Aiheuttaako thyroxin annoksen nosto uniongelmia?
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja annosta nostettu aiemmasta 25mg niin että joka toinen 50mg. Olen pari viikkoa nukkunut äärimmäisen huonosti, pohdin voiko olla yhteys annoksen nostoon? Vai kuvittelenko suotta että voi olla siitä jos tosiasiassa stressi vaan valvottaa. 2 viikkoa joko herään 04 - 05 tai en saa nukahdettua. Melatoniini ei tehoa yhtään, mirtasapiinimuru joskus auttaa joskus ei. Satunnaisesti olen nyt ottanut.
Kommentit (4)
Mulla nostettiin annosta kesällä puolikkaasta kokonaiseen 25mg päivässä ja nyt pari viikkoa sitten lisää että 3 päivänä 50mg. Olen viime ja tällä viikolla nukkunut järjettömän heikosti, väsynyt ja silti valvon. Olo siksi tosi kurja. Ylikuvittelenko jos liitän lääkkeeseen? Ehkei siis heti menisi sekaisin kun annosta nostettu vaan viiveellä?
No onhan siinä tapahtunut nosto, että mitä vaan voi tapahtua.
Voithan sää palata siihen aikaisempaan annokseen ja katsoa, onko oli parempi ja nukutko paremmin. Sitten jossain kohtaa lähdet tätä nostoa varovaisemmin nostamaan. Jos siis nosto aiheutti uniongelmat+ muut.
Vaikea sanoa mistä johtuu, jos ei voi noin pienestä ja nopeasri vaikuttaa niin onko stressi tai muu sitten.
Ehdottomasti aiheuttaa. Tosin viiveellä. Thyroxinin puoliintumisaika pitkä, monta päivää(en muista tarkalle kuinka monta). Annosta joutuu joskus hakemaan pitkään. Liikatoimintohan aiheuttaaa sydämentykytystä ja kaikenlaista muutakin, univaikeudet myös.
t. aikoinaan Basedowin tautiin sairastunut