Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin ipo. min 100kpl. 7e50c/kpl

Vierailija
06.10.2025 |

Pitää olla 750e eikä luonnollisesti sovi toimeentulotukiväestölle joten puolet palstasta tippuu saman tien. Mutta onko kellään aikomusta ottaa osaa siihen? 2024 pumpatut(?) luvut kauniita mutta 2025 q2 luvut vähemmän hienoja. 

Jännää myös tuo osta 100kpl ja voit samalla ostaa toiset 100kpl joille saa 1/10 lisäosakkeita vuoden päästä.tarkoituksena lienee kannustaa hodlaukseen ettei heti helmikuussa dumpata kun osakekohtainen tulos olikin 10c 2025 jonkun 80c sijaan 2024 jota niin mainostettiin esitteessä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidan jättää väliin just hieman odottamaan mikä on meno vuoden päästä. Sama on kannattanut niin hopeakaivoksissa (huvikseni laskin osakkeen arvon 80c tasolle esitteen tiedoista silloin joskus, lienee puolet tuosta nykyään koska louhinta) kuten talvivaarankin kohdalla. 

Vierailija
2/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän hölmöyteen en lähde matkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin väliin, kun olisi saanut niin vähän ostettua. Yleensä sioitan aina vähintään 10.000e tai ainakin 1000 kpl yhteen osakkeeseen.

Vierailija
4/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ipo??????

Vierailija
5/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ipo??????

Initial Public Offering. Firma tuodaan pörssiin.

Jota ennen on voinut olla valtion tai muu yksityisfirma, tai ihan jopa sillai vastaperustettu ilman oikeastaan mitään toimintaa. Historiaallisesti katsottuna nykyään tuodaan lähinnä vanhempia yrityksiä kun taas aiemmin vuosisata sitten oli suurelta osin vastaperustettuja tai pelkkiä ideoita (suezin kanava)

Vierailija
6/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia, tuleeko tästä sellainen surullisen kuuluisa "minä sijoittasin eläkerahani mieluusti itse" kansanosake? 

Vierailija
7/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin väliin, kun olisi saanut niin vähän ostettua. Yleensä sioitan aina vähintään 10.000e tai ainakin 1000 kpl yhteen osakkeeseen.

lol. Tervetuloa alokas. Saa sitä enemmänkin. 14000kpl ja voi vielä osallistua bonukseen jolloin 28000kpl +1400kpl vuoden päästä "ilmaiseksi". 

Ja senkin yli saa jos haluaa. Senkun ostaa institutionaalisena jolloin 14001 on minimimäärä. Usein tosin noi ostaa pari miljoona tsibaletta kerralla. 

Vierailija
8/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkauksia, tuleeko tästä sellainen surullisen kuuluisa "minä sijoittasin eläkerahani mieluusti itse" kansanosake? 

Tuskin. Liian pieni firma. Tässä näin ekassa kierroksessa kun ei myydä ku joku 11 miljoonaa kappaletta. 

Vierailija
9/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen puoleen etteikö eläkerahoja kannattaisi sijoittaa itse jos kykenee edes siihen 7% tuottoon mitä maailmalla puhumattakaan suomen historiaalliseen 10% tuottoon joka tosin saattaa olla euroopassa uniikkiin oman valuutan aikaansaantia enemmän kuin jokin muu. 

Eläkeyhtiöden kulut on kuitenkin aika kovia eikä eläkejäämiä makseta perintönä.

Vierailija
10/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin osakeanti on keskeytetty koska se on ylimerkitty moninkertaisesti. Että turha asiaa on enää miettiä.

Itse ostin tuon 750 euroa eli 100 kappaletta. Anti keskeytettiin tänään illalla. 14.10 voi ostaa pörssistä.

Vierailija
11/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin osakeanti on keskeytetty koska se on ylimerkitty moninkertaisesti. Että turha asiaa on enää miettiä.

Itse ostin tuon 750 euroa eli 100 kappaletta. Anti keskeytettiin tänään illalla. 14.10 voi ostaa pörssistä.

Mitä järkeä,ostaa 750e possaa?

Vierailija
12/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa osinkoa. Oma arvio on 5-6 prossaa. Ulkomailla muut Postit maksaa tuota luokkaa. 5 pinnaa mulle liian vähän mutta 6 olisi ok.

Vierailija
13/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lol. Tervetuloa alokas. Saa sitä enemmänkin. 14000kpl ja voi vielä osallistua bonukseen jolloin 28000kpl +1400kpl vuoden päästä "ilmaiseksi". 

Ja senkin yli saa jos haluaa. Senkun ostaa institutionaalisena jolloin 14001 on minimimäärä. Usein tosin noi ostaa pari miljoona tsibaletta kerralla. 

Hyvinpä vähän olet jyvällä. Etkö lue uutisia asiasta.

Vierailija
14/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa osinkoa. Oma arvio on 5-6 prossaa. Ulkomailla muut Postit maksaa tuota luokkaa. 5 pinnaa mulle liian vähän mutta 6 olisi ok.

Juuh viimeksi maksoi osinkoa valtiolle velaksi :D

Vierailija
15/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä vähän olet jyvällä. Etkö lue uutisia asiasta.

En lue uutisia ollenkaan. Ihan pelkästään ipo esitettä eikä noita kuulisi edes jakaa ennenkuin vasta joskus 10pvä tjsp. Sitten jaettaisiin tilausten mukaan. Ainakin jos ei jotain itse keksittyjä sääntöjä. 

Vierailija
16/16 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä näkymin 1% osinkoa jos 10c per osake on lopullinen vuoden tulos. Lupasi esitteessä ettei jakaisi velaksi. 

Tosin joo, heillä ei ole velvollisuuksia sijoittajia kohtaan.. joten esitteissä saa valehdella vapaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi