Asutko vanhanaikaisessa/remontoimattomassa asunnossa?
Pinnat jostain viime vuosisadalta, eikö se häiritse sinua? Paljon näkee naapureiden taloja myynnissä ja vain harva on nykyaikainen.
Kommentit (48)
Juuri pitäisi alkaa teettää remonttia. Pesuhuone on vähän pakko, mutta keittiön kohdalla vähän mietin, koska tykkään ihan kamalasti kasari keittiöstäni. Kunnon tiskipöytä ja kyllä, oranssiin vivahtavat puuovet. Inhoan nykyisiä trendejä, kun kaikki näyttää ihan täsmälleen samalta. Rahalla tietysti saisi vaikka kuinka persoonallista, mutta en ole miljonääri.
Asun keskellä suurehkoa suomalaiskaupunkia 1970-luvun kerrostalossa jota ei ole ikinä mitenkään remontoitu eikä myöskään tätä asuntoa. Mutta enpä minä maksakaan 58 neliön kaksiosta vuokraa kuin 420 €/kk.
Kyllä asunto voi olla aivan nykyaikainen, vaikka olisi vanhat pinnat. Eihän se siitä ole kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Juuri pitäisi alkaa teettää remonttia. Pesuhuone on vähän pakko, mutta keittiön kohdalla vähän mietin, koska tykkään ihan kamalasti kasari keittiöstäni. Kunnon tiskipöytä ja kyllä, oranssiin vivahtavat puuovet. Inhoan nykyisiä trendejä, kun kaikki näyttää ihan täsmälleen samalta. Rahalla tietysti saisi vaikka kuinka persoonallista, mutta en ole miljonääri.
Ymmärrän että remontit jää tekemättä jos ne pitää teettää jollain ""ammattilaisella""
Joo, siinä on alkuperäiset 50-luvun kaapit. Ne on ihanat.
No takuulla asun vanhanaikaisessa asunnossa, sillä talo täytti terveet sata vuotta jo viime vuosituhannella.
Meillä on sellaisia vanhanaikaisia kammotuksia, kuin erillinen keittiö, erillinen ruokahuone, kukkatapetit, räsymatto ja kristallikruunu, kirjahyllyistä nyt puhumattakaan!
Tämän lisäksi puuttu sisustustikkaat ja aamiaiskaappi.
Voisiko joku pelastaa minut tästä hirvityksestä?
Halvalla lähtee.
Olen asunut 1800-luvun puolivälissä rakennetussa remontoimattomassa talossa. Se oli vanha!
Etelä-Suomessa hämmästelin ennen sotia rakennettuja vanhoja taloja kaupungeissakin, kun oma silmä oli tottunut 1950-luvulla ja sen jälkeen rakennettuihin. Sitä vanhempia taloja oli hyvin harvassa eikä kaupungeissa yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Asun keskellä suurehkoa suomalaiskaupunkia 1970-luvun kerrostalossa jota ei ole ikinä mitenkään remontoitu eikä myöskään tätä asuntoa. Mutta enpä minä maksakaan 58 neliön kaksiosta vuokraa kuin 420 €/kk.
Saunallinen, remontoitu kaksio pienkerrostalossa, pikkukaupungissa. Vuokra 350€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Jos pinnat ovat viime vuosisadalta, niin silloinhan ne ovat yleensä jotain hirttä tai kiveä.
Uskoisin, että tarkoitat viime vuosikymmeniltä. Mun talossa on pinnat 70-luvulta ja onhan tämä ihan karmea.
Viime vuosisadan loppupuolella rakennettiin karmeimmat talot ja sisustuksessa oli maalattua lastulevyä, muovimattoa ja melamiinipintoja. Ne ne hirsi- ja kivitalot ovat enimmäkseen sitä edeltäneiltä vuosisadoilta.
Asuin pitkään Kalliossa asunnossa, jossa edellinen kevyt pintaremontti oli tehty 80-luvun alussa. Suihkua ei ollut. Mm. valokatkaisimet olivat yhä niitä 50-luvun bakeliittijuttuja, Strömberg-hella oli 60-luvulta. Muutin pois pari vuotta sitten. Vuokra oli halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ja vähän häiritsee.
Mutta olen matkustanut sen verran paljon ympäri maailmaa ja nähnyt siellä niin paljon, että enimmkseen muistan olevani hyväosainen.
Juurikin matkustelun jälkeen on mahtava päästä kotiin ja muistaa jälleen miten siistiä ja modernia omassa kodissaan on verrattuna airbnb lääviin :D
Jaa. Airbnb:stä löytyy kyllä vaikka kuinka modernia jos on varaa maksaa.
50 luvun kivitalo. Kaapit jostain kasarilta. Rempattu seinät ja lattia ysärillä. Vuokra 550e. Ei haittaa. Viihdyn ja etenkin vuokrapäivinä hymyilyttää.
- yksiö, meilahti
Asun talossa joka täyttää ensi vuonna 100 vuotta. Tämä on vanhanaikainen, so what?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin juuri asuntoon missä kaikki on vanhaa. Keittiö ja kaikki kaapit ym 50-luvulta. Kaikki nirisee ja narisee kun ulkona on kostea sää. Kaikki on vähän väärällä korkeudella ja epätehokasta.
50 luvun maalatut kokopuukaapit ovat symppiksiä. Mutta jotkut kasari lastulevykötöstykset kaameita
Tuollaisessa sukulaiset asuvat, eikä siellä ole suihkua, vain kylmä vesi tulee sisälle ja kaikki lämpenee puilla. Ikää heillä on jo sen verran että eivät jaksa enää edes lämmitystänsä hoitaa. Eivät ajoissa muuttaneet muualle.
Kannattaa mennä käymään italialaisissa kämpissä. Jossa kaikki on vähän sinnepäin ja kulunutta.
Hyvä esimerkki Suomalaisesta typerästä rakentamisesta on Merihaka. Yritettiin jopa Puu-Vallila aikoinaan pistää matalaksi. Ja nyt sielläkin olisi jotain Pasilan persoonatonta rakentamista. Jos se olisi silloin onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä jengi täällä kommentoi että ihanaa kun on 50 vuotta sitten remontoitu ja en haluaisikaan mitään nykypäivän kiiltävää mustavalkoharmaa laminaatti String-hylly tusinakämppää. Remonttia voi tehdä vanhaa kunnioittaen, tyylikkäästi, laadukkaasti ja ihan oman maun mukaan.
Aivan. Minulla on 1912 rakennettu talo ja olen remppauttanut "wanhaa kunnioittaen". Kaikkea löytyi hyvin paitsi yhtä ovea erillisen keittiön ja ruokahuoneen välille. Sen löytyminen kesti melkein viisi vuotta mutta kyllä kannatti. Keittiön teetin puusepillä ja siitä tuli aivan mahtava, sellainen vanhan näköinen, jossa modernisuus on ikäänkuin piilotettu. Alkuperäiset laattalattiat hiotutin ja annoin kiilloittaa ammattimaisesti ja tulos suorastaan loistava ja kestää taas sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä käymään italialaisissa kämpissä. Jossa kaikki on vähän sinnepäin ja kulunutta.
Hyvä esimerkki Suomalaisesta typerästä rakentamisesta on Merihaka. Yritettiin jopa Puu-Vallila aikoinaan pistää matalaksi. Ja nyt sielläkin olisi jotain Pasilan persoonatonta rakentamista. Jos se olisi silloin onnistunut.
Siltä uudelta sillalta kun katselee, niin Merihaka on kauniimpi kuin Fisula.
Remonttitarvetta kyllä olis 35-vuotiaassa omakotitalossa, mut ei ole varaa. Mulle remontiksi ei riitä laminaattia tai vinyyliä lattiaan ja maalia pintaan tai Ikea-keittiö, joka ei vastaa meidän tarpeita. Niinpä täytyy tässä sinnitellä ja toivoa vauraampaa tulevaisuutta.
Asun. Ei ole edes liesituuletinta.