Minkä ikäisenä se yleensä loppuu että tuntemattomat tulevat antamaan elämänohjeita?
Kysymättä. Olen kohta 40 ja saanut jo pitkään alkoholit ostettua näyttämättä papereita. Jotkut eivät silti ymmärrä että olen aikuinen.
Kommentit (21)
Minulle tuollaista ei ole tapahtunut koskaan.
Aina on ihmisiä, joille on tärkeää antaa elämänohjeita. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Pitää olla sen verran omaa elämänkokemusta, ettei lähde mukaan siihen lallatukseen ja loukkaannu.
En tiedä, olen yli 50 ja noi pihan tuttavalliset eläkeläiset heittäytyy aina välillä neuvomaan (asioissa joista ei tiedä mitään).
Pätijöitä riittää aina.
Mene kuule vaikka savikurssille, niin eiköhän siellä joku tule pätemään.
Ihmiset käyttävät hirveästi aikaa ja energiaa siihen, että yrittävät tehdä vaikutuksen toisiin ihmisiin. Yleensä vaikutus on juuri vastakkainen.
Kun tulet vanhaksi sitten se vasta alkaa. Ulkoile, liiku, älä syö vehnää, älä syö lääkkeitä, ,sitä taikka tätä tee ristikoita, kuolinsiivoa, tee edunvaltuutus, anna omaisuutesi pois.
Perjantaina ostin puhelimen varavirran, kun katselin niitä, tuli n 40 v nainen (asiakas hänkin) kertomaan minulle että ne on varavirtalähteitä. Pidetään siis höppänänä jos liikkuu rollaattorilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulet vanhaksi sitten se vasta alkaa. Ulkoile, liiku, älä syö vehnää, älä syö lääkkeitä, ,sitä taikka tätä tee ristikoita, kuolinsiivoa, tee edunvaltuutus, anna omaisuutesi pois.
Perjantaina ostin puhelimen varavirran, kun katselin niitä, tuli n 40 v nainen (asiakas hänkin) kertomaan minulle että ne on varavirtalähteitä. Pidetään siis höppänänä jos liikkuu rollaattorilla.
Voin uskoa tämän.
Ei kai tuohon voi suhtautua muuten kuin huumorilla. Tai siis tietenkin voi suhtautua vaikka miten, mutta lopulta tuollainen giganttinen typeryys vain naurattaa.
Ja tuohan tarjoaa erinomaisen suojapuvun, jonka alla voi vapaasti toimia fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin uskoa tämän.
Ei kai tuohon voi suhtautua muuten kuin huumorilla. Tai siis tietenkin voi suhtautua vaikka miten, mutta lopulta tuollainen giganttinen typeryys vain naurattaa.
Ja tuohan tarjoaa erinomaisen suojapuvun, jonka alla voi vapaasti toimia fiksusti.
Tyttäreni neuvookin minua, ole oikeen säälimummo niin saat asiasi hoidettua. Joskus kyll veetuttaa, keho on rujo, tukka harva, naama vanha mutta kun kuitenkin pää vielä pelaa ja mieli nuori.
Varmaan joskus siinä sadan ja sadankymmenen vuoden välimaastossa
Ei se lopu koskaan.
Toiset ihmiset vaan tietävät KAIKEN niin paljon paremmin!
Ihmisellä on kaksi korvaa: toisesta neuvot sisään ja toisesta ulos. Ja ystävällinen hymy päälle.
Kuinkas sattuikaan.Naapurin Latella sattuu olemaan akuutti elämänohjeiden antamis ja neuvonta palvelu.Sieltä ne parhaat elämänohjeet tulee.
Kuten moni kirjoittanut, ei koskaan. Aina joku muu tietää, miten tulisi toimia. Nykyään varsinkin terveysasioissa tulee jos jonkin moista ohjetta.
46v. Paitsi äitisi antaa ohjeita jos elossa. Ja muut tilanteen mukaan jos tarvitsee.
Ei se ohjeiden saaminen näytä loppuvan missään iässä. Kaikki tietävät ja perinteistä kiinni pitävät täti-ihmiset ovat ojentaneet minua 69 vuotiasta naista ihan viime aikoina pukeutumisen ja painon pudottamisen suhteen (pudotin 20 kg ja ostin uusia vaatteita enkä todellakaan ostanut mitään mummolookia).
Vierailija kirjoitti:
Ei se lopu koskaan.
Toiset ihmiset vaan tietävät KAIKEN niin paljon paremmin!
Ihmisellä on kaksi korvaa: toisesta neuvot sisään ja toisesta ulos. Ja ystävällinen hymy päälle.
muuten hyvä mutta omaa hymyä ei kannata tuhlata idiooteille.
Neuvottavan asiat ei ratkaise. Neuvoja voi neuvoa vähemmän, jos saa lapsen; ei riitä energiaa toisten neuvomiseen. Kai tiedätte ketkä niitä parhaita lasten kasvattajia on! Ja kasvatusneuvojia.
Toinen mahdollisuus on silloin, jos neuvoja sairastuu vaikka syöpään. Miksei jonkun läheisenkin sairastuminen voi tehdä saman.
Ja jos on menettänyt jonkun läheisen, voi olla ettei jaksa neuvoa silloinkaan.
Ei se lopu. Pyytämättä antavat hyviä neuvoja.
- n69v -
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei se lopu 😅
Ei ole naurun asia.
Ei koskaan.