Siis oliko Vegenakki- sanan kieltämisen
taustalla nyt vain se, että jotain lihaasyöviä laitaoikeistolaisia kiukutti, kun vegenakista käytetään sanaa nakki?
Lähtökohta: Ketään ei kiinnosta, Sitten jotain lihaasyövää kiukuttaa vegaanit. Sitten pitää keksiä jotain niiden pään menoksi.
Lopulta kielletään muutaman sanan käyttö ja kun sekä veget että lihaasyövät ihmettelevät tätä kertakaikkista typeryyttä, saadaan koko asia vielä jotenkin käännettyä niin, että vasemmistoa harmittaa, vaikka koko idea lähti näiden oikeistolaisten järkijättöjen toimesta.
SYön itse lihaa, mutta ovatko nuo oikeistolaiset oikeasti NÄIN kuutamolla? Ei se, mitä voi tehdä kaikkien hyväksi vaan se, mitä voi tehdä kuvitellen, että eri mieltä olevat repisivät pelihousunsa?
Juuri tällaisen takia ääni ei lähde koskaan oikealle. Järki puuttuu kaikesta tekemisestä.
Kommentit (138)
Mites toi hiirennakki? Meilläpäin käytetään tuollaista sanaa, pitäisikö luopua?
Milloinhan kielletään sanat "hedelmäliha" ja "kookosmaito"? Koska loogisesti tuosta vegenakki-kiellosta tulisi seurata myös se.
On se hienoa että eurooppalaisilla oikeistopolitikoilla on aikaa tällaisena maailmanaikana askarrella tällaisten sanaleikkien kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin vassukat ja tukihipit saa maistaa omaa lääkettään kun ovat meiltä kieltäneet kaikki n-sanat ja muut.
Seuraavaksi aloitetaan pysykää -Vege - joka paikasta - kampanja!
Yrititkö nyt epätoivoisesti kertoa, että nakillakin on ihmisoikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova pelko on lihantuottajilla.
Aikooko vegaanit ruveta väkivaltaisiksi?
Ostamalla kasvisruokaa? Kyllä se väkivalta on lihansyöjien hommaa.
Myyrät, hiiret, jänikset ja siilit murskautuvat kasvinviljelykoneiden alle. Hyönteisiä, matoja ja maaperän pieneliöitä kuolee torjunta-aineisiin massoittain. Käytät ehkä yhä vaatteita, joissa on eläinperäisiä liimoja, värejä, silkkiä tai villaa. Autosi renkaissa, muoveissa ja jopa lannoitteissa voi olla eläinrasvaa. Gelatiinikapseleissa, verituotteissa, insuliinissa ja rokotteissa on eläinperäisiä ainesosia. Kameran filmissä, soittimissa ja sidetarpeissa hyödynnetään eläintuotteita. Liikut teillä, joiden alta on tuhottu eläinten elinymp
Yhtä paljon niitä kuolee kun liikkuu liikenteessä autolla tai julkisilla, on sitten vegaani tai sekasyöjä.
Tiesitkö muuten, että Gretan ja kumppanien viimeisin Gazaan toteutettu (ja Hamasin kustantama) ideologiamatka aiheutti arviolta 8090 eläimen kuoleman (40 liikenteessä, 1000 lentohyönteistä, 5000 hotellitorjunnan tappamaa hyönteistä ja 2000 hyttystä).
Olen pienestä pitäen syönyt kasvispihvejä ja opetellut laittamaan niitä itse. Emmä nyt 58-vuotiaana enää osaa termiä vaihtaa, eikä ole tarviskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienestä pitäen syönyt kasvispihvejä ja opetellut laittamaan niitä itse. Emmä nyt 58-vuotiaana enää osaa termiä vaihtaa, eikä ole tarviskaan.
Niin, onhan se pihvi herkullinen sana ja assosioi eläimen lihaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit kutsua omia tuotoksia miksi vaan mutta valmistajat ja kauppa ei. Ja hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se pihvi herkullinen sana ja assosioi eläimen lihaan 😂
Oon eri, mutta kasvispihvi ei kyllä mulla assosioidu mitenkään eläimen lihaan, kun en ole edes ikinä elämässäni syönyt lihaa. Kasvispihvejä taas olen syönyt melkein 50 vuotta jo.
Milloin aletaan käsitellä sanaa hedelmäliha?
On miehiä ja vegemiehiä, ihan niinkuin on nakkeja ja vegenakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kasvispihvi ole millään kieltolistalla. Lukutaito?
Oppihan ihmiset Oivariininkin, joka oli ennen Voimariini?
Pullapirtti (?) kehitti Ruishoikka-nimisen leivän mutta unohti rekisteröidä nimen. Joku muu omi ja reki#teröi Ruishoikka-nimen, ja nyt Pullapirtillä on Ruishoxxa, joka on helppo muistaa. Hyvä palvelus joltakin ku*ipäältä Pullapirtille, sanoo tämä kuluttaja.
Vierailija kirjoitti:
Milloinhan kielletään sanat "hedelmäliha" ja "kookosmaito"? Koska loogisesti tuosta vegenakki-kiellosta tulisi seurata myös se.
On se hienoa että eurooppalaisilla oikeistopolitikoilla on aikaa tällaisena maailmanaikana askarrella tällaisten sanaleikkien kanssa!
Ah, ja sä vihaat niin paljon sitä kuinka ääriajattelu lietsoo vihaa
Ja vegaanit tappelee siitä, että kuka täällä kehtaa syödä hedelmälihaa...
Haloo Helsinki, Hulluuden highway
En halua olla tapettujen eläinten mädätyslaitos.
Miltä nyt tuntuu kun kerrankin tämä on näinpäin ? :D tehän rakastatte olla sanapoliiseja, fassuja kun olette.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla tapettujen eläinten mädätyslaitos.
Enkä minä ole komposti.
Vierailija kirjoitti:
Miltä nyt tuntuu kun kerrankin tämä on näinpäin ? :D tehän rakastatte olla sanapoliiseja, fassuja kun olette.
No, eikö se nyt ole käynyt kaikista näistä lukuisista ketjuista ilmi, että me lähinnä nauretaan tälle asialle?
Vierailija kirjoitti:
Kova pelko on lihantuottajilla.
Kyllä. Ja kaupoissa ei mistään saa eettisesti tuotettua lihaa.
Ja lihaa myydään nollakatteella kun vegeripkien katteet on satoja prosentteja.
Ikään kuin eläinrääkkäys olisi se ykkösasia?
Olen aina ihmetellyt tätä matkimista lihansyöjien ruokien nimiä kasvisruokapaikoissa.
Miksi soijanakki tai seitankinkku???
Ihan typerää mielestäni.
En itse kaipaa kasvisruokaa syövänä mitään "nakkeja tai kinkkua" , kun ruoka ei ole sitä "ihteään".
Seitankinkku ja soijanakki aivan karmeita nimityksiä kasvisruuille.
Lopettakaa moinen hölmöily.
Mutta kuka lukee kaikki kyltit ruotsinlaivan buffetissa???