Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahaa, huoltoyhtiö ilmoitti päivämäärät milloin käyvät

Vierailija
09.10.2025 |

asentamassa palovaroittimet.

No, pitääköhän minun laittaa tämä ilmoituslappu näkyville ja kirjoittaa siihen oma viesti: jos asunossa tuntuu pahaa hajua, voitte mielellään ruveta selvittämään mistä se haju tulee. Itse olen katsonut kaikki mahdolliset paikat läpi, enkä ole löytänyt hajunlähdettä. Haisee joskus tunkiolle, haisee kellarille, haisee homeensekaiselle lialle...

Olkaa hyvä!

Toki, kun käyvät kaikki asunnot, niin kaipa se sitten selviää, jos jossakin on sellaista, että haju leviää, mutta ei taida kiinnosta tätä huoltoyhtiötä.... 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti tuo. Miksipä ei.

Vierailija
2/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun paras jäädä asunnolle venailemaan, ja antaa vielä tuon väliovessa olevan täkin/viltin olla paikoillaan, niin saavat ihmetellä sitäkin, että mikäs se tää on. No, se on siinä sitä varten, ettei pershäiriöiden jätkän äänet kuuluisi niin hyvien sieltä rappukäytävästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä löytävät ruumiin jostain asunnosta ja hajunlähde löytyy. 

Vierailija
4/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He käyvät asentamassa palohälyttimet, todennäköisesti se ei ole edes huoltoyhtiö vaan joku ihan muu firma. Jos sulla on asunnossa jotain muuta vikaa niin soita sinne huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle ja sitä varten sovitaan erillinen käynti. Olen itse kiinteistöhuollon yrittäjä ja vtuttaa kun menet tekemään jotain vuosihuoltoja asuntoihin ja asukkaat ovat tehtävälistan kanssa odottamassa, kun olen aikatauluttanut työt sitä ilmoitettua työsuoritetta varten, esim 10min/asunto. 

Jos huomaat osakkaana/asukkaana puutteen asunnossasi, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa siitä viipymättä. Ihan turha odottaa niin kauan että tilanne on sietämätön. Kun ongelma ilmoitetaan ajoissa, sen korjaaminenkin on usein helpompaa.

Vierailija
5/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti olisit ollut yhteydessä s postitse tai soittamalla isännöinti-huolto eikä nyt vasta. ja 

kannattaa olla itse paikanpäällä aina kun huolto tms muut käyvät. sovi aikahaiari jolloin olet paikalla.

ilmoitukset tulee jättää 2 vko etukäteen päiväyksestä, jotta asukas ehtii varata toisen henkilön tai itsensä paikanpäälle.

on olemassa esimerkkejä, että huolto on tehnyt vahinkoa, kolhinut, naarminut ovenpieliä, wc kannen päälle työkaluja-pakkeja- seurauksena naarmut. parketti-lattia pilalla- kengillä menty laajat alueet. talvella nastakengät tai hiekoitushiekan kivi kengän pohjassa tehnyt naarmuja. ja ehdoton kielto- myööö ei oo tehty.

valvontakamerakin ok. vaihda lukot ja yhteystiedot ja sulla on velvollisuus päästää heidät sisään,mutta oikeutesi on -sovitusti. kaikenlaista sattuu kun yksin pääsevät toisen huoneistoon. likaisilla vaatteilla istuttu sohvilla, katsottu jääkaappiin, ulostettu, kulhosta makeisia,seiniin viiruja kuljetellessa työkaluja kapeilla käytävillä.

Vierailija
6/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He käyvät asentamassa palohälyttimet, todennäköisesti se ei ole edes huoltoyhtiö vaan joku ihan muu firma. Jos sulla on asunnossa jotain muuta vikaa niin soita sinne huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle ja sitä varten sovitaan erillinen käynti. Olen itse kiinteistöhuollon yrittäjä ja vtuttaa kun menet tekemään jotain vuosihuoltoja asuntoihin ja asukkaat ovat tehtävälistan kanssa odottamassa, kun olen aikatauluttanut työt sitä ilmoitettua työsuoritetta varten, esim 10min/asunto. 

