Oon jäänyt opinnoissa yksin
En osannut ryhmäytyä ja nyt on jo porukat muodostuneet. Ja mun viereen ei mielellään haluta istumaan. Onko noilla väliä? Mietin kandeisko mun lopettaa koulu?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vasta aloitit niin älä vielä luovuta. .. Onko se ihan koulumainen koulu vai vaihtuuko siellä ihmiset eri kursseilla?
Koulumainen koulu, suurin osa mua nuorempia, pari vanhempaa jotka keskenään kaveeraavat. Oon itse siis vanhempi oppilas. Mietin onko tästä nyt haittaa? Tosin mietin kyllä lopettamista asian takia. En oikein saa ryhmässä omaa paikkaani. Mulla taustalla koulukiusaaminen ja sen jättämät traumat.
Ap
Ei kavereita tarvitse koulusta löytää jos olet jo aikuinen ja etenkin jos ne muut on kovin eri-ikäisiä. Sopivampaa seuraa voisi löytyä jostain muualta.
Älä välitä siitä. Et ole sen porukkan kanssa ikuisesti.
Pojallani on yliopistissa sama ongelma, nyt jo toista vuotta. Tekee monet projektit yksin, (on sobinud open kanssa). Siellä on vieraskielisiä joilla englantikin vaikea.
Sulla on varmasti päämäärä, menee vain siihen suuntaan ja älä anna häiritä ulkopuolisen.
Sinä olet opiskelemassa, et kaveeraamassa. Miksi ihmeessä lopettaisit opinnot tämän takia? Irtisanoituisitko töistäkin, jos työkavereiden kanssa ei synkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vasta aloitit niin älä vielä luovuta. .. Onko se ihan koulumainen koulu vai vaihtuuko siellä ihmiset eri kursseilla?
Koulumainen koulu, suurin osa mua nuorempia, pari vanhempaa jotka keskenään kaveeraavat. Oon itse siis vanhempi oppilas. Mietin onko tästä nyt haittaa? Tosin mietin kyllä lopettamista asian takia. En oikein saa ryhmässä omaa paikkaani. Mulla taustalla koulukiusaaminen ja sen jättämät traumat.
Ap
Tuossa iässä ikä voi vaikuttaa paljonkin. Minullekin kävi noin, mutta itseä se ei edes haitannut. Suomalaiset nuoret (ja aikuisetkin) on vaan sosiaalisesti vähän kömpelöitä, ja ehkä olet vähän itsekin, joten älä keskity siihen liikaa. Katso kuitenkin ympärillesi, että onko siellä joku muukin joka on jäänyt yksin ja koita tutustua häneen.
Ryhmätehtävissä pyydä opettajalta apua jos et pääse muuten mihinkään ryhmään. Koulu ei kestä ikuisuutta, se on vaan pari vuotta, että kyllä sä pystyt siihen jos alasta muuten tykkäät.
Sellainen vinkki vielä, että käythän suihkussa, sillä itse huomasin että usein ne nuhjuiset ja vähän haisevatkin oppilaat jäivät yksin. Jo puhtaat vaatteet ja hyvä hygiena (ja dödön käyttö!) voi auttaa pääsemään mukaan porukkaan.
Tsemppiä!!
Eipä niillä väliä ole. Itse en 4 vuoden yliopisto-opinnoissa tutustunut keneenkään. Ainoa nainen hyvin miesvaltaisella alalla, ja aloitinkin opinnot muutaman välivuoden jälkeen joten olin vanhempikin. En kaivannut mitenkään kaveeraamista kenenkään kanssa, enkä ryhmäytymistä.
No mutta sulla varmaan vaihtuu luokkakaverit sen mukaan kun kurssi vaihtuu niin on hyvät mahdollisuudet että saat uusia kavereita seuraavalta kurssilta. Onko sun koulussa vaihto-opiskelijoita? Heidän kanssaan kannattaa jutella koska ovat vielä enemmän kadoksissa kuinka saada suomessa kaverisuhteita. Yritä olla avulias, niin pääset juttelemaan kurssilaisten kanssa helpommin.
Nykyään amisopinnoissakin voi vaihdella kurssilaiset kuukausittain. Itse kohtasin lähihoitajan opinnoissa moni naisia, jotka raivostui olemassaolostani joten luonnollisesti ei tullut ystävystyttyä. Miesten kanssa enempi tein tehtäviä, ja muutamien ystävällisten naisten. :)
Toisissa opinnoissa olin sitten enemmän ohjaajan roolissa kun opiskelijan, mutta yhteishenki toimi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet opiskelemassa, et kaveeraamassa. Miksi ihmeessä lopettaisit opinnot tämän takia? Irtisanoituisitko töistäkin, jos työkavereiden kanssa ei synkkaa?
Ap on ilmeisesti halunnut enemmän kavereita kuin opiskelua.