Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aavistus tulevasta kuolemasta

Vierailija
07.10.2025 |

Oletteko kuulleet tälläisestä? Minulla on aina ollut aavistus, että tulen kuolemaan nuorena. Nyt tuntuu siltä että kuolema alkaa olemaan lähellä. Olen käsitellyt kuolemaa ja kuoleman hyväksymistä paljon, järjestänyt juhlat ystäville kiittääkseni heitä ja raivannut kotia. Pystyykö ihminen aavistamaan oman kuoleman? Olen tehnyt elämässä paljon ja elänyt niin täysillä kuin mahdollista.

Todennäköisesti psykiatrisen avun tarve ja joku diagnoosi on todennäköisempi, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn ja ehkä pyytääkseni jotain vertaistukea tähän.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monta kertaa nähnyt unta että kuolen jossakin luonnonkatastrofissa yleensä tukehtumalla mutta välillä myös hukkumalla. 

Toisinaan jos nukun selälläni näen tämän tyyppisiä unia, sillä se selällään nukkuminen on jotenkin hengitykselle vaikeaa.

Vierailija
22/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut siivoamaan roinia ja papereita joita olen säilyttänyt kun olen ollut yrittäjä.En tunne olevani vielä huonossa kunnossa mutta ajattelen lapsiani jotka ne joutuisi siivomaan.Itse jouduin siivoamaan appivanhempien romut kun menin miniäksi.

Ruotsissa ihan yleistä tehdä kuolinsiivouksia etukäteen. Ei siinä ole mitään dramaattista. Ihminen ei ole luontaisesti hamsteri, mitä materialisti on joistakin tehnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin nuorena vähän samaa. En pystynyt näkemään itseäni keski-ikäisenä, joten ajattelin, että kuolen varmaan nuorena. No, olen nyt 57 ja pystyn jo kuvittelemaan itseni oikeasti vanhana.

Vierailija
24/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut siivoamaan roinia ja papereita joita olen säilyttänyt kun olen ollut yrittäjä.En tunne olevani vielä huonossa kunnossa mutta ajattelen lapsiani jotka ne joutuisi siivomaan.Itse jouduin siivoamaan appivanhempien romut kun menin miniäksi.

Ruotsissa ihan yleistä tehdä kuolinsiivouksia etukäteen. Ei siinä ole mitään dramaattista. Ihminen ei ole luontaisesti hamsteri, mitä materialisti on joistakin tehnyt. 

No prkl jokainen järkevä ihminen sitä tekee vähitellen. Ei sen tarvi mikään spektaakkeli olla.

N.64 On tehty

Vierailija
25/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin nuorena, että tulisin kuolemaan ennen kuin täytän 30. Tämä oli 90-luvulla mutta näin ei käynyt

Vierailija
26/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin teininä myös kuolevani nuorena. Parikymppisenä olen joutunut kahdesti hengenvaaralliseen tilanteeseen. Toisessa minua uhattiin teräaseella ja toisessa pahoinpideltiin vakavasti, mutta selvisin. 

Välillä mietin noita tilanteita kuinka lähellä hengenlähtö oli.

Vierailija
27/27 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ollut tämä tunne jo lapsesta asti. En ole koskaan kertonut siitä kenellekään. Ihan vakavissani mietin, voinko hankkia lapsia, kun kuolen kohta kuitenkin. Olen nyt 40-vuotias ja mietin kesällä, kehtaanko ostaa uuden sohvan vai menisikö vanha vielä loppuelämän. Tiedän, ettei ole kaikki muumit laaksossa.

🤣

Tuutko mun kaveriksi? Näen tämän sieluni silmin kun maalaillaan kauhukuvia ja voivotellaan! :D

Kirjoittaja 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan