Mies osti ylikalliin auton :/
Niin. Miehen piti ostaa meille uusi auto. Sovittiin, että joku kohtuuhintainen ja kompakti kuten Toyota tai vastaava, niin auton saa parkkiinkin jonnekin eikä bensaa kulu järjettömästi.
No auto on sellainen kuin pitikin. Kiva pikku citymaasturi. Paitsi, että hinta oli melkein 50 000!!!
Mistä lähtien pikkuauto on maksanut noin paljon???
Jää sitten kesälomamatkat tekemättä kun maksetaan autoa...
Kommentit (38)
Aloittaja onkin pelkkä pelle luxuryineen. Varmasti siinä autossa tai paperissa merkkinimikin lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiivi yöllä auton luokse ja päästä ilmat renkaasta. Tuulisiin lappu "Ilmastosaastuttaja, tämä oli kosto sinulle! T: elokapina". Mies säikähkää ja käy vaihtamassa auton johonkin vaatimattompaan mikä ei herätä vandaalien huomiota.
Se on hybridiauto ja niin ymmärsin ettei vie paljoa polttoainetta.
ap
No ei ehkä kaupungilla pyöriessä, mutta ei hybridin sähköllä ajeta yli 100 km
Ei autoon kannata laittaa kuin 2-3kk bruttotulojen verran rahaa.
Harva sitä autoasiaa järjellä miettiikään, ja mitä sitten? Jokainen tyylillään.
Miehet menevät sekaisin autokaupassa, ihan kuin mammat suklaakaupassa. Munkin mies ihasteli jotain autoa, ja järkevänä käskin sitten ennen ostoa mitata, minkä kokoinen auto meidän autotalliin sopii. Ja löytyihän se vähän pienempikin auto sitten.
Vierailija kirjoitti:
Malli on LBX Luxury AWD Hybrid jos joku tietää. Katsoin kauppakirjasta.
ap
Jaa, Lexus. Lähtöhinta joku 36 tonnia. Tais ostaa muutaman lisävarusteen, kun 50 tonnia maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Autojen hinnat on nousseet. Ollaan käyty autokaupassa ja todettu ettei autoa osteta. Kia sähköauto halvimmillaan 40 000. Ostettiin Rellu uutena ja maksoi 25 kiloa eli sillä mennään vielä pitkään. Että kyllä ne kalliita on. Ollaan jo sen verran vanhoja että mietittävä mitä Rellun jälkeen.
Tämä on totta. Dacian tila-automallin sai kymmenen vuotta sitten 17 kiloeurolla. Nykyään sama maksaa 27 kiloa, yli puolitoistakertaisen määrän, ja sillä saa kolmesylinterisen äärimmilleen viritetyn litraisen turbotäristimen. Sitten kymppi lisää jos haluaa hybridin jossa nelisylinterinen vapaasti hengittävä moottori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tämä toki on, mutta silti sanon, että on nyt auto jumalauta paljon järkeevämpii sijoitus kuin joku fakin kesälomareissu, ravintolassa syömiset sun muut "turhat viihdykkeet". Autoa käytät koko ajan ja sen laatu palkitsee päivittäin. Kesälomareissu on hetkessä ollutta ja mennyttä, ja sen kalliin ravintolapihvin paskannat pönttöön siinä missä Prismasta ostetun sikanauta-jauhelihankin.
Olen eri mieltä. Me pistimme perheen kanssa 15ke useamman viikon lomareissuun kaukomailla. Kyllä mä väittäisin, että meidän teinit nautti matkasta ja varmasti muistelee sitä sittenkin kun meitä vanhempia ei enää ole. Ne tuskin tulevat muistelemaan perheen autoa vaikka sun mielen tyhjyyden auto täyttäisikin.
Ja heillä on kiva sitten muistella talvella tienposkessa sen hyytyneen autonrottelon vieressä, että kylläpä siellä kaukomailla oli lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Trolli tämä toki on, mutta silti sanon, että on nyt auto jumalauta paljon järkeevämpii sijoitus kuin joku fakin kesälomareissu, ravintolassa syömiset sun muut "turhat viihdykkeet". Autoa käytät koko ajan ja sen laatu palkitsee päivittäin. Kesälomareissu on hetkessä ollutta ja mennyttä, ja sen kalliin ravintolapihvin paskannat pönttöön siinä missä Prismasta ostetun sikanauta-jauhelihankin.
Vaihtaisin autoni minä hetkenä hyvänsä reissujen ja ravintoloiden hyväksi. Autoa ei todellakaan tule käytettyä päivittäin, mutta ystävien kanssa reissaan ja käyn kaupungilla jatkuvasti. Tällä on myös muita ihmisiä työlistävä vaikutus. Onneksi en ole niin köyhä, että tarvitsisi luopua kummastakaan eikä ikinä tarvitse käydä jossain Prismassa.
Olen eri mieltä. Me pistimme perheen kanssa 15ke useamman viikon lomareissuun kaukomailla. Kyllä mä väittäisin, että meidän teinit nautti matkasta ja varmasti muistelee sitä sittenkin kun meitä vanhempia ei enää ole. Ne tuskin tulevat muistelemaan perheen autoa vaikka sun mielen tyhjyyden auto täyttäisikin.
Minä taas olen sitä mieltä, että meillä lapset tulevat nimenomaan muistamaan auton. Ja etenkin sen kattoteltan, jossa on pääosin yövytty jo kahden kesäisen Keski-Euroopan matkan ajan, ja sama toistunee ensi vuonnakin. Muksut tykkäävät telttailusta, ja tästä tavasta matkustella jää paljon turinointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJaa, Lexus. Lähtöhinta joku 36 tonnia. Tais ostaa muutaman lisävarusteen, kun 50 tonnia maksoi.
Porvoon Autokeskuksessa on korkeat hinnat.
Me ostimme 40 000€ hybridin. Eilen , 3 vuotta maksamme n. 300€ kuussa. Kun ed.autosta saatiin ihan hyvä hyvitys. Eli 300€ kuussa lyhennämme. Onko se paljon. Minusta ei..korko oli 0,99..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heillä on kiva sitten muistella talvella tienposkessa sen hyytynee
No jaa.. kuka päätteli, että meillä olisi autonröttelö siinä tapauksessa, että tehtiin kallis matka? Katsos, kun järjellä jos toimii, niin autot ja matkat on viisasta suhteuttaa tuloihin. Mutta moni heittääkin sen järjen hevon kuuseen autokaupoilla.
Vierailija kirjoitti:
Me ostimme 40 000€ hybridin. Eilen , 3 vuotta maksamme n. 300€ kuussa. Kun ed.autosta saatiin ihan hyvä hyvitys. Eli 300€ kuussa lyhennämme. Onko se paljon. Minusta ei..korko oli 0,99..
3a * 12mon/a * 300€/mon = 10800€.
Ja milläs se loput 30 000€ plus korot plus kulut maksetaan, arvon trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJaa, Lexus. Lähtöhinta joku 36 tonnia. Tais ostaa muutaman lisävarusteen, kun 50 tonnia maksoi.
Tuohan on hyvä valinta. Laadukkaita autoja. Ja mies puhui siinä totta, että LBX on merkin halvin malli. Ainakin neliveto on hyvä lisävaruste Suomen talvessa.
Oletko jollain tapaa antanut miehelle valtuudet käyttää varojasi?
Naisille tuntuu olevan kaikkein tärkeintä se yksi matka vuodessa, 5/365 päivästä. Plus pari kertaa kun käydään syömässä ulkona.
Itselleni tärkeämpää on, että joka päivä voin liikkua mukavasti kunnollisella autolla. Rentouttavaa kun auto on hiljainen, kyyti on pehmeää ja penkissä on kaikki mukavuudet hieronnasta viilennykseen ja valittujen kehon pisteiden lämmitykseen. Joka päivä töihin läheminen v*tuttaa astetta vähemmän kuin jos kulkisin pikku koslalla ja sitten yrittäisin kaivaa jotain lohdutusta, että 200 päivää vielä ja päästään sinne matkalle josta vaimo paapattaa joka päivä matkaesite kätösissä..