Kannattaako hakea apua syömishäiriöön?
Kellään kokemuksia syömishäiriön hoidosta täällä Suomessa? Kannataako? Otetaanko tosissaan, vai onko yhtä tyhjän kanssa?
Olen taistellut yli 3 vuotta anoreksian kanssa, mutta olen nyt saanut hitaasti mutt avarmasti BMI:n nousemaan vaarallisesta alipainosta 17:sta. Tähän se on kuitenkin tyssännyt.
Ruoansulatus aivan sekaisin. Turvotusta ja ummetusta vuoronperään. Välillä paino laskenut, vaikka olisin syönyt hurjasti edeltävänä viikkona. Ja nyt, jostain sairaasta syystä, olen alkanut oksentelemaan.
Viime yönä havahduin siihen, etten halua kuolla. Pelkäsin nukkumaan menemistä, koska en ollut varma, heräänkö. Pitäisi sinänsä kai olla helppoa vain syödä enemmän yms. mutta miksi se on niin vaikeaa!!
Kommentit (24)
Ota nyt aivan ensin yhteyttä lääkäriin jos syömishäiriökeskus (paras) on liian kallis
Saako kysyä että mitä sä normaalina päivänä saat syötyä? Ahdistaako se kamalasti?
Mulla ei ollut BMI alhaisimmillaan kuin 18 ja jotain, mutta sit kun aloin syömään niin kroppa ottikin kaiken takaisin ja oli sekaisin pitkään. Psyykkisesti huono olo, fyysisesti huono olo ja inhotti. Oon saanut joskus pahimpana bulimia-aikana julkiselta tukea siihen, sain mielialalääkkeen ja keskusteluapua. Pyysin ravintoterapeutille pääsyä itse, sanottiin että se on aika turhaa kun mähän tiedän itse kaiken kyllä, ja oikeassa ne siinä olikin.
Oisko sulle apua osastohoidosta? Mikä sulla on elämässä muuten vialla?
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä että mitä sä normaalina päivänä saat syötyä? Ahdistaako se kamalasti?
Mulla ei ollut BMI alhaisimmillaan kuin 18 ja jotain, mutta sit kun aloin syömään niin kroppa ottikin kaiken takaisin ja oli sekaisin pitkään. Psyykkisesti huono olo, fyysisesti huono olo ja inhotti. Oon saanut joskus pahimpana bulimia-aikana julkiselta tukea siihen, sain mielialalääkkeen ja keskusteluapua. Pyysin ravintoterapeutille pääsyä itse, sanottiin että se on aika turhaa kun mähän tiedän itse kaiken kyllä, ja oikeassa ne siinä olikin.
Oisko sulle apua osastohoidosta? Mikä sulla on elämässä muuten vialla?
Osastohoito on nykyään vaan ravintoa. Sitkun paino ok ulos ja avossa loput jos sitäkään.
No ehkä hoidon puute on isompi ongelma. Sä et taas tiedä asiasta selkeesti mitään