Lentomatkalle pelkkä "small bag" (penkin alle)?
Sehän on nykyään ainut joka sisältyy halvimpaan lippuun. Saatko mahtumaan siihen kaiken?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjää kun suunnittelee tarkkaan mitä ottaa mukaan ja katsoo kohteen säätilan.
Olen tehnyt lukemattomia työmatkoja ulkomaille pelkillä käsimatkatavaroilla. Muutama vuosi sitten meni vähän vaikeaksi, kun koneeseen ei enää saanut tuoda pientä laukkua, joka mahtui aikaisemmin hyvin käsimatkatavaralokeroon.
Saa sen edelleen tuoda, kunhan maksaa siitä.
Niin tietysti. Ennen ei tarvinnut maksaa. Olen niin vanha, että muistan senkin ajan, jolloin koneissa vielä tarjottiinkin jotain - ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä reissua tekee. Joku kolmen neljän yön vapaa-ajan reissu, niin hyvin sopii.
Mulla on usein kolmen yön työkeikka, ja pakko ottaa siivot meikit, edustusvaatteet + tietokone latureineen ja vaihtokengät, silloin en pärjää pelkällä repulla. Mutta kun menen jollekin to-su-reissulle omalla ajalla, reppu on ihan hyvin riittänyt. Samaa paitaa pitää kyllä kaksi päivää ja kahdet housut riittää. Sukkikset ja alkkarit ei niin paljon tilaa vie. Muutenhan sitä tarvitsee passin, hammasharjan, hiusharjan, mahdolliset lääkkeet ja kevyen meikkipussin. Jos sitäkään.
Mikä ihmeen hinku ihmisillä on käyttää reppua? Itselläni on aina joko pieni vedettävä laukku tai olkalaukku.
Vedettävää laukkua on hankala tunkea penkin alle.
Ei se riitä, että kassi mahtuu penkin alle vaan pitää olla oikeat mitatkin. Oikeasti menisi varmaan kaksi mittojen mukaista reppua penkin alle. Onneksi eivät ole olleet lainkaan kiinnostuneita käsimatkatavaran koosta finskillä viime vuosina. Kerran joku tokaisi, että tuo varmaan mahtuu penkin alle vaikka sellaiseen mittahäkkiin ei olisi sopinut millään.
Juu, ne vanhat hyvät ajat, kaipaan. Ruuvan sai mennen tullen ilmaiseksi, ruumalaukusta ei peritty mitään maksuja eikä kiloistakaan urputettu. Mää otin kaiken mahdollisen mukaan eli jo mennessä se painoi 20 kg ja takastullessa parhaimmillaan 29 kg mutta ketään ei kiinnostanut. Ei ollut pitkiä jonoja ja tavarat oli aina siellä missä pitikin eikä missään Brasiliassa tai jotain. Lentoaikatauluihin pystyi myös luottamaan, saatoin käydä lennon jälkeen kotona nukkumassa tunnin pari ja sitte töihin. Eipä uskaltaisi enää jättää noin pientä liikkumavaraa ja sitte nykysin tietty se reppu mukana.
Riippuu matkasta (minne ja mihin vuodenaikaan, kauan olen siellä, mitä teen siellä, jne). Juuri kesällä tein 3 yön reissun pelkällä pienellä repulla eikä ollut ongelmaa saada mukaan kaikki mitä tarvitsin.
Mikä ihmeen hinku ihmisillä on käyttää reppua? Itselläni on aina joko pieni vedettävä laukku tai olkalaukku.