Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietotyö, joka olisi hyvin toisteista eikä jäisi mieleen pyörimään

Vierailija
07.10.2025 |

Haluaisin työn, jota

- voisi tehdä koneen ääressä ja suureksi osaksi etänä, toimistopäivät silloin tällöin OK

- olisi itseään toistavaa ja melko yksinkertaista, ei vaatisi luovuutta eikä kovin suuria ongelmanratkaisutaitoja

- työaika riittäisi asian tekemiseen eli kun olisit käsitellyt asiat x, y ja z, niin homma olisi tehty eikä vaatisi enää ajatustyötä

Onko tällaisia töitä olemassa? 

Olen siis asiantuntijahommissa tällä hetkellä, mutta täysin kyllästynyt sirpaleiseen työhöni, joka on täynnä muistettavia asioita ja keskeytyksiä. Asiat jäävät päähän pyörimään vapaa-ajallakin. Tuntuu, että koko ajan on jotakin kesken, mitään ei saa valmiiksi. En halua, että työ vie näin paljon energiaa ja ajatuskapasiteettia, sillä elämässäni on muita kiinnostuksen kohteita, joihin haluaisin panostaa, mutta nyt olen töistä niin väsynyt, ettei se onnistu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa tietotyö, jonka tekoäly pystyy tekemään juuri yksinkertaisen toisteisuuden vuoksi. Eli kovin pitkää uraa lienee vaikea tehdä.

Vierailija
2/5 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikäkortin rei'ittäjä olisi hyvä työ mutta kysyntä aika vähäistä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laskutus? Meidän projektiassistentti koostaa hankkeiden laskuja, pari kertaa kuussa lähtee kulut joka hankkeelta. Itsekin olen jonkun verran sitä tehnyt, siinä on rytmi, joka toistuu kuukausittain, eikä niitä tarvi suorituksen ulkopuolella hirveästi miettiä. Hankkeet eroaa vähän toisistaan, niin joutuu siinä ajatteluakin käyttämään, mutta en ole niitä hommia kyllä työpäivän jälkeen murehtinut.

Vierailija
4/5 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että puhun puuta heinää, mutta ystäväni on ollut nyt pari vuotta töissä kaupungilla talousyksikössä, joka hoitaa laskutusta ja esim. kaupungin vuokratalojen vuokria yms. Työtä tehdään pääasiassa etänä kotona, joitakin päiviä pitää olla asiakaspalvelupisteellä, jossa kuulemma on todella hiljaista. Käsitin, että tehtävät työt eli ne käsiteltävät laskut tms ilmestyvät sulle koneelle työlistalle, josta ne poimit ja käsittelet ja that's it. Työ on yksinkertaista, eikä todellakaan jää vapaalla vaivaamaan. Myös jos olet esim. sairaana, niin työt eivät kasaudu, vaan sitten vain työkaverisi hoitavat ne eli ottavat ne sieltä jonosta. Kuulostaa tällä hetkellä aivan ihanalta duunilta! 

Vierailija
5/5 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ehkä ihan tuollaista, mutta itse työskentelen isohkossa firmassa yhden yksikön sihteerinä. Työtä ei ole kovin paljon ja olen tämän kertonut esihenkilöllekin, mutta siihen ei ole muutosta tullut. Minulla on siis muutamia, kuukausittain toistuvia ja hoidettavia tehtäviä - eivät ole vaikeita, kun ne kertaalleen on oppinut. Mutta sanoisin, että hommat tulisivat hoidettua, jos työskentelisin vaikka kaksi päivää viikossa viiden sijaan. Työt ovat sellaista rutiininomaista hommaa, että en todellakaan niitä vapaa-ajalla pyörittele mielessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi