Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä on kylmää 9 ja pimeää.

Vierailija
04.10.2025 |

En laita tulia vaan lähden pois kun olen  hiirensyötit laittanut.  Kolme tuntia riitti.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt jäänyt yöksi. Katselen sua täältä metsän rajan pimeydestä.

Vierailija
22/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee olleeksi tällaisilla viileämmillä ajoilla mökillä, niin eikö nyt juuri olisi hyvä hetki tehdä ne raskaat työt, jotka kuumalla kesällä olisi erittäin epämiellyttäviä? Sitten voisi kesällä käyttää enemmän aikaa siihen olemiseen.

Niin varmaan tekisin, olisin sienessä ja puolukassa mutta kyynärsauvoillavähän heikompaa.  On vaan kylmää ja yksinäistäkin täällä tiettömän sähköttömän taipaleen takana.  Autoon ja kotiin.   Käyn ehkä tuomassa kerran lisää hiiren syöttejä.  Yhtä reviirinsä puolesta taistelua hiiriä, muurahaisia, punkkeja, myyriä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä asun edelleen ja toivon, että voin olla täällä mahdollisimman pitkään. Olen nyt päättänyt, että ensi keväänä on tänne hankittava invertteri jotta saan tänne sähkökäyttöisen jääkaapin ja kahvinkeittimen. Ohiksena kyselisin, että millainen sen pitäisi olla. Jääkaappi pyörii pienempi tehoisellakin, mutta kahvinkeitin on toinen juttu. Nyt aurinkosähköllä toimii vain valaistus ja kännykän lataus mikäli aurinkoa riittää eli kohta ei toimi.

Syksyllä täällä on oikein mukavaa kun en ole helteen ystävä ja todellakin pidän pimeistä illoista. Eilenkin istuskelin pitkään notskilla, kuuntelin hanhien ja joutsenten ääniä, paistoin makkaraa, otin pari olutta ja nautin rauhallisuudesta. Huomenna puoliso tulee käymään, mutta en ole yksinäinen muulloinkaan kun koirat ja kissa ovat seuranani.

Vierailija
24/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä asun edelleen ja toivon, että voin olla täällä mahdollisimman pitkään. Olen nyt päättänyt, että ensi keväänä on tänne hankittava invertteri jotta saan tänne sähkökäyttöisen jääkaapin ja kahvinkeittimen. Ohiksena kyselisin, että millainen sen pitäisi olla. Jääkaappi pyörii pienempi tehoisellakin, mutta kahvinkeitin on toinen juttu. Nyt aurinkosähköllä toimii vain valaistus ja kännykän lataus mikäli aurinkoa riittää eli kohta ei toimi.

Syksyllä täällä on oikein mukavaa kun en ole helteen ystävä ja todellakin pidän pimeistä illoista. Eilenkin istuskelin pitkään notskilla, kuuntelin hanhien ja joutsenten ääniä, paistoin makkaraa, otin pari olutta ja nautin rauhallisuudesta. Huomenna puoliso tulee käymään, mutta en ole yksinäinen muulloinkaan kun koirat ja kissa ovat seuranani.

Akkasi tulee tekemään tupatarkastuksen joten pullot ja naapurin Irmelin stringit piiloon 😂

Vierailija
25/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on ollut ihan valoisa syyspäivä Keski-Suomessa. Pilvistä on ja vähän tuulee, mutta ei todellakaan ole pimeää ja kylmyys on vain pukeutumiskysymys. Minä olen myös mökillä. Kävin pitkällä kävelyllä metsässä koirien kanssa. Poimin vielä vähän puolukoita. Putsasin ne ulkona koirien leikkiessä. Lounaan jälkeen nukuin päiväunet ja puuhailin vähän pihalla. Istutin kukkasipuleita. Laitoin pyykit koneeseen ja katsoin vähän aikaa sarjaa. Kohta ajattelin lähteä vähän katselemaan karpaloita koiran kanssa. Sitten päivällisen valmistus, syönti ja saunan lämmitys. Saunan jälkeen takkatuli ja pari glögilonkeroa. Yömyöhällä vielä koirien pissitys ja toivon mukaan upea tähtitaivas.

Mökistä kannattaa tehdä sellainen, että siellä viihtyy. Tai sitten myydä pois, jos kokee vastenmielisenä tai jonain riippakivenä. Ei siellä mikään pakko ole käydä.

Vierailija
26/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiriä mökissä? Muutaman myyrän oon nähny ulkovarastossa, mutta mökissä ei vieraile kärpäsiä kummempia otuksia. 

Vierailija
27/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkasi tulee tekemään tupatarkastuksen joten pullot ja naapurin

Ei ole akkaa, ei edes omia stringejä, eikä Irmeli ole tainnut täällä kertaakaan käydä. 

Vierailija
28/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiriä mökissä? Muutaman myyrän oon nähny ulkovarastossa, mutta mökissä ei vieraile kärpäsiä kummempia otuksia. 

On huviloita ja sitten on mökkejä.

Vierailija
29/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mökillä 20 astetta, mutta saunan aattelin lämmittää.

Vierailija
30/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kuin sille Esalle (?) ohjelmassa Alone Suomi vai mikä se on. Vene kaatui ja kastuin. 

Vierailija
31/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkasi tulee

Homppeli? 

Vierailija
32/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiret vielä mitään mutta vintin lepakot.  Huoh!  Talven aikana siirrän mökin nimistäni pois, purkakoon nuori polvi mörskän.

Vierailija
33/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiiret vielä mitään mutta vintin lepakot.  Huoh!  Talven aikana siirrän mökin nimistäni pois, purkakoon nuori polvi mörskän.

Peri niiltä akoilta vuokraa. 

Vierailija
34/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somebody is Watching You 😱

Vierailija
35/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärä ihanaa. Kylmyys ei aina.

Vierailija
36/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mökillä aamulla ja oli kovaa tuulta ja satoi vettä. Kävin hiukan kalassa ja sain ahvenia. Nyt sataa vissiin pari päivää mutta käyn kyllä mökillä varmaan joulunakin.

Vierailija
37/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somebody is Watching You 😱

Sitä sanotaan kissaksi. Kissa, the cat, tuijottelee uunin päältä. 

Vierailija
38/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme mökillä myös. Aina pimeä taivas näin keskellä päivää. Laitoimme juuri nuotion päälle ja kohta paistamme avotulella pihvit. Laitoimme myös terassin tunnelmavalaistuksen päälle. 

Illalla varmaan takkatulen loimussa syömme fondueta hyvän rieslingin kera. Sitten saunaan ja ehkäpä katsomme jonkun leffan. 

Hyvä, että meni päälle eikä alle. Yleensä nuotio vain tehdään tai sytytetään.

Vierailija
39/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000W invertteri ja kahvinkeitin toimii. 

Vierailija
40/40 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta myös ihmissudet ovat liikkeellä ja pahat henget vihaisia.

Meillä kävi viime yönä joku hahmo kurkistelemassa mökin ikkunasta. Mökki on keskellä ei mitään ja lähin ihmisasutus on varmaan 10 kilometrin päässä. Kun katsoin ikkunasta ja hahmo luikki metsään niin se näytti aivan yliluonnollisen isolta ja loikki kuin eläin. En ole koskaan pelännyt niin paljon, lähdin tänään kotiin heti aamulla.

Oli loppukesä ja pimeä yö, lähimpään naapuriin melkein kymmenen kilometriä, ympärillä pelkkä metsää. Nukuttiin aitassa ja metsästä alkoi kuulumaan viheltelyä. Ajateltiin, että karhu sitten haistoi meidän iltaruuat, käännettiin kylkeä ja jatkettiin unia. Olisko ollut teilläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi