Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä valitusta eläkeiän nostamisesta 70 ikävuoteen

Vierailija
08.10.2025 |

Itsestäni olisi ainakin hieno, että olisi mahdollisuus tehdä noin vanhaksi asti töitä. T. Kokoomuksen kannattaja

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota jäämään eläkkeelle. Sen kun työskentelet vaikka satavuotiaaksi. Se on eri asia onko työskentely tuolla iällä enää tehokasta vai pelkkää "päiväkotitoimintaa". Yksi "päiväkotilainen" rasittaa muita työntekijöitä, joiden pitää tehdä tuplasti töitä sen sijaan, että tuottamattoman tilalle saataisiin palkattua tuottava yksilö, joka vähentäisi muiden kuormaa.

Vierailija
2/5 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknologia kehittyy mutta vaurastumista ei tapahdu. Hinnat nousee nopeammin kuin palkat ja eläkeikäkin vaan siirtyy eteenpäin. Mistä se johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin töissä hieman yli 67-vuotiaaksi saakka. Koska nyt kolme- ja nelikymppiset elävät ainakin 20 vuotta pidempään kuin minä ja ovat aloittaneet työelämän paljon myöhemmin, niin ei ole ollenkaan kohtuutonta että he pääsevät eläkkeelle 3 vuotta myöhemmin. He nauttivat silti eläkettä 17 vuotta pidempään kuin minä ja ikäpolveni.

Vierailija
4/5 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyisinkin voi tehdä työtä 70 vuotiaaksi ja ylikin, mutta kyllä työura pitäisi saada alkamaan monta vuotta aikaisemmin ja kaikille työttömille töitä, vaikka sitten työviikkoa lyhentämäll.   Jäin eläkkeelle 63v ja 9 kk, ja laskin päiviä, että tuo päivä koitti.  Vaikka työni ei ollut ruumiillisesti raskasta viimeisinä vuosina, kun olin esimiestehtävissä, niin olin henkisesti täysin loppu.  Eläkkeellä ollessani voisin tehdä jotakin työtä, mutta täysin jotakin muuta ja lyhyempää työaikaa.  Todellakin koulutuksia pitöisi lyhentää 20-30%, jotta nuoret  valmistuisivat, perustaisivat perheen ja osallistuisivat omalta osaltaan yhteisiin talkoisiin.  Ei ole oikein, että ne, joilla on työtä, tapetaan siihen työhön ja vielä vanhanakin rääkätään, kun työuraa kovasti pidennetään, suurin osa ihmisistä on sairauslomalla loppuvuodet ja se on sellaista kummallista välitilassa roikkumista sekä työntekijälle, että sijaiselle.  Ei hyödytä ketään. Tosin nykyisinkin taitaa kolmikymppiset olla enemmån sairauslomila, kuin kuusikymppiset.  Nuo pitkät opiskelut venyttävät teini-ikää parikymmentä vuotiseksi, mikä ei hyödytä oikeastaan ketään.  Vanhempainrahakausi saisi olla 2-3 vuotta, jolloin nuorille osisi sijaisuuksia ja onhan se paljon mielekkäämpää hoitaa pienokaisia kotona. kuin elellä työttömyyskorvauksella.  Vuorotteluvapaat ja aikoisopintorahat auttavat työelämässä jaksamista ja uudelleen- tai jatkokouluttautumista.  Maahanmuuttajat tervetulleita, mutta heitä ei pitäisi sijoittaa Helsingin slummeihin, mikä hyödyttää vain Helsinkiläisiä vuokranantajia.  Heille tyhjillään oleva mökki maaseudulta ja työpaikkoja maatiloilta.  Joku kiertävä konsultti opettamaan, miten täällä elää ja selviää.  Ovathan Karjalaisetkin selvinneet, vaikka eivät yleensä saaneet edes asuntoa.  Armeijaan kaikki joutilaat.

Vierailija
5/5 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin töissä hieman yli 67-vuotiaaksi saakka. Koska nyt kolme- ja nelikymppiset elävät ainakin 20 vuotta pidempään kuin minä ja ovat aloittaneet työelämän paljon myöhemmin, niin ei ole ollenkaan kohtuutonta että he pääsevät eläkkeelle 3 vuotta myöhemmin. He nauttivat silti eläkettä 17 vuotta pidempään kuin minä ja ikäpolveni.

Eivätkä nauti, älä nyt ole naurettava. Ei eläkettä nykymuodossaan ole olemassa kun he ovat 70-80v.

Et mitenkään pysty loogisesti ja oikeudenmukaisesti perustelemaan miksi sinä nautit järjestelmästä ulos paljon ruhtinaallisempaa eläkettä kuin mihin sinun sisään maksamasi panoksen pitäisi oikeuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme