Onko ok korvaus lapsenvahdille 5 tunnin työstä 50 euroa?
Yhtä 3-vuotiasta lasta kaitsisi iltapäivästä iltaan. Osan ajasta lapsi nukkuisi.
Kommentit (79)
Mikä tahansa summa on ok, kun se on maksajalle ja saajalle ok.
Minä maksan opiskelijalle 20 e kun käy ruokkimassa koiran, linnut ja kissat. Aikaa menee n. 35 min ja matkaan 5 min. Joskus extraa, esim. juhlapyhinä
Vierailija kirjoitti:
250e. Pikkulapsia ei saa jättää tuntemattoman aikuisen tai nuoren kanssa kaksin. Osa voi olla pahiksia.
Aika vaikeaksi menisi lastenhoito, jos ei tuntematonta lastenvahtia voisi käyttää mll, 4h, mitä kaikkea onkaan
Riippuu siitä, mitä sinä ja hoitaja keskenänne sovitte. Minusta tuo on ok maksu vaivanpalkaksi.
Rahattomalle/tulottomalle nuorelle 50€ on ihan hyvä raha helposta työstä. Ei lapsen kanssa tarvitse ihmeitä tehdä ja jos vielä nukkuukin osan ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen, että jos palkkaa lastenvahdin niin sitten maksaa ihan kunnon palkan. Jos lähisukulainen tulee vahtimaan lapsia niin ainakaan meillä ei silloin kukaan maksa mitään vaan apu korvataan jollakin muulla avulla joku toinen kerta.
Luulen, että opiskelijalle rahakorvaus olisi tervetullut. Mietin vain summaa, kun olen ensikertalainen. Ap
Kyllä rahakorvaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä maksatko se pimeästi ja rikot lakia, vai toimitaanko tilanteessa oikein ja yrittäjä (lapsenvahti) hoitaa kaikki lakisääteiset velvollisuutensa jolloin järkevä hinta on 50 €/h.
Jos se on kulukorvaus, niin mitään verotettavaa tuloa ei synny.
Kulukorvaus ilman palkkaa/palkkiota tulkitaan verotettavaksi tuloksi, jos maksajana ei ole Kela.
Vierailija kirjoitti:
No aika paljon on 😳
Jos mä teininä olin serkkumuksuja vahtimassa yön yli niin olin tyytyväinen kahteen kymppiin.
Siitä on varmaan jo aikaa🙄
On todellakin, mä sain aikoinaan 6-vuotiasta vahtiessani 5€ per tunti
Hyvä korvaus 50e.. onhan se 10e/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä maksatko se pimeästi ja rikot lakia, vai toimitaanko tilanteessa oikein ja yrittäjä (lapsenvahti) hoitaa kaikki lakisääteiset velvollisuutensa jolloin järkevä hinta on 50 €/h.
Kulukorvaus ilman palkkaa/palkkiota tulkitaan verotettavaksi tuloksi, jos maksajana ei ole Kela.
Suksi nyt veroinesi kuuseen
t. Yksi maksaja
Ei kai lastenhoito maksa, kunnalliseenkin päivähoitoon saa maksutta, jos itsellä ei ole tuloja.
Omille teineille olen sanonut, että ilman verokorttia ei töitä tehdä, se on veronkiertoa, jos ottaa korvauksen pimeästi. Ja jos lapselle sattuu jotain, ei se ilman palkkaa oleva nuori aikuinen ole missään vastuussa, periaatteessa voi jättää lapsen yksin ja lähteä pois eikä siitä koidu mitään seurauksia, koska ei ole missään työsuhteessa lapsen perheeseen eikä velvollinen huolehtimaan lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Teen lasun, ilmoitan työsuojeluun ja verottajalle. Tuntipalkka oltava 10.90€ + soskulut
Hyvä on mutta tuohon pitää saada yksi tunti leikkiä isukin kanssa.
No eipä sitten taida käydäkään, jos se on näin laitonta. Ajattelin kai mutkat suoriksi. Pitää toisen meistä vanhemmista jäädä sitten kotiin. Ap
No niukasti... vähimmäispalkan tulisi olla yli 10€ tunti. Tuokin homma on kuitenkin yliopistotasoisen tutkinnon takana.
-vasemmisto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suksi nyt veroinesi kuuseen
t. Yksi maksaja
Kannatan työntekoa pimeästi, siivoojalle voi hyvin maksaa 5 e/h, kun ei makseta veroja ja sivukuluja ja siivooja saa työttömyysetuutta. Miksi maksaa 50 e/h jollekin yritykselle, kun 25 eurolla saa 5 tuntia siivousta eikä makseta veroja!
15e/h arkena tai 20e/h viikonloppuna/ilta-aikaan
Kertokaa sopiva summa. Ja tosiaan vasta suunnittelun asteella asia. Mikä olisi sopiva korvaus? Ap