Poikaviiva tuli taas, voiko silti olla tyttö?
Kaksi poikaa on jo ennestään, ja heistä masuun tuli tumma linea negra eli poikaviiva. Molemmissa raskauksissa se meni navasta rintojen väliin, ja niin tässäkin. Voikohan uusi tulokas olla silti tyttö. Onko muilla kokemuksia tästä poikaviivasta. Onko kenelläkään tullut sitä sekä tytöstä että pojasta?
-Lillis, rv 34+6
Kommentit (16)
Tässä toisessa raskaudessa ei ole tullut ainakaan vielä mitään viivaa ja ultran mukaan on tämä tulokaskin tyttö. En siis usko koko poikaviiva uskomukseen sattuneesta syystä ollenkaan.:)
Tuuli@ 31+6
nyt ei viivaa ja poikaa veikataan ultran mukaan.
Toisella kerralla tuli - tyttö. Nyt en ole ehtinyt tarkkailla sen yksityiskohtaisemmin, onko viivaa vai ei - ja poika taitaa kumminkin olla tulossa.
Mulla tuli tuo viiva nyt ensimmäistä kertaa vaikka jo kuudetta odotan. Nousee rintojen alle ja poika on tulossa.
Mutta mutta...
Mulla on myös toinen viiva siinä vieressä, joka on vain napaan asti. Eli tämän tulkinnan mukaan tyttö vai olisiko sitten yllätyskaksoset? Mies puhuu ralliraidoista.
5vekaraa rv 39+2
Mulla esikkoa oottaessa tuli selvä viiva alhaalta rintojen väliin asti. Navan yläpuolella oli viel selviä karvojakin lisäks, siinä viivan kohdalla..oltiin jo varmoja että poikahormonit kasvattaa massukarvatkin:)
Mut tyttö tuli kuitenkin.
ja mitään muuta viivaa ei ollu kuin uuden uutukainen karvojen jonotus napaan :) saas nähä miten nyt käy. karvat ainakin löytäny jo paikkansa taas.
freya rv 11+1
Meillä on kaksi poikaa, toisesta massuun tuli komea viiva ja toisessa raskaudessa ei viivaa tullut ollenkaan. Eli taitaa olla joku muu syy kuin sukupuoli tuossa viivan mahaan ilmestymisessä =).
josta tuli kunnon viiva varhain ja jatkui rintojen väliin. Nyt ei ole mitään merkkiä viivasta, karvoja sitäkin enemmän..
masu rv22+1
Pojasta tuli viiva nopeasti koko masun yli. Samoin nyt vaikka tyttö tulossa. Viiva kyllä ilmestyi myöhemmin ja hieman vaaleampana =)
ja viiva tuli napaan saakka. Taisi tulla kun viikoja oli joku 25. Nyt odottelen toista. Vielä ei viivaa näy eikä sukupuolesta tietoa.
Edea+Pikkis 19+4
heti raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.
Nyt on jo rv 24+ mutta poikaviivaa ei vielä näy. En silti ole
ihan vakuuttunut, että tyttö olisi tulossa... :)
Ja viiva oli tumma ja paksu alusta asti, tuli myös rintojen alle.. Silloin oli myös " poikamaha" ja tummia karvoja.. Nyt viiva näkyy haaleana navasta ylös päin, navan alla ei siis näy mitään, ja tämä ilmestyi vasta viikolla 33... Poikamaha löytyy taas, mut karvoja ei ole ilmaantunu.. Ei tietoa sukupuolesta, oliskohan sitten poika? :)
toisessa raskaudessa. Ja hän oli tyttö. Poikakin löytyy mutta ilman viivoja tuo odotettiin =). Yhteensä lapsia on neljä siis kaksi tyttöäkin olen ilman viivoja synnyttänyt
Itselläni ensimmäinen lapsi tulossa, viiva on ja ulottuu melkein rintojen väliin, mutta ultrassa silti veikattiin tyttöä.
Saa nähdä kumpi tulee.
Mulla tuli ekassa raskaudessa tuo viiva synnytyksen jälkeen :-o. Silloin tulokas oli tyttö. Kaveri veikkas, että jos se tarkoittaa, että meidän seuraava lapsi on poika :-D. No, nyt toinen tulossa, viivaa ei vielä näy, eikä sukupuoli tiedossa. Saas nähdä kuinka käy!
KP rv32+2
ei omakohtaista kokemusta, mutta esim. äidilläni oli kaikissa kolmessa raskaudessa " poikaviiva" , mutta vasta kolmannesta raskaudesta syntyi poika. Kaksi ekaa siis tyttöjä. Hänen mahansa oli kaikisa kolmessa raskaudessa ns. tyttömaha, mutta yhdestä tyttömahasta tuli silti poika. Että eiköhän nuo asiat ole enemmänkin kiinni ihmisen rakenteesta yms ominaisuuksista kuin siitä, mitä sukupuolta uusi tulokas on. Mutta onhan se kiva leikitellä sillä ajatuksella, että noilla olis jotain merkitystäkin...
Itsellä kyllä oli " poikamaha" ja " poikaviiva" ja synnytin pojan, melkoinen sattuma.