Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahaa, huoltoyhtiö ilmoitti päivämäärät milloin käyvät

Vierailija
09.10.2025 |

asentamassa palovaroittimet.

No, pitääköhän minun laittaa tämä ilmoituslappu näkyville ja kirjoittaa siihen oma viesti: jos asunossa tuntuu pahaa hajua, voitte mielellään ruveta selvittämään mistä se haju tulee. Itse olen katsonut kaikki mahdolliset paikat läpi, enkä ole löytänyt hajunlähdettä. Haisee joskus tunkiolle, haisee kellarille, haisee homeensekaiselle lialle...

Olkaa hyvä!

Toki, kun käyvät kaikki asunnot, niin kaipa se sitten selviää, jos jossakin on sellaista, että haju leviää, mutta ei taida kiinnosta tätä huoltoyhtiötä.... 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi rahastusmuoto satasella asukkaille kympin varoitin.

Mitä rahastus. Kun se lain mukaan kuuluu nyt taloyhtiön hoidettaviin asioihin, ei sitä voi sillon asukkaalta rahastella. Se raha tulee jostain olemassa olevasta tilistä, ei erikseen ruveta laskuttamaan.

Vierailija
22/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Mutta kun yhtiöissä asuu myös niin tampioita jotka ei näitä osaa hoitaa, niin jonkun on jatkossa pakko hoitaa ne keskitetysti. Meillä oli oma uusi palovaroitin, mutta huoltoyhtiön asentajan oli pakko laittaa se uusi, koska näin on päätetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He käyvät asentamassa palohälyttimet, todennäköisesti se ei ole edes huoltoyhtiö vaan joku ihan muu firma. Jos sulla on asunnossa jotain muuta vikaa niin soita sinne huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle ja sitä varten sovitaan erillinen käynti. Olen itse kiinteistöhuollon yrittäjä ja vtuttaa kun menet tekemään jotain vuosihuoltoja asuntoihin ja asukkaat ovat tehtävälistan kanssa odottamassa, kun olen aikatauluttanut työt sitä ilmoitettua työsuoritetta varten, esim 10min/asunto. 

Jos huomaat osakkaana/asukkaana puutteen asunnossasi, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa siitä viipymättä. Ihan turha odottaa niin kauan että tilanne on sietämätön. Kun ongelma ilmoitetaan ajoissa, sen korjaaminenkin on usein helpompaa.

Velvollisuus, VELVOLLISUUS ON MYÖS KÄYTTÄYTYÄ JA PUHUA ASIALLISESTI SIELTÄ HUOLTOFIRMASTA PÄIN!

Joku kakara rupeaa esittämään kannanottoja, niin siinä menee suhteet huoltofirmaan saman tien!

Vierailija
24/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahastus. Kun se lain mukaan kuuluu nyt taloyhtiön hoidettaviin asioihin, ei sitä voi sillon asukkaalta rahastella. Se raha tulee jostain olemassa olevasta tilistä, ei erikseen ruveta laskuttamaan.

Vastikkeessahan se maksetaan.

Vierailija
25/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hajunlähde ei ole paikalla kun huoltomiehet tulevat? 

No, mä kyl veikkaan että se hajunlähde löytyy kun käyvät kaikki asunnot läpi!

Ja juu. Malmin kiinteistöt asensivat joskus vuosia sitten, kun tuo palovaroitin tuli pakolliseksi varusteeksi asuntoihin - vaikkei toki vielä silloin ollut että se on taloyhtiön vastuulla mutta kävivät siis silti - niin olin kotona mutta en mennyt avaamaan ovea kun rimpauttelivat tulonsa merkiksi, ja olin asunnon toisessa huoneessa ja ovikin kiinni, niin ihmettelin kun se ukko kuului käyvän keittiösä, kylpyhuoneessakin, ja sitten se avasi sen huoneen oven jossa olin, niin nolona rupes sitten selittämään, että tulin tuota varoitinta asentamaan ja kurkkasin tässä keittiöön ja kylppäriinin, mutta se varoitin tuli siis eteiseen, joka on kaikkien huonetilojen keskellä!

No, siis kurkkasin

Tärisit suljetun oven takana😅

Vierailija
26/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He käyvät asentamassa palohälyttimet, todennäköisesti se ei ole edes huoltoyhtiö vaan joku ihan muu firma. Jos sulla on asunnossa jotain muuta vikaa niin soita sinne huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle ja sitä varten sovitaan erillinen käynti. Olen itse kiinteistöhuollon yrittäjä ja vtuttaa kun menet tekemään jotain vuosihuoltoja asuntoihin ja asukkaat ovat tehtävälistan kanssa odottamassa, kun olen aikatauluttanut työt sitä ilmoitettua työsuoritetta varten, esim 10min/asunto. 

Jos huomaat osakkaana/asukkaana puutteen asunnossasi, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa siitä viipymättä. Ihan turha odottaa niin kauan että tilanne on sietämätön. Kun ongelma ilmoitetaan ajoissa, sen korjaaminenkin on usein helpompaa.

No, kiitos velvollisuuksien kertaamisesta. Olen käynyt asuntoni läpi, mistään en löydä sitä hajunlähdettä. Olen myös sitä mieltä, kun tässä nyt on tietynlaista asujaimistossa, että se haju tulee jostain tämän asunnon ulkopuolelta. Ilmanvaihtokanavien kautta. Kun tänne tunkee tupakanhajuakin joskus...

Ja käyttäytyminen sieltä huoltoyhtiön ja isännöitsijän taholta pitää olla VELVOLLISUUKSIEN MUKAAN ASIALLISTA!

Ja uskopa huvikses, että tässä taloyhtiössä asiallisuudessa on aika paljon puutteita!

Vierailija
27/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Mutta kun yhtiöissä asuu myös niin tampioita jotka ei näitä osaa hoitaa, niin jonkun on jatkossa pakko hoitaa ne keskitetysti. Meillä oli oma uusi palovaroitin, mutta huoltoyhtiön asentajan oli pakko laittaa se uusi, koska näin on päätetty.

Koska näin laki määrää!

Vierailija
28/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on varmaankin maksettu jo ennakkoon, taloyhtiön huoltorahojen tilille.... Tästä ei tule mitään erillisiä laskuja!

Vierailija
29/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kyllä innolla sitä päivää kun tulevat tänne asentamaan ja löytävät naapurin kasvattamon

Vierailija
30/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hajunlähde ei ole paikalla kun huoltomiehet tulevat? 

No, mä kyl veikkaan että se hajunlähde löytyy kun käyvät kaikki asunnot läpi!

Ja juu. Malmin kiinteistöt asensivat joskus vuosia sitten, kun tuo palovaroitin tuli pakolliseksi varusteeksi asuntoihin - vaikkei toki vielä silloin ollut että se on taloyhtiön vastuulla mutta kävivät siis silti - niin olin kotona mutta en mennyt avaamaan ovea kun rimpauttelivat tulonsa merkiksi, ja olin asunnon toisessa huoneessa ja ovikin kiinni, niin ihmettelin kun se ukko kuului käyvän keittiösä, kylpyhuoneessakin, ja sitten se avasi sen huoneen oven jossa olin, niin nolona rupes sitten selittämään, että tulin tuota varoitinta asentamaan ja kurkkasin tässä keittiöön ja kylppäriinin, mutta se varoitin tuli siis eteiseen, joka on kaikkien huonetilojen kesk

Enpäs vaan tein etätöitä!

Vierailija
31/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velvollisuus, VELVOLLISUUS ON MYÖS KÄYTTÄYTYÄ JA PUHUA ASIALLISESTI SIELTÄ HUOLTOFIRMASTA PÄIN!

Joku kakara rupeaa esittämää

Kommentistasi päätellen et ole kovin asiallinen itsekään.

Ja miksi meille raivoat?

Vierailija
32/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on varmaankin maksettu jo ennakkoon, taloyhtiön huoltorahojen tilille.... Tästä ei tule mitään erillisiä laskuja!

Mitä hiton jankutusta. Tarkoitin että ihan "itse" se on sinne vastikkeena maksettu.

Vierailija
33/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, ei pysty, kun nilkki sitä ja nilkki tätä. Voi voi, kun on kurjaa ja hankalaa elämä eikä kukaan auta.

Vierailija
34/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, ei pysty, kun nilkki sitä ja nilkki tätä. Voi voi, kun on kurjaa ja hankalaa elämä eikä kukaan auta.

Joka yhtiöön pesiytyy joku tuommoinen hankala inttäjä, jonka kanssa on kaikki niin vaikeata.

Vierailija
35/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velvollisuus, VELVOLLISUUS ON MYÖS KÄYTTÄYTYÄ JA PUHUA ASIALLISESTI SIELTÄ HUOLTOFIRMA

Ai versaalien käyttö on raivoamista! Sitä paitsi, asiallisuus on velvollisuus, ja jos kyseinen firma itse käyttäytyy epäasiallisesti, niin turha odottaa, että kovinkaan mielellään sinne ollaan yhteydessä. Palautetta voi antaa, mutta se suhde menee ekasta epäasiallisuuden kerrasta huonoon suunta,. Ja kuten sanottu, väki oli vaihtunut sekä toimistossa että mahdollisesti myös muussa käytännön henkilökunnassa ainakin kesän ajaksi. Ilmeisesti ei ymmärretä eräissä paikoissa sitä käyttäytymisvelvoitetta! Ja kun ei  ymmärretä, ei ilmeisesti ymmärretä sitten paljon mistään muustakaan! 

Sen enempiä tähän ei tarvitse kaikesta siitä epäasiallisuuden ilmentymästä asujaimiston taholta kertoa, kuin että täysin tuntemattomina ovat itse sen epäasiallisuutensa tuoneet. Täysin tuntemattomina. Minulla ei ole ollut tarvetta alkaa soittaa poskeani jonkun minulle yhdentekevän tyypin tekemisistä, mutta heillä sen sijaan on tänne päin aivan normaaleista asumiseen liittyvistä seikoista ollut tarvetta alkaa tehdä aiheetta - huom normaalit ja normaalisti tehdyt - omia herjojaan! Alkoholisteja sun muita erikoisia tyyppejä!

Vierailija
36/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mut mitäs sun kommentti nyt on!

Nilkki on käyttäytynyt epäasiallisesti. Ja puheessaan paljastaa myös sen ettei tiedä edes asioista yhtään mitään!

Nilkin pitää oppia käyttäytymään kun kerran työelämään astuu... Mutta se on kai mahdoton vaatimus, niin kuin myös sinun kohdallasi!

Vierailija
37/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mielenkiintoinen ketju, kaikkine velvollisuus- sun muine kommentteineen!

Vierailija
38/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka yhtiöön pesiytyy joku tuommoinen hankala inttäjä, jonka kanssa on kaikki niin vaikeata.

Haha!

Onko tämä palsta nyt taloyhtiö!

Äläpä käy tänne kiinni, kun nilkit eivät osaa käyttäytyä. Vaikka esiintymisen pakkohalu toki on! Ja tarve esittää viisaampaa kuin onkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän