Koska olet viimeksi syönyt keitettyjä perunoita?
Kommentit (82)
Tänään, vanhan kunnon tuppipottuja!
Ei niitä raakanakaan viitsi syödä.
Eilen söin keitettyjä perunoita ja kantarellikastiketta. Oli hyvää!
Sunnuntaina, oli myös makkarakastiketta. Ihan mielettömän hyvää ja perhekin tykkäsi :)
Eilen, tein kuoriperunat, nakkikastikkeen, jossa ruskea kastike ruokakermaa ja tomaattikastiketta mausteena. Lisäksi etikkakurkkuja. Retroruokaa, halpaa ja todella maukasta. Tänään lämmitin loput. Huomenna sitten hernekeitto, leikin 60-luvun lapsuutta.
Tänään ja keitin kuoripäällisinä. Hyviä olivat! N45
Tänäänkin. Yleensä ehkä kuutena päivänä viikossa
On siitä muutama tunti. Hyvää oli nakkikastikkeen kera.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että ne on nykypäivän nuorisolle liian työläitä ja niitä alkaa taas ahdistaa kun pitäis pestä ja/tai kuoria perunat.
Mulla oli yksi 35 v nainen kylässä. Ei osannut kuoria raakoja perunoita.
Miksi ihmeessä joku kuorisi raakojakaan perunoita? Kuoret syödään myös.
En edes muista koska olisin syönyt niitä viimeksi kun en ole koskaan niistä erityisemmin tykännyt tai välittänyt.
Tänään keitin Annabelle perunoita. Outo kysymys. Suomi on peruna kansaa. Makaronissa ja riisissä ei ole mitään ravinto - arvoja.
Perunaa on menee monessa muodossa ja erilaisiin ruokiin viikottain. Perunassa on vähemmän hiilareita, kuin pastassa tai riisissä ja hintakin kohtuullinen. Tulikin mieleen tehdä seuraavaksi Shepherd's pie viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Eilen
Eilen minä myös.
Tänään söin paistettuja.
Pikkuperunoita kiehautin kuorineen, valutin kuivaksi, pyöritin öljyssä, timjamissa ja suolassa, laitoin pellille uuniin kanapihvien kanssa.
Viikko sitten. Nykyään tulee syötyä niin paljon pastaa ja muuta, niin perunat tuntuvat virkistävältä vaihtoehdolta kaikkeen nykyajan keittiöhössötykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ne vedetään raakana!
Tärkkelys ei imeydy raakana.
En muista. Perunamuusia joskus alkukesästä. Paistettuja perunoita tulee syötyä useammin kuin keitettyjä.