Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtyvä suoli eli IBS-elämän pilaava vaiva jota ihmiset eivät ymmärrä. Kysytään että eikö siihen ole lääkettä tai leikkausta

Vierailija
04.10.2025 |

Tyrkytetään kahvipöydässä jotain mokkapaloja että "kyllä sinä nyt yhden voit ottaa" jne jne.

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ärtynyt siks ettei oo saanut tarpeeks rakkautta osakseen. Kunnon persepano rauhottaa sen ja oppii taas olemaan

No jos sinne panee, pitää suoli ensin tyhjentää. 

Voi sitä painaa ilman tyhjennystäkin, mutta ulosvedettäessä voi mukaan tulla pehmeitä ja ruskeita yllätyksiä.

Joo olen ymmärtänyt, että tyhjentävät suolen ensin, siis miehet. 

Vierailija
102/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa suolistosairaiden terveydenhuolto🤷

No maksaahan se paljon muitakin sairauksia. Eikä tuohon ibs:ään ole olemassa mitään hoitoa. 

Tiedoksi, että suolistotaudit ovat miehillä yleisempiä kuin naisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin paranee. Kasviksia ja kuituja syömällä on vaiva saatu.

Vierailija
104/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua syömään,jos olemme shoppailemassa. En halua lomareissulle. Tai haluan,mutten voi. Saatan joutua perumaan sovitut tapaamiset,jos maha menee sekaisin. Ja sitten kysellään "eikö oo mitään pilleriä jonka voisit ottaa?"Toki on ,Imodiuma esimerkiksi. Mutta se on väliaikainen  ratkaisu,ei parannuskeino. Elämä pyörii vessarallin ympärillä. Tiedän kotikaupungissani parhaat paikat johon juosta ulkona ripuloimaan,ellei vessaan ehdi. 

Moni tuntuu sotkevan  tämän Chrohnin tautiin,jossa hoito  usein avanne tai keliakiaan,jossa vältellään gluteenia.  Mutta tämä  harmaa alue josta lääkäritkään eivät aina tiedä, mitä sanoa potilaille. 

Ap

Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti koliittilääkkeillä, kortisonilla ja biologisilla lääkkeillä. Avanne ei todellakaan ole mikään "ylei

Plus että Crohnin taudissa tulehdus voi olla kaikissa suolen kerroksissa, toisin kuin esim haavainen paksusuolentulehdus jossa tulehdusta esiintyy ainoastaan paksusuolen pintakerroksessa.

Ja näihin verrattuna IBS mahakipuineen ja ripuileineen on verrattavissa kävelyyn puistossa. Vaikka hernettä näyttää menevän nenään tuon faktan äärellä.

Ja joo, ikäviä ja rajoittavia vaivoja nuo kaikki. 

Vierailija
105/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin päätän itse mitä syön ja minkä verran. En pidä tyrkyttämisestä enkä siitä että syömisiäni vahditaan ja kommentoidaan. 

Miksiköhän naisilla on niin iso ego, että kaikki otetaan niin vakavasti ja asioista loukkaannutaan verisesti? Mies sanoisi vastaavassa tilanteessa vain "ei kiitos" tai "otetaanpa sitten yksi" ja se siitä😅😅

Jos on niin paha tauti, yksikin voi olla liikaa. Eikö myös ne tarjoilujen tekijät loukkaannu? Ehkä voisi laittaa käsilaukkuun, kun kukaan ei näe ja olla syövinään. 

Tauti on kyllä ymmärrettävä syy, mutta tän keskustelun naiset perustelee sen kieltäytymisen juuri egoon ja loukkaantumiseen vedoten, mikä on jokseenkin outoa, kun taudista pitäisi olla kysymys😅😅

Mä teen niin, että otan yhden. Sitten ehkä syön vain pienen palan. Käärin lautasliinan, kun kukaan ei katso ja sitten menen vessaan. Huuhtelen vessanpöntöstä alas. 

Vierailija
106/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin paranee. Kasviksia ja kuituja syömällä on vaiva saatu.

taas tää hihhuli

Vierailija
107/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua syömään,jos olemme shoppailemassa. En halua lomareissulle. Tai haluan,mutten voi. Saatan joutua perumaan sovitut tapaamiset,jos maha menee sekaisin. Ja sitten kysellään "eikö oo mitään pilleriä jonka voisit ottaa?"Toki on ,Imodiuma esimerkiksi. Mutta se on väliaikainen  ratkaisu,ei parannuskeino. Elämä pyörii vessarallin ympärillä. Tiedän kotikaupungissani parhaat paikat johon juosta ulkona ripuloimaan,ellei vessaan ehdi. 

Moni tuntuu sotkevan  tämän Chrohnin tautiin,jossa hoito  usein avanne tai keliakiaan,jossa vältellään gluteenia.  Mutta tämä  harmaa alue josta lääkäritkään eivät aina tiedä, mitä sanoa potilaille. 

Ap

Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti koliittilääkkeillä, kortisonilla ja biologisilla lä

Suomessa eli pölhölässä hoidetaan. Vaiva paranee kun syö lihaa ja eläinrasvaa eikä mata kuituja ja kasviksia.

Vierailija
108/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Suomessa eli pölhölässä hoidetaan. Vaiva paranee kun syö lihaa ja eläinrasvaa eikä mata kuituja ja kasviksia.

ole jo hiljaa vi tun idiootti

Vierailija
109/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ärtynyt siks ettei oo saanut tarpeeks rakkautta osakseen. Kunnon persepano rauhottaa sen ja oppii taas olemaan

Eli sua on pantu urakalla persiisiin?

Oispa

Voin tulla hoitamaan tuon homman kyllä. 

ootko söpö

Mitä välii? 

Vierailija
110/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti koliittilääkkeillä, kortisonilla ja biologisilla lä

Mutta ibs myös voi olla tosi paha ja heikentää elämänlaatua ja estää ehkä henkilöä lähtemästä ulos kotoa. 

Vierailija
111/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivointahan tässä taudissa on se, että siihen voi sairastua kuka tahansa, milloin tahansa 💁

Omilla valinnoilla on kuitenkin suurin vaikutus sairastuuko.

Mitähän minä olen valinnut 40v sitten kun oireilu alkoi eikä tiedetty mäkkäreistä yms ja syötiin perusruokaa. Olin jopa 8v kun muistan oireita olleen. 

Vierailija
112/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivointahan tässä taudissa on se, että siihen voi sairastua kuka tahansa, milloin tahansa 💁

Mitähän minä olen valinnut 40v sitten kun oireilu alkoi eikä tiedetty mäkkäreistä yms ja syötiin perusruokaa. Olin jopa 8v kun muistan oireita olleen. 

Niin, et syönyt lihaa ja eläinrasvaa vaan söit kasvikunnan tuotteita. Hoitovasti on vaivaan huono koska se johtuu vääränlaisesta ravinnosta.

Vierailija
113/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa

ootko söpö

Mitä välii? 

Muuten et pääse panemaan.

Vierailija
114/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti kol

Eihän kukaan muuta ole väittänytkään. 

Vierailija
115/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, et syönyt lihaa ja eläinrasvaa vaan söit kasvikunnan tuotteita. Hoitovasti on vaivaan huono koska se johtuu vääränlaisesta ravinnosta.

40v sittenhän lihaa ja voita mätettiin alas kourakaupalla, ja maitokin oli pääasiassa punaista.

Vierailija
116/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40v sittenhän lihaa ja voita mätettiin alas kourakaupalla, ja maitokin oli pääasiassa p

Voin lyödä vaikka vetoa että 40v. sitten ei syöty kuten carnivore dieetillä kuuluu. Rasvaista lihaa, vettä ja suolaa - ei mitään muuta.

Vierailija
117/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voin lyödä vaikka vetoa että 40v. sitten ei syöty kuten carnivore dieetillä kuuluu. Rasvaista lihaa, vettä ja suolaa - ei mitään muuta."

Heh, sitten sä et ollut niitä peruskoulun välkyimpiä tapauksia😅😅

Vierailija
118/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa

ootko söpö

Mitä välii? 

Muuten et pääse panemaan.

Ei sun perse välitä mun ulkonäöstä. 

Vierailija
119/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibs:ää on myös lapsilla ja nuorilla.

Vierailija
120/284 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen mieluummin itse kaikki ruoat niin, että tiedän, mitä niissä on. Valmisruokien lisäaineet saattavat sekoittaa myös herkän vatsan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä