Ärtyvä suoli eli IBS-elämän pilaava vaiva jota ihmiset eivät ymmärrä. Kysytään että eikö siihen ole lääkettä tai leikkausta
Tyrkytetään kahvipöydässä jotain mokkapaloja että "kyllä sinä nyt yhden voit ottaa" jne jne.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa suolistosairaiden terveydenhuolto🤷
No maksaahan se paljon muitakin sairauksia. Eikä tuohon ibs:ään ole olemassa mitään hoitoa.
Tiedoksi, että suolistotaudit ovat miehillä yleisempiä kuin naisilla.
Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin paranee. Kasviksia ja kuituja syömällä on vaiva saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua syömään,jos olemme shoppailemassa. En halua lomareissulle. Tai haluan,mutten voi. Saatan joutua perumaan sovitut tapaamiset,jos maha menee sekaisin. Ja sitten kysellään "eikö oo mitään pilleriä jonka voisit ottaa?"Toki on ,Imodiuma esimerkiksi. Mutta se on väliaikainen ratkaisu,ei parannuskeino. Elämä pyörii vessarallin ympärillä. Tiedän kotikaupungissani parhaat paikat johon juosta ulkona ripuloimaan,ellei vessaan ehdi.
Moni tuntuu sotkevan tämän Chrohnin tautiin,jossa hoito usein avanne tai keliakiaan,jossa vältellään gluteenia. Mutta tämä harmaa alue josta lääkäritkään eivät aina tiedä, mitä sanoa potilaille.
Ap
Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti koliittilääkkeillä, kortisonilla ja biologisilla lääkkeillä. Avanne ei todellakaan ole mikään "ylei
Plus että Crohnin taudissa tulehdus voi olla kaikissa suolen kerroksissa, toisin kuin esim haavainen paksusuolentulehdus jossa tulehdusta esiintyy ainoastaan paksusuolen pintakerroksessa.
Ja näihin verrattuna IBS mahakipuineen ja ripuileineen on verrattavissa kävelyyn puistossa. Vaikka hernettä näyttää menevän nenään tuon faktan äärellä.
Ja joo, ikäviä ja rajoittavia vaivoja nuo kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo minäkin päätän itse mitä syön ja minkä verran. En pidä tyrkyttämisestä enkä siitä että syömisiäni vahditaan ja kommentoidaan.
Miksiköhän naisilla on niin iso ego, että kaikki otetaan niin vakavasti ja asioista loukkaannutaan verisesti? Mies sanoisi vastaavassa tilanteessa vain "ei kiitos" tai "otetaanpa sitten yksi" ja se siitä😅😅
Jos on niin paha tauti, yksikin voi olla liikaa. Eikö myös ne tarjoilujen tekijät loukkaannu? Ehkä voisi laittaa käsilaukkuun, kun kukaan ei näe ja olla syövinään.
Tauti on kyllä ymmärrettävä syy, mutta tän keskustelun naiset perustelee sen kieltäytymisen juuri egoon ja loukkaantumiseen vedoten, mikä on jokseenkin outoa, kun taudista pitäisi olla kysymys😅😅
Mä teen niin, että otan yhden. Sitten ehkä syön vain pienen palan. Käärin lautasliinan, kun kukaan ei katso ja sitten menen vessaan. Huuhtelen vessanpöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin paranee. Kasviksia ja kuituja syömällä on vaiva saatu.
taas tää hihhuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua syömään,jos olemme shoppailemassa. En halua lomareissulle. Tai haluan,mutten voi. Saatan joutua perumaan sovitut tapaamiset,jos maha menee sekaisin. Ja sitten kysellään "eikö oo mitään pilleriä jonka voisit ottaa?"Toki on ,Imodiuma esimerkiksi. Mutta se on väliaikainen ratkaisu,ei parannuskeino. Elämä pyörii vessarallin ympärillä. Tiedän kotikaupungissani parhaat paikat johon juosta ulkona ripuloimaan,ellei vessaan ehdi.
Moni tuntuu sotkevan tämän Chrohnin tautiin,jossa hoito usein avanne tai keliakiaan,jossa vältellään gluteenia. Mutta tämä harmaa alue josta lääkäritkään eivät aina tiedä, mitä sanoa potilaille.
Ap
Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti koliittilääkkeillä, kortisonilla ja biologisilla lä
Suomessa eli pölhölässä hoidetaan. Vaiva paranee kun syö lihaa ja eläinrasvaa eikä mata kuituja ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:Suomessa eli pölhölässä hoidetaan. Vaiva paranee kun syö lihaa ja eläinrasvaa eikä mata kuituja ja kasviksia.
ole jo hiljaa vi tun idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ärtynyt siks ettei oo saanut tarpeeks rakkautta osakseen. Kunnon persepano rauhottaa sen ja oppii taas olemaan
Eli sua on pantu urakalla persiisiin?
Oispa
Voin tulla hoitamaan tuon homman kyllä.
ootko söpö
Mitä välii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti koliittilääkkeillä, kortisonilla ja biologisilla lä
Mutta ibs myös voi olla tosi paha ja heikentää elämänlaatua ja estää ehkä henkilöä lähtemästä ulos kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivointahan tässä taudissa on se, että siihen voi sairastua kuka tahansa, milloin tahansa 💁
Omilla valinnoilla on kuitenkin suurin vaikutus sairastuuko.
Mitähän minä olen valinnut 40v sitten kun oireilu alkoi eikä tiedetty mäkkäreistä yms ja syötiin perusruokaa. Olin jopa 8v kun muistan oireita olleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivointahan tässä taudissa on se, että siihen voi sairastua kuka tahansa, milloin tahansa 💁
Mitähän minä olen valinnut 40v sitten kun oireilu alkoi eikä tiedetty mäkkäreistä yms ja syötiin perusruokaa. Olin jopa 8v kun muistan oireita olleen.
Niin, et syönyt lihaa ja eläinrasvaa vaan söit kasvikunnan tuotteita. Hoitovasti on vaivaan huono koska se johtuu vääränlaisesta ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ärtynyt siks ettei oo saanut tarpeeks rakkautta osakseen. Kunnon persepano rauhottaa sen ja oppii taas olemaan
Oispa
ootko söpö
Mitä välii?
Muuten et pääse panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikaisen vähän kommenttiasi. Crohnin tautia hoidetaan ensisijaisesti kol
Eihän kukaan muuta ole väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, et syönyt lihaa ja eläinrasvaa vaan söit kasvikunnan tuotteita. Hoitovasti on vaivaan huono koska se johtuu vääränlaisesta ravinnosta.
40v sittenhän lihaa ja voita mätettiin alas kourakaupalla, ja maitokin oli pääasiassa punaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v sittenhän lihaa ja voita mätettiin alas kourakaupalla, ja maitokin oli pääasiassa p
Voin lyödä vaikka vetoa että 40v. sitten ei syöty kuten carnivore dieetillä kuuluu. Rasvaista lihaa, vettä ja suolaa - ei mitään muuta.
"Voin lyödä vaikka vetoa että 40v. sitten ei syöty kuten carnivore dieetillä kuuluu. Rasvaista lihaa, vettä ja suolaa - ei mitään muuta."
Heh, sitten sä et ollut niitä peruskoulun välkyimpiä tapauksia😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa
ootko söpö
Mitä välii?
Muuten et pääse panemaan.
Ei sun perse välitä mun ulkonäöstä.
Ibs:ää on myös lapsilla ja nuorilla.
Itse teen mieluummin itse kaikki ruoat niin, että tiedän, mitä niissä on. Valmisruokien lisäaineet saattavat sekoittaa myös herkän vatsan.
Joo olen ymmärtänyt, että tyhjentävät suolen ensin, siis miehet.