Huh, ei enää ikinä työvoimakoulutukseen
Kommentit (15)
Kerro. Olin aikeissa hakea, mutta olen kuullut niin paljon huonoa, että taidan jättää väliin. Työpaikkakin pitäisi itse etsiä ennen koulutuksen alkamista.
Kannattaa tarkistaa ensin järjestäjä ja koulutus tyyppi ja kouluttaja...
Minä olen korkeakoulutettu ja kokemusta työttömänä jo useista työvoima koulutuksista joista nyt ei pahaa sanottavaa..
Koulutuksen tasoissa on sanomista mutta anti on parempi kuin kotona sormia pyöritellen ja se miten paljon saa irti on kiinni omasta aktiivisuudesta.
Minun koulutusryhmässäni ei onneksi ollut nipottajia
.koulutuspäivät oli usein melko lyhkäisiä ja poissaoloja katsottiin läpi sormien mikä oikeastaan oli vain hyvä asia...ei tule stressiä
Vierailija kirjoitti:
Minä olen korkeakoulutettu ja kokemusta työttömänä jo useista työvoima koulutuksista joista nyt ei pahaa sanottavaa..
Koulutuksen tasoissa on sanomista mutta anti on parempi kuin kotona sormia pyöritellen ja se miten paljon saa irti on kiinni omasta aktiivisuudesta.
Työllistyitkö palkkatyöhön koulutuksen ansiosta?
Mitä opit? Kättelemään 80-luvun tyyliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllistyitkö palkkatyöhön koulutuksen ansiosta?
En työllistynyt mutta työllistämiskoutusten iso tarkoitushan on aktivoida työttömiä ja tarjota mahdollisuus osaamisen päivittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä opit? Kättelemään 80-luvun tyyliin?
Näissä koulutuksissa on varmaan eroja millaisiin koulutuksiin osallistuu...minä olen ollut vain korkeakoulutetttujen.ryhmissä opiskelemassa jossa ei juuri räkänokkia ole ..
Opin kyllä paljon, mutta ohjausta ei oltu ihan loppuun asti suunniteltu. Ei ollut selkeää linjaa, vaan hypin paikasta toiseen ja työntekijöistä paistoi jo kauas, että eivät jaksa ohjata. Eli iso miinus työilmapiiristä ja suunnittelemattomuudesta. Ja en työllistynyt.
Mikä koulutus kyseessä? Tasoeroja löytyy varmasti kuten missä tahansa koulutustarjonnassa. Itsekin ollut kerran ja se oli hyvä vaikkei silllä töitä löytynytkään. Menisin uudestaan ja olen hakenutkin. Hakijoita vaan on 300 - 500 joka kerta niin aika huonolta näyttää.
Sellaset paikat mihin pitää itse hankkia työpaikka ennen koulutusta jätän hakematta. Eikös koulutuksen tarkoitus ole saada työpaikka eikä niin että ensin myyt issesi jonnekin ilmaiseksi orjaksi ja sitten vasta voit hakea koulutukseen. Vois ne firmat palkat suoraan jonkun ihan oikealla rahalla eikä kikkailla ilmaistylvoiman perässä.
Juu joka koulutukseen nykyään pakotetaan pakollinen harjoittelu johon hakijan pitää käyttää suurin osa koulutusajasta näiden paikkojen hakuun..
Minä kävin rekkakurssin työvoimakoulutuksena ja töissä olen ollut jo 10v sen jälkeen. Oli helppo koulutus. Kesti jotain puoli vuotta.
Joo, on ollut ne aivan kamalimpia kokemuksia. 😫
Vierailija kirjoitti:
Joo, on ollut ne aivan kamalimpia kokemuksia. 😫
Minulla on mukavia kokemuksia ...työttömälle se on sopivaa vaihtelua ja usein on mukavia kurssi kavereita ja päivät kuluu mukavasti puuhaileimassa kahviloissa..ai niin lisäksi saa vielä ylimääräistä rahaa sen 9 euroa päivä
Olen ollut ja työllistynyt, oli tällainen rekrytoiva koulutus, jossa tavoitteena työllistyminen, eikä tarvinnut itse etsiä paikkaa, vaan työantajat valitsivat kenet haluavat koulutukseen. Haku oli siis eräänlainen rekrytointiprosessi jo suoraan työantajan kanssa.
Kaikki koulutukseen osallistuneet eivät kuitenkaan työllistyneet. Ei varmaan vaan ollut hyvä match työpaikalle, ja osa työpaikoistakin oli vähän lähtenyt soitellen sotaan. Täysin ilman perehdytyspanosta ei vaan saa hyviä uusia työntekijöitä, kokeneiltakaan, mutta etenkään kokemattomia.
pupukurssi?