Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys urologiasta (asiallisia vastauksia, kiitos)

Vierailija
07.10.2025 |

En tiedä että kenen puoleen kääntyä tässä asiassa. Olen 22-vuotias mies, ja minulla on ongelmia esinahan kanssa.

Lepotilassa saan vedettyä taakse, ei ongelmia. Tositoimissa esinahka ei liu'u itsestään terskan päältä, vaan se vaatii apua kädellä. Sen kyllä saa vedettyä kokonaan taakse, mutta tuntuu epämukavalta ja kireältä. Itsestään se rullaantuu ehkä 1/3 verran terskan päältä juhlakunnossa.

Kysymys kuuluu, että onko tämä fimoosia vaiko ei? En kehtaa hakeutua urologille mikäli mitään ongelmaa ei ole olemassakaan. Hävettää, olo on kuin varhaisteini-ikäisellä joka ei kehtaa kysyä asiasta eikä tiedä kenen puoleen kääntyä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamasi perusteella sinulla on  lievä fimoosi. Esarin pitäisi pystyä venymään kokonaan pois terskan päältä, jotta saat sen pidetyksi puhtaana ja terveenä. Jos olet venytellyt sitä eikä se silti mene vaivatta kokonaan taakse ja takaisin päälle,  suosittelisin että varaat lääkäriajan. 

Tuo on aika yleinen ongelma eikä sitä tarvitse pelätä tai hävetä ja se on yleensä helposti hoidettavissa. Puudutuksessa pikkuinen viilto ja tikit. 

Pelko pois ja lääkärille niin saat pulman päiväjärjestyksestä ja sen jälkeen et sitä enää muistakaan. Tsemppiä nuori mies  ja kaikkea hyvää!

Vierailija
2/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu nuorena. Jos sen saa halutessaan vedettyä taakse, ei siinä mitään vikaa ole silloin. Nahkaa pitää vaan venyttää taakse riittävän usein, niin se ajan kanssa venyy ja alkaa pysymään takana. Jonkun aikaa se tuntuu kireältä ja epämukavat, mutta kyllä se siitä nopeaan tottuu.

Eli tiivistettynä, aina kun mahis, vedä liukuvat taakse. Ja toinen vinkki, vedä käteen liukkarin kanssa silleen että nahka venyy taakse. M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama juttu nuorena. Jos sen saa halutessaan vedettyä taakse, ei siinä mitään vikaa ole silloin. Nahkaa pitää vaan venyttää taakse riittävän usein, niin se ajan kanssa venyy ja alkaa pysymään takana. Jonkun aikaa se tuntuu kireältä ja epämukavat, mutta kyllä se siitä nopeaan tottuu.

Eli tiivistettynä, aina kun mahis, vedä liukuvat taakse. Ja toinen vinkki, vedä käteen liukkarin kanssa silleen että nahka venyy taakse. M43

Tässä neuvossa on riskinä se, että sinun ja aloittajan vehkeet eivät ole identtiset. Jos aloittaja noudattaa noita neuvoja kireämmällä esinahalla kuin mitä sinulla on, voi tulla ikävä repeämä.

Aloittajalle sanoisin, että mene rohkeasti vaan lääkäriin. Omien intiimialueiden esittely tuossa tilanteessa on aina kiusallista, mutta se on usein kiusallista ja jännittävää vain etukäteen. Itse tilanteessa homma on jotenkin jo niin absurdia, ettei sitä osaa olla enää edes kiusaantunut. Jälkeen päin asia unohtuu nopeasti.

Vierailija
4/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamattomana tuo altistaa tulehduksille sekä sinut että kumppanisi, koska ihopoimun pohjaan kertyy tavaraa.

Lääkärit on nähneet ihan kaiken ja ymmärtävät kyllä  että asiakkaalla voi olla kiusaantunut olo, mutta kyllä heillä ihan aito auttamisen halu ja taito on. 

Jos raha on ongelma niin yritä ensin oman terveysaseman omalääkärille. Hän kurkkaa tilanteen ja lähettää urologille/urokirurgille. Pääset halvemmalla.

Toki yksityisellä pääset suoraan erikoislääkärille ja mahdollinen toimenpidekin voidaan ehkä tehdä heti, mutta hintaa kertyy (kysy kustannusarvio varatessasi aikaa).

Vierailija
5/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on olemassa sitä varten että ovat avuksi. Ja ne on nähneet ties minkälaisia ihmisiä millä vaivoilla ja mietinnöillä tahansa. 

Vierailija
6/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kyseessä on juurikin lievä fimoosi, niin onko ympärileikkaus välttämätön? Se ei tunnu ajatuksena miellyttävältä. Täytyypä ottaa heti huomenna yhteyttä terveyskeskukseen, ei tämä asia muuten ratkea ikinä jos jään kotiin murehtimaan... -AP

Vierailija
7/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, ap, tietenkin oikea ongelma, kerta se sinua vaivaa :)

Oma miesystäväni oli pohtinut myös aika kauan, onko hänellä fimoosia vai ei. Itse olin heti sitä mieltä, että on normaalia kireämpi. Kerran sitten kesken seksin esinahka repesi ja hitto se oli melkoinen verilöyly. Sitä verta tuli siis aivan tolkuttomasti siihen nähden, että repeämä oli pieni, eikä vaatinut sairaalareissua, kun oli saatu kylmällä vedellä tyrehdytettyä vuoto. Itse vuosin ties kuinka monta päivää, kun mies oli juuri sisällä kun repeämä tapahtui.

Tämän jälkeen mies sitten meni näyttämään esinahkaansa lääkärille ja lopputulos oli se, että koko esinahka täytyi poistaa.

Vierailija
8/8 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä venytysrengassarjan. Muutamassa viikossa korjaantui. Tilaa sinäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan