Pesukoneen huolto maksoi 350 €
Kyllä lompsa keveni. Mitä veikkaatte, kuinka kauan kestää ennen kuin menee rikki?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Saa uutena jopa halvemmalla. Paljonko maksoit uutena?
Olen yli 50v ja elämäni kolmas pesukone menossa, ekasta maksoin 10e, tokasta 50e ja nykyisestä 20e, jokainen kestänyt keskimäärin 15 vuotta ostohetkestä.
Rahaa olisi ostaa vaikka 10 uutta mutta mitä lisäarvoa se tuo, ei mitään, mitä uudempi, sitä enemmän se pihistelee virtaa ja vettä ja pesee huonommin ja pesuajat ovat pidemmät.
Tämän lisäksi turha valmistaa maailmaan uusia koneita, kun ehjiä toimivia on torit ja keskukset täynnä, turha tukea Kiinan kautta Putinin toimintaa ja turha saastuttaa lisää maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviskö mikä siinä oli vika? Eipä noiden huollattamisessa taida nykyisin paljon järkeä olla
Riippuu paljon koneesta ja viasta. Jotain halpiskonetta ei juuri kannata huollattaa, mutta jos kunnon kallis kone, niin siinä huolto voi olla paikallaan.
ohis
Kalliin koneen ostamisessa noin yleisesti ei ole mitään järkeä
Kestävät sen saman kolmesta viiteen vuotta kuten halpiskin.
Mun nuorella on semmonen satasen pesukone, osti jotai 15v sitte, vielä soi ja kukkuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa uutena jopa halvemmalla. Paljonko maksoit uutena?
Olen yli 50v ja elämäni kolmas pesukone menossa, ekasta maksoin 10e, tokasta 50e ja nykyisestä 20e, jokainen kestänyt keskimäärin 15 vuotta ostohetkestä.
Rahaa olisi ostaa vaikka 10 uutta mutta mitä lisäarvoa se tuo, ei mitään, mitä uudempi, sitä enemmän se pihistelee virtaa ja vettä ja pesee huonommin ja pesuajat ovat pidemmät.
Tämän lisäksi turha valmistaa maailmaan uusia koneita, kun ehjiä toimivia on torit ja keskukset täynnä, turha tukea Kiinan kautta Putinin toimintaa ja turha saastuttaa lisää maailmaa.
Vanhan ostossa on se juttu, että pesukoneen vikaa on vaikea päältäpäin sanoa. Sitä ei oikein voi koekäyttää ostaessa. Omasta koneesta meni ohjelma rikki niin, että tietyssä vaiheesssa ohjelmaa piti itse käydä lykkäämässä eteenpäin. Vaiva ei ollut iso, mutta piti aina kytätä koska kone on siinä kohdin. Lopulta kone "pissi" vedet alleen ja silloin tuli torpasta lähtö sille vekottimelle. Jos olisin halunnut huijata jotakuta, olisin voinut myydä sen käytettynä; kone oli päältäpäin (ja sisältäkin) ehjä ja siisti. Mutta kun ostin uuden koneen, tilasin samalla poisviennin. Pirullisintahan olisi, jos ostaisi käytetyn ja kotona sitten huomaat sen siirtourakan jälkeen, että rikki se on tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Maksa seuraava korjaus karvalompsalla. Ei se järvi soutamalla kulu...
Tai pimeänä. Kuten teki aikanaan ministeri Heidi Hautala (vihr.) teettäessään remonttia ja maksamalla remonttityönpimeänä. Samaan aikaan Heidi Hautal oli jäsenenä harmaan talouden ministerityöryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin mieluummin tuon 350 euroa nykyisen, 25 vuotta vanhan Siemens-pesukoneeni huollosta kuin ostaisin uuden. Olen kuullut uusista pesukoneista pelkkää huonoa. Ei vain se, että ne hajoavat helposti (kalleimmista en tosin tiedä), mutta että ne myös pesevät huonosti, kun säästävät niin paljon vettä. Pesuohjelmat kestävät tuntikausia, ja lopputuloksena on haiseva pyykki.
Korjautan tuota omaani niin kauan kuin sitä vain pystyy. Se pesee puhtaaksi, pyykki ei haise, ja useimmin käyttämäni pesuohjelma kestää puolitoista tuntia.
Olen kerran joutunut korjauttamaan tuosta jotakin, en vain enää muista, mikä vika siinä oli. Sen jälkeen se on toiminut moitteetta 10 vuotta. Toivon, että se kestää vielä 25 vuotta tästä eteenpäin.
No sulla onki Siemens! Merkki on idioottivarma, ja kestää normaalikäytössä lähes rajattomasti! Mulla kesti 27 vuotta, ei siihen vikaa tullut, suoravetomoottori oli vaihdon syy mutta...,en tiedä, entiselläkin olis pärjätty!
Ei nykyään edes kalliit koneet kestä kovin kauan, Miele jääkaappipakastin kesti 7 vuotta ja sitä korjattiin sinä aikana 3-4 kertaa. Nyt on ollut sen jälkeen puolet halvempi Elektrolux, joka on kestänyt jo 6 vuotta moitteetta ja toimii edelleen.
Ei ainakaan kannattanut korjata vanhaa ompelukonetta. Vein sen kaatopaikalle. Uuden ostin Lidlistä 100e. Korjaus olisi varmasti maksanut vähintään 120e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin mieluummin tuon 350 euroa nykyisen, 25 vuotta vanhan Siemens-pesukoneeni huollosta kuin ostaisin uuden. Olen kuullut uusista pesukoneista pelkkää huonoa. Ei vain se, että ne hajoavat helposti (kalleimmista en tosin tiedä), mutta että ne myös pesevät huonosti, kun säästävät niin paljon vettä. Pesuohjelmat kestävät tuntikausia, ja lopputuloksena on haiseva pyykki.
Korjautan tuota omaani niin kauan kuin sitä vain pystyy. Se pesee puhtaaksi, pyykki ei haise, ja useimmin käyttämäni pesuohjelma kestää puolitoista tuntia.
Olen kerran joutunut korjauttamaan tuosta jotakin, en vain enää muista, mikä vika siinä oli. Sen jälkeen se on toiminut moitteetta 10 vuotta. Toivon, että se kestää vielä 25 vuotta tästä eteenpäin.
Kyllä tekstistäkin jo huomaa todella, että sinulla on 25 vuotta vanha kone. Vai on nykykoneissa pitkiä ohjelmia? Meillä on uusi kone ja lyhyin ohjelma, raikastus, kestää 15 minuuttia. Löytyy aina 45 minuutista ylöspäin sitten erilaiselle pyykille koneita. Vanhat koneethan jyskyttävät tuntikausia. Meidän vanhassa oli esim. lyhinkin ohjelma juuri tuon 1,5 tuntia kestävä ja monet pari tuntia ainakin.
Pyykki ei todellakaan haise millekään, vaan on erittäin puhdasta. Paljon parempi tulos kuin vanhalla koneella. Vaihda sinäkin jo elämäsi vuoteen 2025!
Tuossahan on paljon positiivista asiaa! 👍🏻 En vaihda nykyistä konettani, mutta hienoa, jos koneet ovat parantuneet. Kirjoitin, että "useimmin käyttämäni pesuohjelma kestää puolitoista tuntia". Se ei ole koneen lyhyin ohjelma.
Kyllä tekstistäkin jo huomaa todella, että sinulla on 25 vuotta vanha kone. Vai on nykykoneissa pitkiä ohjelmia? Meillä on uusi kone ja lyhyin ohjelma, raikastus, kestää 15 minuuttia. Löytyy aina 45 minuutista ylöspäin sitten erilaiselle pyykille koneita. Vanhat koneethan jyskyttävät tuntikausia. Meidän vanhassa oli esim. lyhinkin ohjelma juuri tuon 1,5 tuntia kestävä ja monet pari tuntia ainakin.
Pyykki ei todellakaan haise millekään, vaan on erittäin puhdasta. Paljon parempi tulos kuin vanhalla koneella. Vaihda sinäkin jo elämäsi vuoteen 2025!