Kun teen etätöitä en syö lounasta ravintolassa, en käytä julkisia tai autoa, ei työkavereitten kanssa yhdelle töitten jälkeen
Kommentit (14)
Pitää ymmärtää, että rahat nyt vain pitää luovuttaa vapaaehtoisesti EKlle ja kokoomukselle. Muuten ei talous nouse.
En kyllä tee noita lähityössäkään.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tee noita lähityössäkään.
Mä olen viimeksi käynyt "yksillä" töitten jälkeen joskus 90-luvulla 😅
Vierailija kirjoitti:
Ja kun 500 000 etätyöläistä tekee näin, lasku on valtava.
Niin mikä lasku?
Sinänsä ei ollut yllätys, mutta oli kuitenkin yllätys kuinka paljon rahaa jäi käyttämättä, kun koronan aikaan oli 100% etätöissä kotona. Ei mennyt rahaa työmatkoihin, ei lounaisiin, ei heräteostoksia työmatkoilla, ei aftereita, ei tarvetta uusille työvaatteille. Ihan huomaamatta jäi useampi satanen käyttämättä.
Meillä oli ennen 2000 neliötä toimistotilaa Helsingissä, nyt enää 500 neliötä. Nyt se 500m2 ihan alikäytöllä. Kyllä siinä firmakin säästää paljon. Toki kiinteistöfirma, joka näitä toimistotiloja vuokraa ei säästä.
En harrasta yksiä tai kaksia ja omilla eväillä mennään toimistopäivinä. Olen siis huonosti tuottava hylkiö Suomen ravintoloille.
Vierailija kirjoitti:
En harrasta yksiä tai kaksia ja omilla eväillä mennään toimistopäivinä. Olen siis huonosti tuottava hylkiö Suomen ravintoloille.
Haha, tartuit tuohon kun et muuta keksinyt. Eikä tässä ollut tarkoitus moittia ketään, teenhän itsekin niin.
Vierailija kirjoitti:
Taasko yksi etäilijäkateusketju?
Miksi olisin kateellinen itselleni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä lasku?
Se, että kun en kuluta, valtio ei saa verorahoja ostamistani asioista eivätkä yritykset työllistä noissa firmoissa, joita ennen käytin, koska asiakkaita ei ole.
Ei muutkaan. Ellei mene erikseen ja sovitusti. Parhaat yritykset jäävät?
Vierailija kirjoitti:
Ei muutkaan. Ellei mene erikseen ja sovitusti. Parhaat yritykset jäävät?
No en sanoisi parhaat, mutta monikansalliset rahajättien yritykset. Itse en lähityössä käynyt esim syömässä Mäkkärillä vaan lähilounaspaikoissa.