Mt-hoitajalla käynnit turhia
Elämä menee omalla painollaan. En tarvitse siihen hoitajan mielipiteitä. Miten voisin lopettaa käynnit siellä?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Junan alle vaan niin helpottaa hulluus
En ole hullu enkä menossa junan alle. Päinvastoin, pärjään ilman hoitajan "kaitsentaa".
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt olet terve mene töihin ja tee tilaa enemmän tarvitseville.
En ole tervekään vaan ihan syystä eläkkeellä, mutta voin mielelläni tehdä tilaa muille.
Ensinnäkin hoitaja vain seuraa tilannettasi, ei hoida. Jos tarvitset hoitoa, hae psykoterapiaa tai sosiaalista kuntoutusta tai toimintaterapiaa, poliklinikan keskusteluryhmään tms. Jos et tarvitse hoitoa, tai seurantaa, lopeta polilla käynti. Sinne on jonossa moni. Miksi kuvittelet, ettet voi vain ilmoittaa, että lopetat?
Lääkärin päätöksestä se hoitosuhde katkaistaan. Pyydä hoitajaltasi että varaa sinulle ajan ja voit siellä sitten keskustella asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin päätöksestä se hoitosuhde katkaistaan. Pyydä hoitajaltasi että varaa sinulle ajan ja voit siellä sitten keskustella asiasta.
Ei siihen tarvita lääkärin päätöstä. Jos ei ole pakkohoidossa, voi lopettaa käynnit koska vain.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin hoitaja vain seuraa tilannettasi, ei hoida. Jos tarvitset hoitoa, hae psykoterapiaa tai sosiaalista kuntoutusta tai toimintaterapiaa, poliklinikan keskusteluryhmään tms. Jos et tarvitse hoitoa, tai seurantaa, lopeta polilla käynti. Sinne on jonossa moni. Miksi kuvittelet, ettet voi vain ilmoittaa, että lopetat?
Mä olen ainakin tilanteessa, että tarviisin sitä psykiatrian hoitokontaktia. Jos nyt jään taas terveyskeskuksen puolelle niin ne heittää kohta mut sinne takaisin. Ja sit kirjataan että "useita yrityksiä hoitokontaktiin". Mutta tosiaan nykyinen hoitsu ei ota yhtään tosissaan, ei edes yritä auttaa ja olen tässä hoidossa mennyt vaan huonommaksi ja itseasiassa itse "hoito" on suurin stressin ja huolenaihe elämässä, ahdistaa vaan enemmän joka kerta mennä sinne.
Mutta tosiaan en voi lopettaa kun apua kuitenkin tarvitsisin ja jos otan hatkat niin ne sanoo että en ole sitoutunut hoitoon ja on sitä mieltä että en edes halua mistään parantua.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vit.ua nyt taas... avohoito on vapaaehtoista!
Oli miten oli, kannattaa pitää kuitenkin hoitosuhde johonkin tahoon vaikka se olisi kerran vuodessa tapaaminen.
ehkä voit keskustella siellä siitä että elämä menee omalla painollaan? Otatko liikaa paineita siitä että sinun pitäisi puhua siellä jostain tietystä asiasta tai parantaa itsesi tai tulla joksikin yli-ihmiseksi sen seurauksena?
Vierailija kirjoitti:
ehkä voit keskustella siellä siitä että elämä menee omalla painollaan? Otatko liikaa paineita siitä että sinun pitäisi puhua siellä jostain tietystä asiasta tai parantaa itsesi tai tulla joksikin yli-ihmiseksi sen seurauksena?
Voinhan toki keskustella, mutta ei minulla siihen mitään tarvetta ole. Kyllä minusta usein tuntuu, että mikään ei riitä kun on tietyn diagnoosin saanut. Aina pidetään ali-ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin tilanteessa, että tarviisin sitä psykiatrian hoitokontaktia. Jos nyt jään taas terveyskeskuksen puolelle niin ne heittää kohta mut sinne takaisin. Ja sit kirjataan että "useita yrityksiä hoitokontaktiin". Mutta tosiaan nykyinen hoitsu ei ota yhtään tosissaan, ei edes yritä auttaa ja olen tässä hoidossa mennyt vaan huonommaksi ja itseasiassa itse "hoito" on suurin stressin ja huolenaihe elämässä, ahdistaa vaan enemmän joka kerta mennä sinne.
Mutta tosiaan en voi lopettaa kun apua kuitenkin tarvitsisin ja jos otan hatkat niin
OK, oletko siis ap? Nyt sitten tosiaan hoitajan kautta psykiatrin tapaamiseen ja sitä kautta hakemus terapiaan. Tarvitset ehdottomasti tuon tekstin perusteella hoitoa etkä vain hoitajan seurantaa. Kun terapia alkaa, et käy enää hoitajan seurannassa kuin pari kertaa vuodessa max ja lääkärissä kun tarvitset jatkoa eläkkeeseen tai terapiaan.
Siis mitä diagnooseja sinulla on? Skitsofrenia? Persoonallisuushäiriödiagnooseja? Kun puhuit tuosta leimaamisesta. Ikävää jos olet kokenut sellaista kohtelua, älä ota henkilökohtaisesti. Ja eihän ne hoitajan juttutuokiot mitään mukavia ole varsinkin jos on alalle sopimaton/leipiintynyt tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä diagnooseja sinulla on? Skitsofrenia? Persoonallisuushäiriödiagnooseja? Kun puhuit tuosta leimaamisesta. Ikävää jos olet kokenut sellaista kohtelua, älä ota henkilökohtaisesti. Ja eihän ne hoitajan juttutuokiot mitään mukavia ole varsinkin jos on alalle sopimaton/leipiintynyt tapaus.
Skitsoaffektiivinen, nykyään oireeton
Kun nyt olet terve mene töihin ja tee tilaa enemmän tarvitseville.