Mökillä on kylmää 9 ja pimeää.
En laita tulia vaan lähden pois kun olen hiirensyötit laittanut. Kolme tuntia riitti.
Kommentit (56)
Miksi ap:n mökillä on hiiriä? Onko se joku hatara hökkelö?
Vierailija kirjoitti:
On. Siis kirjaimellisesti mökki, ei kesäasunto. 130 vuotta vanha hirsitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne pääsee sisään? Hirsiseinän läpikö?
Minusta olisi tosi tunnelmallista lämmittää viileä mökki takan lämmöllä. Jos sellainen mahdollisuus on.
Me tultiin to iltana Kainuussa sijaitsevalle mökillemme. Mökin lämpö oli 7 astetta, mutta petroolilämmittimen ja kaasulämmittemen ansiosta jo tunnin päästä oli lämpötila 21 astetta. Mökillä on mukava puuhastella: lämmittää uuneja ja saunoa, poimia marjoja. Tiskata käsin. Ei ollut päivisin liian kylmää. Tänään tuli hämärä klo 18. Totesin miehelleni että tämä on minun osaltani mökkikauden lopetus tälle syksylle. Pimeys lisääntyy nyt hurjaa vauhtia. Keväällä sitten pääsiäisenä mökkikauden aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne pääsee sisään? Hirsiseinän läpikö?
Todennäköisesti ehkä kulmaliitoksista. Vintin kautta? En ymmärrä. Lattiat on uusittu, on lattialistat, sama katossa panelit ja reunalistat. Tapetteja ei ole. Hiiri sopii hirveän pienestä raosta. Hirsitalo elää koko ajan. Hiiri osaa kiipeillä.
Joku repinyt eristeitä ulkoapäin. Siellä on osin sammalta vielä, osin rivettä, alapuolella uudenaikaisempia tiivisteitä.
Minä myös mökillä. Otin viikon loman, kun lokakuussa mökillä parasta. Päivällä kiva touhuta ja illalla istuskella nuotiolla. Tähdet näkyy hienosti. Ei liian kuuma eikä ötököitä missään.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös mökillä. Otin viikon loman, kun lokakuussa mökillä parasta. Päivällä kiva touhuta ja illalla istuskella nuotiolla. Tähdet näkyy hienosti. Ei liian kuuma eikä ötököitä missään.
Eikö hirvikärpäsiäkään? Ei niitä ihan pihassa ole mutta poikkeama metsän puolelle, 2 milj heti vaatteissa ja hiuksissa.
Siis onko 9 astetta, vai tuleeko pimeä klo 9? En ymmärtänyt otsikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hirvikärpäsiäkään? Ei niitä ihan pihassa ole mutta poikkeama metsän puolelle, 2 milj heti vaatteissa ja hiuksissa.
Ei meidän mökillä niitä juuri ole, vaikka metsä vieressä. Puolukassa käydessäkin tuli vain kolme kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko 9 astetta, vai tuleeko pimeä klo 9? En ymmärtänyt otsikkoa.
Siinä oli asteen merkki perässä kun lähetin tekstin. En tiedä miksi nyt ei näy. Siis se pieni yläympyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan vuodesta myös ihmissudet ovat liikkeellä ja pahat henget vihaisia.
Meillä kävi viime yönä joku hahmo kurkistelemassa mökin ikkunasta. Mökki on keskellä ei mitään ja lähin ihmisasutus on varmaan 10 kilometrin päässä. Kun katsoin ikkunasta ja hahmo luikki metsään niin se näytti aivan yliluonnollisen isolta ja loikki kuin eläin. En ole koskaan pelännyt niin paljon, lähdin tänään kotiin heti aamulla.
Miten olisi sälekaihtimet ikkunoihin?
Mulla on lautarakenteinen mökki ja toki joskus seinän välissä rapisee, mutta ei sieltä mikään ole sisälle tullut.
Vierailija kirjoitti:
Pyöriihän niitä rivareissakin ja omakotitaloissa. Hiiri tai metsämyyrä , en koskaan muista kumpi on pienempi, mahtuu lyijykynän kokoisesta reiästä. Ne mitä itse sain pyydettyä tänä kesänä ulkoa olivat kyllä aika pulleita. Toivottavasti olivat raskaina niin tuli poistettua seuraavaakin polvea.
Poistuin mökiltä viikko sitten , yöllä lähes pakkasta, siinä menee mun raja. Instruktuuri ei ole läpi vuotinen. Lisäksi pelko p erseessä , että onko tiet kuurassa/ jäässä. 200 km Helsingistä.
Kun saan lottovoiton remppaan mökkini talvilämpimäksi ja hankin sinne sähköt. T. "kesää jo ikävä"
Meidän kylällä on muistisairas mies joka välillä eksyy vieraisiin pihoihin, koputtelee ikkunaan ja kyselee missä oikein on. Oli kerran yömyöhään mennyt eräälle rantamökille ja lomalaiset olivat saaneet suunnilleen paskahalvauksen kun ikkunaan oli ilmestynyt vieraan miehen naama.