KELA antaa pian korotonta lainaa lääkekuluihin!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011542692.html
Kiitos Orpo. Tästä on iät ja ajat valitettu, että miten lääkkeissä on aina varaa tinkiä. Nyt se ongelma poistuu ainakin testin ajaksi.
Saattaa tulla sellainen ongelma, että korotonta laina ja inflaatio ajaa siihen, että lainan suosio kasvaa, koska maksamalla vuoden tai parin takaisia lääkekuluja, tulevat lääkkeet halvemmaksi.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten käy,jos ei kykene maksamaan lainaa takaisin?
Eiköhän tuo tule olemaan normaalimenetelmä, kuin liikaa maksettujen tukien takaisinperinnässä?
En kyllä ihan äkkiä velkaantuisi edes korottomasti, jonkun lääkkeen takia. Syöpälääke tai joku muu henkeä uhkaavan sairauden lääkitys olisi erikseen, mutta nykyään lääkärit määräävät niin paljon turhia lääkkeitä, että niiden takia ei kannata ottaa velkaa. Ei edes korotonta.
BF lupasi valtion takaamat lainat yrityksille mutta kuinkas kävikään; raahat annettiin suoraan kaikille, lainaus unohdettiin täysin.
Taas uusi aivopieru hallitukselta, ajetaan vain lainan ottaja entistä pahempaan ahdinkoon kun lainaa pitää alkaa maksaa takaisin.
Saisiko KELA:lta korottoman asuntolainan? Tai olisiko heillä jotain hyviä rahastoja? Tai olisiko kannattavampaa sijoittaa ylimääräistä rahaa johonkin pitkäaikaismonivaivatyöttömään?
No haistakoon Kela nyt pitkän widun. Kela ei suostu maksamaan mun yhtä lääkettä, vaikka sen pitäisi, resepti on. Sosiaali ei maksa sitä, koska se kuuluu Kelalle. Nyt en myöskään saa tota, koska saan toimeentulotukea.
Kelalaiset keksineet miten säilyttää työpaikkansa. Johan on idea.
Toimeentulotukea saavat ovat kyllä etuoikeutetussa asemassa, kun kaikki tarpeellinen maksetaan. Pienituloinen työssäkäyvä maksaa lääkkeensäkin lainalla. Ei ihme, että ihmisistä tuntuu, että työssäkäynti ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
No haistakoon Kela nyt pitkän widun. Kela ei suostu maksamaan mun yhtä lääkettä, vaikka sen pitäisi, resepti on. Sosiaali ei maksa sitä, koska se kuuluu Kelalle. Nyt en myöskään saa tota, koska saan toimeentulotukea.
minsi et maksa itse vai oletko työkyvytön?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan äkkiä velkaantuisi edes korottomasti, jonkun lääkkeen takia. Syöpälääke tai joku muu henkeä uhkaavan sairauden lääkitys olisi erikseen, mutta nykyään lääkärit määräävät niin paljon turhia lääkkeitä, että niiden takia ei kannata ottaa velkaa. Ei edes korotonta.
Yskänlääke on ainoa turha lääke.
Oon aina luullut että lääkkeet on ilmaisia sen jälkeen kun vuosiomavastuu on täynnä. Olen sit luullut väärin ?
Vierailija kirjoitti:
ei niitä kannattaisi ilmaiseksikaan popsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minsi et maksa itse vai oletko työkyvytön?
No just siksi, kun olen työkyvytön, 100%.
Lisäksi tuolla lääkkeellä voin saada sen työkykyni takaisin. Vuosia olen odotellut että saisin reseptin siihen, nyt kun vihdoin on, ei ole rahaa hakea sitä, kun tuli nää hallituksen leikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina luullut että lääkkeet on ilmaisia sen jälkeen kun vuosiomavastuu on täynnä. Olen sit luullut väärin ?
Eikun ymmärsin väärin, piti lukea teksti pariin kertaan. Mu tääkin on hieman tyhmää että lainaa sitten saa kun kuukauden osto on yli 633e. Huono juttu jos sattuu olemaan 632e.
Tuleeko ihmeparantumisia kun lääkitykset lopetetaan, mistä pennut saa adhd huumeensa.
Vierailija kirjoitti:
Lisää velkaa.
Hakijalle.
Ei auta. Itse en osta lääkärin määräämiä lääkkeitä, koska ansiosidonnaista leikattiin. En saa asumistukea enkä toimeentulotukea, koska puoliso saa pientä palkkaa.
Täytyykin hakea lainaa Koskisen korvalääkkeeseen. Että saa vaikut huuhdeltua pois.
Mitäs sitten käy,jos ei kykene maksamaan lainaa takaisin?