Onko hiirenkarkottimet oikeasti toimivia? Siis sellaiset joissa ultraääni/sähkömagneetti?
Mä en voi suurimpaan osaan taloa laittaa hiirenloukkuja kissan vuoksi. Mietin, että pitäisikö ostaa tuollaisia karkottimia, mutta onko niistä apua?
Ja ei, kissasta ei ole tässä apua. Kissa on laiska eikä ole tappanut kuin yhden hiiren joskus nuorempana. Lisäksi kissalla on astma jota koitetaan saada hoitotasapainoon. Hengästyy siis helposti joten ei ole hiiriä jahtaamaan. Ja toki on ollut aina vähän laiska.
Kommentit (41)
Luulisi hiirien pelkäävän jo kissan hajua ja pysyvän pois. Miten kissa reagoisi korkeaan piippaavaan ääneen?
En tiedä onko hyötyä mutta oma pää oli hajota ja korvia vihloi kun isällä oli tällainen pistorasiassa, verannalla. Ihmeteltiin, mistä yht'äkkinen oire tuli ja kun isä hoksasi, että hän on asentanut karkoittimen ja nappasi sen pois pistorasiasta niin oire hävisi. Mulla tosin myös migreeniä joten mulle aiheutti ehkä siksi ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi hiirien pelkäävän jo kissan hajua ja pysyvän pois. Miten kissa reagoisi korkeaan piippaavaan ääneen?
Isäni oli ostanut tuollaisen missä molemmat ultraääni ja sähkömagneetti. Siinä luki, että ei ole haitallinen kotieläimille. Tiedä sitten miten kissa reagoi tuohon ääneen. Ei auta kissan haju hiiriin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko hyötyä mutta oma pää oli hajota ja korvia vihloi kun isällä oli tällainen pistorasiassa, verannalla. Ihmeteltiin, mistä yht'äkkinen oire tuli ja kun isä hoksasi, että hän on asentanut karkoittimen ja nappasi sen pois pistorasiasta niin oire hävisi. Mulla tosin myös migreeniä joten mulle aiheutti ehkä siksi ongelmia.
On mullakin aurallinen migreeni enkä kyllä isän luona huomannut yhtään mitään kun siellä kävin ja karkotin oli pistorasiassa.
Ap
En jaksanut kuunnella, tuntui ihan tinnitykseltä. Vaihdoin jyväherkku-myrkkylaatikoihin, ne on toimineet. Kissa jättää ne rauhaan.
Huomioi sitten että sen äänen kuulee ihminenkin, paitsi jos on alentunut kuulo korkeille taajuuksille. Jaksatko itse kuunnella sitä vinkunaa? Mulla on tuollainen varastossa, mutta en voisi ikinä kuunnella sitä sisätiloissa.
Ps toimii yhtä hyvin kuin tiuku leijonan pelättimenä; en ole yhtään hiirtä nähnyt, mutta mistäpä tiedän näkisinkö ilman karkotintakaan.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut kuunnella, tuntui ihan tinnitykseltä. Vaihdoin jyväherkku-myrkkylaatikoihin, ne on toimineet. Kissa jättää ne rauhaan.
Ai tällaisiakin on. Missä noita myydään?
Vierailija kirjoitti:
Huomioi sitten että sen äänen kuulee ihminenkin, paitsi jos on alentunut kuulo korkeille taajuuksille. Jaksatko itse kuunnella sitä vinkunaa? Mulla on tuollainen varastossa, mutta en voisi ikinä kuunnella sitä sisätiloissa.
Ps toimii yhtä hyvin kuin tiuku leijonan pelättimenä; en ole yhtään hiirtä nähnyt, mutta mistäpä tiedän näkisinkö ilman karkotintakaan.
No en mä ainakaan isän luona kuullut yhtään mitään kun siellä kävin eikä mulla ole alentunut kuulo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli siis ap:n viesti.
Ap
Kissa on tehokkaampi se ei karkoita vaan leikittelle mikkihiirellä ja tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ymmärtämään lukemasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä ainakaan isän luona kuullut yhtään mitään kun siellä kävin eikä mulla ole alentunut kuulo.
Ap
No ilmeisesti on 😂. Siitähän sen just huomaa että et kuule esim noita korkeita ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä ymmärsin siksi siis kissa eikä tyhjänpäiväiset sähköiset piipittäjät jotka toimivat jos toimivat vieläpä pienellä alueella, kissa koko tontilla.
On tehokas. Minulla oli ennen hiiriä sisällä talvisin. Nyt paristoilla toimivat karkoittimet Ötökkä-merkkiset pitävät ne poissa. Ollut käytössä pari vuotta ja helpottanut todella paljon eloa. Ei enää rapinaa öisin kunhan muistaa tarkistaa patterit pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ilmeisesti on 😂. Siitähän sen just huomaa että et kuule esim noita korkeita ääniä.
Ei ole. Tiedän tämän asian itse paremmin kuin sä. Hyvästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä ymmärsin siksi siis kissa eikä tyhjänpäiväiset sähköiset piipittäjät jotka toimivat jos toimivat vieläpä pienellä alueella, kissa koko tontilla.
Et ymmärtänyt edelleenkään. Mulla on kissa.
Ap
Itse uskon noihin yhtä paljon kuin shamaanirumpurentoutukseen, horoskooppeihin, energiahoitoihin, kaivonkatsomiseen risuilla tai kasvojoogaan. Minulle kuitenkin tehtiin aloite hankkia noita ok-taloon, yksi jopa pihalle. Ihmettelen vain sitä että UÄ etenee suoravivaisesti l. ei taivu nurkan taakse, absorboituu normaaleihin pintamateriaaleihin n. 6 kertaa voimakkaammin kuin kuuloalueen taajuus ja heijastuksessakin sironta saattaa tulee nopeammin dominoivaksi. Ei kai ne hiiretkään ole tyhmiä ja seiso tumput suorana, vaan tottuvat ääneen vaikka kuinka sen taajuus, intervalli sekä kestoaika vaihtelisivat. Ostin lähinnä osoittaakseni että yritän ratkaista jyrsijäongelmaa ja kuuntelevani hyviä aloitteita hankinnoille.
Miksi pitää karkoittaa ne pitää tappaa, "miljoona vuotta vanha" hiirenkilleri toimii edelleenkin.Sitä ollaan ilmeisesti rottien ja hiirien kavereita kun ne pitää vaan karkoittaa, minne toisien haitaks vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin K-Supermarketista.
On, kaverilla on mökin vierasmökissä ja pysyy hiiret poissa.