva kaava, niin kuin sinä, siis siinä mitta suhteessa että miettii että mikä itsessä saa vihastumaan niin ongelma olet todennäköisesti sinä itse. Yleensä ihmisten kanssa ongelma ovat narsistiset piirteet. Narsisti saa joka paikassa ihmiset vihaiseksi ja huonovointiseksi eikä itse näe siihen mitää syytä koska ei tiedosta omaa käytöstään. Todennäköisesti keksii päässään sitten kaikenlaisia omia tarinoita ja versioita itsestään, tyyliin olen vaan niin kaunis ja muut on kateellisia. Ja diagnosoi kaikki muut narsistiksi. Tämä luonnehäiriö on sillä lailla harvinainen että ei ole mahdollista että joku vetäisi puoleensa jatkuvasti elämässään narsisteja ovista ja ikkunoista, vaan silloin siinä yhtälössä todennäköisemmin itse on se ns narsisti. Diagnoosia heitellään aika kevyesti enkä tässä itsekkään tarkoita diagnosoida, ihmisellä voi olla vaan jotain piirteitä eikä ns koko häiriötä. Minusta tuntuu että et tule saamaan ongelmaasi ratkaisua tai perspektiiviä tältä palstalta, ja et pysty itse näkemään objektiivisesti niitä ongelmia itsessäsi, niin tällaista asiaa kannattaisi lähetä ehkä ennemmin purkamaan jonkun terapeutin vastaanotolla joka voisi antaa ihan oikeaa näkemystä nimenomaan sinun tilanteeseesi.