Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeiluihin jää helposti vangiksi

Vierailija
09.10.2025 |

Omalla kohdallani, kun työkokeilu olisi pian päättymässä, niin toivoisivat että menisin muualle työkokeiluun tai jatkaisin samassa paikassa, että saan rytmiä ja tekemistä elämään, mitä on jo ilmankin. Kun olen sanonut, että hakisin kunnon töihin, niin ovat sitä mieltä ettei kannata. Haluavat joko, että opiskelen tai työkokeilu tai kelan kuntoutus. On se kumma, kun määräilevä, enkä omalla elämälläni saa tehdä, sitä mitä ite haluan. Olen ollut jo kelan kuntoutuksissa, eikä niistä ole ollut varsinaista hyötyä minulle ja en halua myöskään jatkuvasti raataa ilmaistöissäkään. En siksi enää aio niihin mennäkään, kun kerran menet, niin vaikea päästä pois. Jatkuvasti vain pitäisi jatkaa ja jatkaa, vaikka tiedossa on jo etteivät palkkaa. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näihin oikeasti pakottaa?

Vierailija
22/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa tuollasiin. Täytyy reippaasti sanoa " Ei" 

Minulle ehdotettiin työkokeilua. Kieltäydyin siitä kun tiesin olevani työkykyinen ilman mitään orjatyöjaksoa. Kun sitten lopulta sain oman alan töitä ei ollut mitään ongelmaa sopeutua tilanteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän toki, että osalla voi ollakin ettei rytmiä ole. Mutta monilla sitä kummmiskin on

Olin työttömänä käytännössä lähes koko 2011-2019 välisen ajan eli selkeästi pitkäaikaistyötön. Kun lopulta sain oman alan töitä 2019 ei minulla ollut mitään ongelmaa töiden alkamisesta aiheutuvasta elämän rytmin muutoksesta.

Nämä ovat henkilöstä itsestään riippuvia asioita.

Ei terveelle ihmiselle olekkaan. Itse olin työtön 2016-2022 ja minussa oli virtaa kuin pienessä kylässä ensimmäinen vuosi, kun aloitin v.-23  työt. Sitten alkoi taas leipääntymään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä