Karibian risteily kokemuksia?
Millaista oli? Paljonko maksoi? Soveltuuko hyvin perheille?
Kommentit (30)
Öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö ööööh löööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööh Helpottiko?
Kävin vain Barbadoksella.
Vinkki on, että menee sellaisena aikana, että ei ole taifuunikausi. Muistaakseni taifuukit on syksyllä.
Olen ollut monta kertaa ja monilla eri laivoilla. Kohteet ovat yhdentekeviä, jos olet jollain megaristeilijällä jossa yli 5000 matkustajaa, jo pelkästään laivan purkaminen vie niin paljon aikaa, ettet ehdi nähdä kohteessa juuri mitään, paitsi jos osallistut laivayhtiön (kalliille) retkelle.
Mikä tahansa laiva sopii lapsiperheelle, ellei ole adults only-risteily. Laivoilla on lastenkerhot ja omaa ohjelmaa lapsille. Valitse lasten iän ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Jonottaminen ja tungos kuuluvat asiaan isoilla laivoilla. Ne eivät ole minun juttuni, joten en lastenkaan kanssa lähtisi enää neljättä kertaa Royal Caribbeanin laivaan.
Rahaa saat menemään ihan niin paljon kuin haluat. Mm. sviitti saattaa parantaa mukavuutta huomattavasti. Olen ollut risteilyillä hintaluokissa 500$ - 20000$ per henki.
Lisäys vielä, että vaikka parvekehyttiä ylistetään kovasti, niin laivan lähdöt ja saapumiset voi katsella muualtakin. Ikkunahytit ja jopa sisähytit voivat olla ihan hyvä ratkaisu, varsinkin jos hytissä ei ole tarkoitus viettää paljoa aikaa. Laivan ollessa liikkeessä täydessä vauhdissa, sekä öisin, et kuitenkaan oleskele parvekkeella. Päivät taas menevät kohteessa tai meripäivinä muualla laivassa.
Olen tehnyt reilu 20 risteilyä, joista pisin yli 100 päivää ja lyhin 6 päivää Karibialla. Yleensä tykkään 2-3 viikon reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monta kertaa ja monilla eri laivoilla. Kohteet ovat yhdentekeviä, jos olet jollain megaristeilijällä jossa yli 5000 matkustajaa, jo pelkästään laivan purkaminen vie niin paljon aikaa, ettet ehdi nähdä kohteessa juuri mitään, paitsi jos osallistut laivayhtiön (kalliille) retkelle.
Mikä tahansa laiva sopii lapsiperheelle, ellei ole adults only-risteily. Laivoilla on lastenkerhot ja omaa ohjelmaa lapsille. Valitse lasten iän ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Jonottaminen ja tungos kuuluvat asiaan isoilla laivoilla. Ne eivät ole minun juttuni, joten en lastenkaan kanssa lähtisi enää neljättä kertaa Royal Caribbeanin laivaan.
Rahaa saat menemään ihan niin paljon kuin haluat. Mm. sviitti saattaa parantaa mukavuutta huomattavasti. Olen ollut risteilyillä hintaluokissa 500$ - 20000$ per henki.
20k taalaa per risteily niin ei tarvi jonottaa mihinkään.
Perus risteilyllä myös ns. paremmala puolella sisältyy fast track ja priority hoitaa homman ja risteilystä ei tarvi maksaa tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20k taalaa per risteily niin ei tarvi jon
Kyllä maksaa tuhansia, ihan tavallinen viikon risteily parvekehytissä rahvaan seurassa on tuhansia/hlö. Sviitit ovat k a l l i i t a, mutta joo jonotuskokemusta ei tule.
Mitä sä tekisit Karibialla? Joku kirjoitti: Mitä sä tekisit New Yorkissa, kun eräs sanoi haluavansa käydä siellä.
Samaa kastia kun: Et sä tarvitse sitä, kun joku haluaisi ostaa jotain tai, et sä siitä mitään saa, kun joku haluaa syödä suklaapatukan.
Teidän kaltaiset vasemmistolaiset luuserityöttömät seilailee vain kelan ja viinakaupan välillä joten miksi edes väitelette aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Teidän kaltaiset vasemmistolaiset luuserityöttömät seilailee vain kelan ja viinakaupan välillä joten miksi edes väitelette aiheesta?
Mä olen varmaan vasemmistolainen, mutta risteilen vuosittain. Merillä. En käy Kelassa enkä juo viinaakaan, joten rahaa riittää matkustamiseen.
Ei ku itämeren.