Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajalla ajat myöhässä, lähdin pois ilman leikkausta ja nyt mun pitää muka maksaa!

Vierailija
13.04.2007 |

Mulla oli tänä aamuna kampaaja varattuna. Kyseessä oli ihan vain latvojen ja etuhiusten siistiminen.

Kun oli odottanut PUOLI TUNTIA, sanoin kampaajalle, että mä en valitettavasti ehdi odottaa kauempaa, mun on mentävä nyt. Kampaaja sanoi, että heillä on käytäntö, että jos aikaa ei peruuta väh. vuorokautta ennen, joutuu maksamaan siitä 75%.

Mun olisi siis pitänyt maksaa puolen tunnin odotuksesta 21 euroa! Sanoin, etten todellakaan maksa, koska hän oli myöhässä, minä en. Päin vastoin, hänen pitäisi maksaa mulle, koska minunkin aikani on arvokasta.

Lähdin pois maksamatta, kampaaja huusi vielä perääni, että laittaa laskun tulemaan kotiin.

Uskomatonta!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 10 min.

Vierailija
22/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen aika, itse meinasin sanoa 15 min. Pitää muistaa sekin, että kampaajalla käyjäkin voi olla töissä ja työaikaa kulua siinä. En tarkoita, että työajalla kävisi kampaajalla vaan sitä työtä pitää tehdä sitten vastaavasti pidempään.

Aika se on arvokasta muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et maksa. Kampaajan vika, ei sinun. Pahoitella hänen olisi vähintäänkin pitänyt. Sinä olit paikalla oikeaan aikaan, joten jos nyt pilkkua viilataan, pitäisi kampaajan hyvittää sinulle ettet saanut varaamasi palvelua sovitusti. Jos oikeasti alkaa jotain reittiä maksua vaatimaan, niin anna viedä vaikka oikeuteen asti. Hän on väärässä, sinä oikeassa. T. Toinen kampaaja

Vierailija
24/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli muutenkin ylläri se, että joutuu maksamaan 75% työn hinnasta, jos ei peruuta aikaa ajoissa.

Ymmärrän kyllä, että ärsyttää, jos ei asiakas tulekaan. Mutta ei mulle oo koskaan sanottu, että joutuisin maksamaan, jos en peruuta.

Ja ikinä en enää sinne kampaajalle mene, enkä suosittele kellekään.

ap

Se on ihan selvä että peruuttamattomasta ajasta jotuu maksamaan, oli sitten kyseessä kampaaja, tai vaikka lääkärinaika. Uutta asiakasta ei saa enää tilalle, joten aika jää tyhjäksi. Mutta jos asiakas on paikalla sovitusti, ja aika peruuntuukin koska palveluntarjoaja on myöhässä, ei vika ole asiakkaan. Siitä ei voi laskuttaa. Kohtuullinen odotusaika on noin 10-15min.

Vierailija
25/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa viritystä. Ajat noissa joustavia, eikä vartissa ehdi yleensä kulua koko varattu aika, mutta voi siitä hyvitystä vaatia eikä suinkaan että lähtee menemään muualle sen takia ettei ole aloitettu ajallaan.  

Vierailija
26/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta se on yksi " myymätön aika" . eli tuolta ajalta yrittäjä ei saa sitten tuloja, vaikka alunperin on ollut tarkoitus. tuo vuorokautta enen ilmoittaminen on yrittäjän turva, hän voi myydä peruuntuneen ajan vielä jollekkin.

tuo mitä sinä teit on törkeää käytöstä, sillä jos varaat ajan palveluun voit varautua siihen että joskus ajat on myöhässä ja aina vika ei ole kampaajassa. riittää että kaksi asiakasta tulee vartin myöhässä niin se on jo puolen tunnin viive. jos sinulla ei ole aikaa odottaa puolta tuntia niin varaa aika niin että pystyt tarvittaessa venyttää aikatauluasi. tuo puolituntia olisi voinut venähtää omassa leikkauksessasikin yllättäen.

maksa varaamasi aika-

Mitä?! AP OLI paikalla sovittuun aikaan! Vika oli täysin kampaajan. Aika ei jäänyt käyttämättä, vaan joku muu istui siinä kampaajan tuolissa vielä työn alla kun olisi jo ollut ap:n varaama aika. Vika oli täysin kampaajan. Jos edellinen asiakas tuli myöhässä, olisi kampaaja voinut laskuttaa häntä myöhästymisestä, ja todeta että enää ei ehdi ottaa häntä vastaan koska hän oli niin paljon myöhässä.

Vierailija
27/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran kampaajalla odottamaan 15-20 minuuttia kun hän jutteli niitä näitä jonkun kaverinsa kanssa. Ei tervehtinyt, selittänyt mitään miksi joudun odottamaan saati pyytänyt anteeksi. Leikkasi kyllä ihan hyvin, mutta vaihdoin silti kampaajaa. Selvästikään asiakkuuteni ei häntä kiinnostanut.

Vierailija
28/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään et maksa. Kampaajan vika, ei sinun. Pahoitella hänen olisi vähintäänkin pitänyt. Sinä olit paikalla oikeaan aikaan, joten jos nyt pilkkua viilataan, pitäisi kampaajan hyvittää sinulle ettet saanut varaamasi palvelua sovitusti. Jos oikeasti alkaa jotain reittiä maksua vaatimaan, niin anna viedä vaikka oikeuteen asti. Hän on väärässä, sinä oikeassa. T. Toinen kampaaja

Vähän myöhässä nämä ohjeet, kun tapaus on 15 vuoden takaa...

Vierailija
29/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kohtuullinen aika odottaa?

Kampaajalla kohtuullinen odotusaika on mielestäni 5-10 minuuttia. Kaikkein mieluiten ei lainkaan myöhästymistä, mutta tuollaisen muutaman minuutin kyllä hyväksyn.

Kampaajalle tulen aina odottamaan vuoroani 5 minuuttia etuajassa. Koskaan en myöhästy minuuttiakaan, koska en halua myöhästyttää kampaajan aikataulua.

Vierailija
30/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että en ole koskaan kertonut kampaajalle kotiosoittani, joten ei mitään laskua kyllä voisi lähettää. Ajankin varaan lyhennetyllä sukunimelläni, joten ei tiedä edes oikeaa niemäni. 

Vierailija
31/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa viritystä. Ajat noissa joustavia, eikä vartissa ehdi yleensä kulua koko varattu aika, mutta voi siitä hyvitystä vaatia eikä suinkaan että lähtee menemään muualle sen takia ettei ole aloitettu ajallaan.  

Ap odotti puoli tuntia. Olisi ollut jo valmis siinä ajassa jos olisi päässyt sovittuun aikaan. 10-15min on oltava joustoa asiakkaan puolelta. Puoli tuntia on liikaa.

Vierailija
32/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kohtuullinen aika odottaa?

Kohtuullinen aika riippuu osin siitä, minkälainen varaus kyseiselle toimenpiteelle on tehty. Otsatukan leikkaamiselle esim. se aikavaraus voi olla tyyliin 15-20 min ja tällöin asiakas todennäköisesti varannee käyntiin puolisen tuntia. Ei voi olettaa, että asiakas varautuu odottamaan ylimääräisen puoli tuntia tällaisessa tapauksessa. Kampaamokäynnit on monesti sellaisia, mitkä joutuu varailemaan ns. työpäivän ajalle ja tällöin varsinkin on tärkeää, että aikataulu pitää.

Jos varattu aika on pidempi, useamman tunnin mittainen, niin 10-15 min myöhästyminen on vielä hyväksyttävissä, mutta jos menee yli tuon vartin, niin yrittäjän pitäisi ilmoittaa asiakkaalle viivästyksestä ja harkita jo kompensaatiota.

Vierailija
33/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut että minulla on käytäntö jos kampaaja on yli 30min myöhässä, saan 100% alennuksen.

Vierailija
34/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta se on yksi " myymätön aika" . eli tuolta ajalta yrittäjä ei saa sitten tuloja, vaikka alunperin on ollut tarkoitus. tuo vuorokautta enen ilmoittaminen on yrittäjän turva, hän voi myydä peruuntuneen ajan vielä jollekkin.

tuo mitä sinä teit on törkeää käytöstä, sillä jos varaat ajan palveluun voit varautua siihen että joskus ajat on myöhässä ja aina vika ei ole kampaajassa. riittää että kaksi asiakasta tulee vartin myöhässä niin se on jo puolen tunnin viive. jos sinulla ei ole aikaa odottaa puolta tuntia niin varaa aika niin että pystyt tarvittaessa venyttää aikatauluasi. tuo puolituntia olisi voinut venähtää omassa leikkauksessasikin yllättäen.

maksa varaamasi aika-

No höpö-höpö. Saapahan kampaaja aikataulunsa kiinni, kun yksi lyhyt aika jää välistä. Kampaajan töppäys eikä todellakaan tarvitse asiakkaan maksaa. 

Vierailija
35/35 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut että minulla on käytäntö jos kampaaja on yli 30min myöhässä, saan 100% alennuksen.

Olet 15 vuotta myöhässä neuvoinesi.