Jos huomaat osakkaana/asukkaana puutteen asunnossasi, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa siitä viipymättä. Ihan turha odottaa niin kauan että tilanne on sietämätön. Kun ongelma ilmoitetaan ajoissa, sen korjaaminenkin on usein helpompaa.

Tämä ilmoitus tuli huoltoyhtiöltä, ja siinä ei sanottu mitään ulkopuolisista asentajista, näin ollen oletus on, että huoltoyhtiön omat työntekijät käyvät ne asentamassa. Minkähän ihmeen takia huoltoyhtiö ostaisi joltakin toiselta firmalta tällaisen asennuspalvelun, että poraavat reiät kattoon ja laittavat varottimen paikalleen.. Niih?

Ei  huvita soittaa enää, kun viimeksi kun olin yhteydessä huoltoon, sain vastauksen epäasiallisella tavalla, eli viestiin ei vastattu vaan se vastaus tuli jonkun nilkin suusta ihan väärässä paikassa ja tilanteessa. En siis ota yhteyttä! Tätä ennen kaikki yhteydenotot ovat hoituneet asiallisesti, mutta tuolla on nyt väki ilmeisesti toimistossa vaihtunut ja kun oli kesä niin ehkäpä se nilkki oli joku ruohonleikkuuseen palkattu teini jolle toimiston tyttö oli laverrellut jotain... 

Vierailija
7/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmoitus tuli huoltoyhtiöltä, ja siinä ei sanottu mitään ulkopuolisista asentajista, näin ollen oletus on, että huoltoyhtiön oma

meillä palovaroitimet kävi asentamassa ulkopuolinen firma. Hoitivat koko taloyhtiön samana päivänä 10 min/asunto.

Vierailija
8/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmoitus tuli huoltoyhtiöltä, ja siinä ei sanottu mitään ulkopuolisista asentaj

ai teil tehtiin niin. No, meil ei tehdä! Sillä jos olis ulkopuolisesta firmasta kyse, siitä olisi maininta. Nyt tuli huoltoyhtiön omissa nimissä oleva ilmoitus ja käyttävät verbeissä muotoa "suoritamme". 

Vierailija
9/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hajun lähde löytyi naapurista. Ei ollut vienyt roskiaan kuukausiin. Huoltomies kävi ja asunto desinfioitiin ja asukkaalle häätö. 

Jostain syystä tuli asuntoihin. 

Vierailija
10/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös oli ulkopuolinen firma, joka hoiti palovaroittimet kattoon. Ei mainintaa etukäteen toimitetussa kirjeessä, vaan nimenomaan huoltoyhtiön allekirjoitus. Heillä on myös omat tekijät nosturia vaativiin ikkunanpesuihin ja viheralueiden isompiin hoitotöihin. Ilmastoinnin huoltoakin kävi tekemässä joku porukka, joka ei ole sitä huoltofirman omaa kalustoa. Sitten on erikseen ne jampat, jotka tulevat, kun ilmoittaa jonkun vian asunnossa tai unohtuneet avaimet.

Ja ei, tuo ei ole oikea paikka alkaa kysellä jotain muita huoltotoimenpiteitä. Nämä palovaroittimen asentajat eivät tee muuta kuin asentavat palovaroittimet.

Vierailija
11/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne mielellään käyvät kaikki paikat läpi haistellen, jos tiedät mitä tarkoitan.

Vierailija
12/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hajunlähde ei ole paikalla kun huoltomiehet tulevat? 

Vierailija
13/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme vaihtamaan ilmansuodattimet klo 8-16. Käytämme yleisavainta. 

päivän jälkeen mitään merkkejä käynnistä. Eikö ole tapana jättää

Vierailija
14/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä kyl veikkaan että se hajunlähde löytyy kun käyvät kaikki asunnot läpi!

Ja juu. Malmin kiinteistöt asensivat joskus vuosia sitten, kun tuo palovaroitin tuli pakolliseksi varusteeksi asuntoihin - vaikkei toki vielä silloin ollut että se on taloyhtiön vastuulla mutta kävivät siis silti - niin olin kotona mutta en mennyt avaamaan ovea kun rimpauttelivat tulonsa merkiksi, ja olin asunnon toisessa huoneessa ja ovikin kiinni, niin ihmettelin kun se ukko kuului käyvän keittiösä, kylpyhuoneessakin, ja sitten se avasi sen huoneen oven jossa olin, niin nolona rupes sitten selittämään, että tulin tuota varoitinta asentamaan ja kurkkasin tässä keittiöön ja kylppäriinin, mutta se varoitin tuli siis eteiseen, joka on kaikkien huonetilojen keskellä!

No, siis kurkkasin, ja taisi avata kaappien oviakin!

Nuori jätkä, joka kaiken lisäksi oli  jossain seurustelusuhteessa alakerrassa asuneeseen friiduun...

Että kurkkasin!

No, mitä asiaa oli kurkata, oli siinä vaiheessa käynyt jo varmaankin muutaman saman mallisen asunnon varoittimen asentamassa, joten oli tiedossa, minne laitetaan!

Vierailija
15/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös oli ulkopuolinen firma, joka hoiti palovaroittimet kattoon. Ei mainintaa etukäteen toimitetussa kirjeessä, vaan nimenomaan huoltoyhtiön allekirjoitus. Heillä on myös omat tekijät nosturia vaativiin ikkunanpesuihin ja viheralueiden isompiin hoitotöihin. Ilmastoinnin huoltoakin kävi tekemässä joku porukka, joka ei ole sitä huoltofirman omaa kalustoa. Sitten on erikseen ne jampat, jotka tulevat, kun ilmoittaa jonkun vian asunnossa tai unohtuneet avaimet.

Ja ei, tuo ei ole oikea paikka alkaa kysellä jotain muita huoltotoimenpiteitä. Nämä palovaroittimen asentajat eivät tee muuta kuin asentavat palovaroittimet.

No, se on teidän tyylinne. Niin nämä ilmanvaihtojutut, niihin yleensä tasapainottamisasioissa onkin sitten spesiaaliosaaja joka sen huoltomiehen mukana liikkuu...

Vierailija
16/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, juu, siivousfirmat hoitavat rappusiivoukset, tosin tällä huoltofirmalla on siivojiakin palveluksessansa....

Vierailija
17/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi rahastusmuoto satasella asukkaille kympin varoitin.

Vierailija
18/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sittenhän ei ole. MInä se en kuitenkaan tässä haise, jos sitä meinaat!

Todennäköisesti meinaatkin. 

Kun tästä hajusta on jo kertaalleen yhdelle sanottu, ja niin päin pois. Ei kiinnosta. Ja se että viesteihin ei tule asiallista tietä vastausta ja asiallista vastausta vaan jonkin nilkin suusta esitettynä näsäviisasteluna, jossa se vieläpä esitti sellaista mikä paljasti ettei nilkkiraukka tainnut edes tietää asioiden oikeaa tolaa... 

Ja tuosta nilkistäkin on palautetta annettu.

Vierailija
19/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmoitus tuli huoltoyhtiöltä,

Onko sillä nyt paljon merkitystä, että kuka sen tulee tekemään. He tulevat asentamaan palovaroittimet sarjatyönä ja päivä on aikataulutettu sen mukaan. Jos haluat jotain muita haisteluja niin hoidat sen sitten eri tavalla.

Vierailija
20/38 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla tai voivat olla tulemattakin. Ohareita on tehty ennenkin, sitten tuurillaan seuraavalla viikolla jossain voi lukea että emme saaneetkaan oikenalaisia osia joten huolto viivästyy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä