Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: ulkomaan matkalla sairastuminen voi maksaa suomalaiselle jopa 200 000 euroa

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ikinä kävisi töissä enää tuon jälkeen.

Vierailija
2/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-alueella taitaa kelvata Kelan kortti. Ei tarvitse olla edes matkavakuutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kai?

Vierailija
4/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lue tuo juttu

Vierailija
5/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo varaa matkustaa, jee!

Vierailija
6/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan isä sai aivoinfarktin Thaimaassa: leikattiin ja oli 3kk sairaalassa. Kaikki meni vakuutuksen piikkiin. Itse sairastin koronan viime joulukuussa Thaimaassa, jouduin keuhkokuumeen vuoksi sairaalaan. Kaikkinensa koko homma olisi maksanut reilu 3000€, onneksi oli matkavakuutus

Vierailija
7/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ne vakuutukset älkääkä vikiskö julkisesti omaa tyhmyyttänne.

Vierailija
8/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastaminen on kallista, mutta ulkomailla kuoleminen se vasta kallista onkin. Lisäksi jos ei ole vakuutusta, joutuu omaiset itse selvittelemään paikallisten viranomaisten kanssa kaikki ruumiin siirtämiseen liittyvät viralliset asiat, eikä ne ole helppoja. Pelkkä ruumiin siirtolento voi maksaa 50 000€.

Vierailija
9/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hua Hinissä viime syksynä jäi suomalainen nainen auton alle: olikohan lonkka murskana, sisäelimiä vioittunut jne. Luulivat, että eri osoitteessa asuvan avopuolison vakuutus kattaa hänetkin. Muistaakseni keräsivät 200 000€ Linkedinissä, että saisivat naisen Suomeen

Vierailija
10/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa matkustaa Iso-Britanniaan, niin ei tarvitse maksaa hoidosta.

Vierailija
11/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastaminen on kallista, mutta ulkomailla kuoleminen se vasta kallista onkin. Lisäksi jos ei ole vakuutusta, joutuu omaiset itse selvittelemään paikallisten viranomaisten kanssa kaikki ruumiin siirtämiseen liittyvät viralliset asiat, eikä ne ole helppoja. Pelkkä ruumiin siirtolento voi maksaa 50 000€.

Miksi ruumiita pitäisi raahata ympäri maailmaa? Mä olen tarkkaan sanonut omaisilleni, että jos kuolen ulkomailla, mun ruumista ei todellakaan kuljeteta Suomeen. En mä sillä henkiin herää.

Vierailija
12/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata ainakin Kelasta ilmaisesti Eurooppalainen sairaanhoitokortti, jos matkustelee.

Vierailija
13/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruumiita pitäisi raahata ympäri maailmaa? Mä olen tarkkaan sanonut omaisilleni, että jos kuolen ulkomailla, mun ruumista ei todellakaan kuljeteta Suomeen. En mä sillä henkiin herää.

Jos esimerkiksi haluaa, että kuolinsyy tutkitaan Suomessa?

Vierailija
14/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ulkosuomalainen (Suomen kansalainen ja Suomen passi) ja Suomesta tuli 8000 euron sairaalalasku, kun Suomi-visiitillä jouduin sairaalaan pariksi yöksi.

Onneksi (ulkomaalainen) sairasvakuutus sen laskun lopulta maksoi.

Vierailija
15/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omaisten tarvitse maksaa omasta pussista mitään kuljetuksia. Toki perintö voi olla tuon verran pienempi.

Vierailija
16/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lue tuo juttu

Siinä jätettiin täysin huomiotta EU:n sairausvakuutuskortti. Sen saa kelasta maksutta ja sillä saa EU-maissa hoidot samalla hinnalla kuin kyseisen maan kansalaiset saavat omasta julkisesta sairaanhoidosta.

Itse olen käyttänyt sitä korttia, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Kroonisten sairauksieni kanssa en vakuutusyhtiöstä saisi minkäänlaisella rahalla sellaista vakuutusta joka korvaisi mitään flunssaa kummempia sairauksia.

Vierailija
17/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa matkustaa Iso-Britanniaan, niin ei tarvitse maksaa hoidosta.

Niiden terveydenhoito on rohmahtamassa. En tunkisi sinne.

Vierailija
18/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omaisten tarvitse maksaa omasta pussista mitään kuljetuksia. Toki perintö voi olla tuon verran pienempi.

Jos vainajalta ei ole jäämässä perintöä, tuskin mikään lentoyhtiö myöskään ilmaiseksi roudaa.

Vierailija
19/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulikyydin  järkkää Pekka teroille,ei muille.

Vierailija
20/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulikyydin  järkkää Pekka teroille,ei muille.