Neuvola ilmainen, mutta ultra maksaa. miksi?
Mietin, että kun Suomessa on ilmainen neuvola. Niin miksi pitää ultrasta silti maksaa? Miksei nämä " pakolliset" ultrat ole myös ilmaisia?
Kommentit (22)
Mistä kaupungeista löytyy neuvolasta ultra? Siis sellainen rutiinikäytössä oleva ilmainen?
t: ei ainakaan täältä Lappeenrannasta :-(
Ainakin täällä Espoossa neuvoloissa ei ole ultria vaan se tehdään sairaalassa.
Tämän perusteella sitten Naistenklinikalle ulkokäännökseen. Rutiiniultrat kävin kyllä Hyvinkäällä.
ja maksaa siitä kaiken, Kela ei kuulemma korvaa mitään. Että se siitä tasa-arvosta terveydenhuollossa. Pitäsii varmaan valittaa tasa-arvovaltuutetulle. %¤#&"
Kakkosen aikaan ultrat maksoi polimaksun verran eli 22e, ne tehtiin sit sairaalassa, kun lopettivat ultrat täällä tk:ssa
Kolme ilmaista ultraa/ raskaus
Lisääkin saa jos tarvitsee
Itselläni oli neljä ultraa (ilmaisia kaikki)
ei mitään seulontaa vaan pelkkä lasketun ajan määritys. Jos sairaalaan joutuu lääkärin tutkimuksiin, niin silloin tietysti on se poliklinikkamaksu.
Taidat olla itse vammainen kun äitisi ei ole ultrassa käynyt
Meillä polimaksu 22¿ ja tyytyväisenä sen maksan.
No ei tosiaankaan! Ultrissa käydään, jotta eräät tunnetut vammat ja sairaudet havaittaisiin ajoissa. (hoidon tai abortin vuoksi)
Kävi sitten äitiyspolilla tai jollain muulla polilla.
Jos omassa neuvolassa on ultraan mahdollisuus niin toki silloin selviää ilman kaikkia maksuja...
Toisen ultran teki lääkäri, toisen kätilö. Kummatkin lähimmässä sairaalassa, eli Porvoossa.
Esikoisen kanssa jouduin tarkkailuun vauvan pienen koon takia ja kävin tutkimuksissa/ultrassa noin 4-5 kertaa viimeisien viikkojen aikana. Joka kerta tuli 22e maksu.
minulle rakenneultran teki vielä apulaisylilääkäri.
Ilmeisesti ei tehty sairaalassa? Silloin nimittäin olisi pitänyt se polimaksu tulla, vaikka sitten jälkikäteen postissa.
Minun piti käydä viikolta 28---> joka viikko ultrassa. Jokainen käynti maksoi sen 22eur muistaakseni + matkakulut.
Pysäköiminenkin maksaa Kysin pihassa....
Kyllä keljutti aivan saakelisti mutta pakkohan se oli käydä.
Ja joka kerta oli ultraaja myöhässä 30-120min.!!
Mihin meidän verorahat menee?
Vierailija:
Ilmeisesti ei tehty sairaalassa? Silloin nimittäin olisi pitänyt se polimaksu tulla, vaikka sitten jälkikäteen postissa.
Mutta hoikille ultraus käy yleensä ilmaiseksi
Lisäksi ainakin Vuosaaren ta:n neuvolalääkärillä on ultralaite, ne ultraukset ei tietenkään maksa mitään.
olen siis käynyt neuvolassa Vantaalla mutta ultrissa Espoossa. Neuvolassa ei ole ultraa.
Käynti maksoi sen poliklinikkamaksun verran ja jokaisessa raskaudessa on mennyt yliaikaiseurantaan saakka ja näitä pakollisia käyntejä on ollut tosi monta, ja jokaikinen kerta on maksanut.
on ultrat muuten ilmaisia, mutta menee se polimaksu. Siis neuvola on muuten ilmainen kaikkinensa lisätutkimuksinensa, mutta kun täällä ei ole neuvoloissa ultria, niin joutuu menemään sairaalaan.
Meillä ei ole ultraa pikkupaikkakunnan neuvolassa. Pitää mennä lähimpään kaupunkiin ja polimaksu on 22e kerta.
ap