Miksi et osaa pitää riittävää turvaväliä liikenteessä?
Jos ajat liian lähellä edellä ajavaa niin eikö se ajaminen silloin ole rasittavaa kun joudut kyttäämään mitä se edessä ajava auto tekee? Jos sen edessä ajavan auton nopeus seilaa niin sekin sitten ärsyttää sinua kun et osaa pitää turvaväliä riittävänä.
Kun turvaväli on riittävä niin ei tarvitse välittää mitä se edessä ajava auto tekee, jos se kääntyy risteyksestä niin silloin sun ei tarvitse jarruttaa kun se ehtii alta pois. On myös taloudellisempaa ajaa siten että turvaväliä on enemmän kun ei tarvitse jarrutella jos edessä ajava jarruttaa tai hiljentää nopeutta.
Ymmärrättekö te muut takapuskurissa roikkujia? Minä en ymmärrä.
Itse teen niin että jos edellä ajavan vauhti on hitaampi kuin minun niin hidastan omaa vauhtiani jotta riittävä turvaväli tulee ja ajan sen taka siten että turvaväli pysyy riittävänä, ei stressiä liikenteessä näin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Koska ainakin meilläpäin väliin tunkee välittömästi joku, jos väliä on vähänkin enempi,
Nämä kaistanvaihtajat on myös niitä joita en ymmärrä. Se että kaupungissa ohittaa muutaman auton ei hyödytä ajallisesti yhtään mitään.
Pääsen nopeammin perille kuin jos ajaisin muutaman metrin taaempana.
Vierailija kirjoitti:
Pääsen nopeammin perille kuin jos ajaisin muutaman metrin taaempana.
Lähde 5sek aikasemmin liikkeelle niin ei tarvitse roikkua kiinni edessä ajavan takapuskurissa.
Tosi on , kun pitää 3:n sekunnin välin, niin voi ajella mukavasti, jotkut sitten ärsyyntyy jos väli on yli 2 sekuntia! Aika sekuntipeliä turhan takia.
Mitä isompi turvaväli niin sitä rennommin voi ajaa. Ne jotka hilaavat autonsa ihan toisen takakonttiin kiinni ovat niitä jotka kiukkuavat ratissa muille alinopeudesta ja siitä että vauhti "seilaa" :D Ovatko nämä takapuskurissa roikkujat vähän riidanhakuisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Miksi? Aiheesta pitää keskustella. Vai oletko se niistä Audikuskeista, joka EI ROIKU edelläajavan takapuskurissa? Niitä ei monta ole.
Ap on harvinainen otus: rationaalinen kuski.
Et vain ymmärrä, että suurin osa menee tunteella liikenteessä.
Hulluimmat tulevat ihan kiinni jopa moottoritiellä, vaikka ohikin pääsisi helposti.
Miksi jätät aina kahden auton välin risteyksessä pysähtyneenä, mutta et koskaan liikenteessä?
Ainakaan en edesauta jonoetuilijoiden agendaa. Siis kun oikealla kaistalla on pitkä jono lähestyvän erkanemiskaistan takia, niin jotkut kyrväkkeet ohittavat koko jonon ja yrittävät sitten vilkuttaa siihen jonon alkupäähän. Sellaista ei tueta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan en edesauta jonoetuilijoiden agendaa. Siis kun oikealla kaistalla on pitkä jono lähestyvän erkanemiskaistan takia, niin jotkut kyrväkkeet ohittavat koko jonon ja yrittävät sitten vilkuttaa siihen jonon alkupäähän. Sellaista ei tueta.
Siksi pidän tiukkaa väliä edelläajavaan.
Roikkujien en todellakaan tajua, he ajavat ihan liian lähellä edellä ajavaa ja sitten he valittavat kuinka se edellä ajava ei osaa ajaa tasaista vauhtia tai että se ajaa liian hiljaa. Jos se edellä ajava ajaa vaikka 5km/h alle suurimman sallitun nopeuden niin onko se oikeasti paha rasti hidastaa omaa vauhtia ajoissa jotta turvaväli pysyy riittävänä? Roikkujat ja ohittelijat/kaaharit on kyllä surkeimpia kuskeja maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ainakin meilläpäin väliin tunkee välittömästi joku, jos väliä on vähänkin enempi,
Mitä se haittaa. Jos joku ohittaa sinut niin kyllä se ohittaa sinun edellä olevankin. Kokeile jos et muuten usko.
Kun työntää kympin yli rajoituksen aina niin harvoin kukaan perään liimautuu. Ohi voi joku silti pyyhkästä. Mitään sakon pelkoahan ei nykyään ole ollenkaan. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ainakin meilläpäin väliin tunkee välittömästi joku, jos väliä on vähänkin enempi,
Mitä se haittaa. Jos joku ohittaa sinut niin kyllä se ohittaa sinun edellä olevankin. Kokeile jos et muuten usko.
Ohittajien takia se koko letkan vauhti alkaa seilaamaan ja syntyy haitariliikettä. Ohittajat ajaa myös ylinopeutta ja heidän takiaan risteykset ruuhkautuu kun tielle ei pääse liittymään.
Se on hassua, että kun näen 150 m päässä edessä punaisen liikennevalon, niin takanatuleva vaihtaa vasemmalle kaistalle (jos sellainen on) ja kiihdyttää sen jonon perään. Minä taas tulen hissukseen niihin valoihin ja silloin ne usein ovat jo vaihtuneet vihreiksi ja vältän pysähtymisen kokonaan. Mitä pyörinee tuon Ruusbergin päässä?
Vierailija kirjoitti:
Kun työntää kympin yli rajoituksen aina niin harvoin kukaan perään liimautuu. Ohi voi joku silti pyyhkästä. Mitään sakon pelkoahan ei nykyään ole ollenkaan. M40
Se on ylinopeus, takapuskurissa roikkujien takia en ala ajamaan ylinopeutta.
Ei minun tarvitse kytätä, aktiivinen vakkari / autopilotti hoitaa ajamisen. Ratin rullasta voin säätää etäisyyttä edellä olevaan.
Tervetuloa vuoteen 2025.
Koska ainakin meilläpäin väliin tunkee välittömästi joku, jos väliä on vähänkin enempi,