Pitääkö jouluna olla kinkkua ja kalkkunaa
Voisko jouluna syödä pelkkiä kasviksia? Ärsyttää kun pakotetaan syömäön lihaa vaikka oon ollu jo pitkään vegaani.
Kommentit (19)
Kuka sinut pakottaa syömään lihaa?
Ei onneksi pidä. Mulla ei ole ollut kinkkua (tai kalkkunaa) moneen vuoteen eikä tule jatkossakaan. Syön lihaa joskus, mutta joulukinkkua en.
Jompi kumpi riittää kinkku tai kalkkuna ei tarvitse olla molempia.
kasvisjoulu, voiko pahempa painajaista edes olla?
Ei pidä. En ole koskaan tykännyt joulukinkusta. Itse syön tuoretta ruislimppua, graavilohta, kananmunia ja kaviaaria, hyvää punaviiniä ja juustoja.
Ainakin kaljaa ja piparia pitää olla.
Ei tarvitse olla mitään ruokaa mulle riittää litran pullo kolmen tähden jallua, sitten syön myöhemmin kun höpöjoulu on ohitse.
Ei tarvi syödä lihaa jos ei tahdo.
Jouluna ei tarvii muuta kuin perunia ja makkarakastiketta.
Ei ole pakko syödä, en ole syönyt kinkkua sen jälkeen kun opin puolustamaan itseäni. Syön perunoita, porkkanalaatikkoa, lihapullia ja tuore salaattia
Muistan kun isäni varasti omasta metsästä joulukuusen, hän oli metsuri jo silloin, oli kesäkuu ja hän vei sen makasiinin vintille varjoon odottamaan tulevaa tapahtumaa, nimittäin joulua.Tyhjin vatsoin oli urotyön tehnyt , myöhemmin meni naapurille palauttamaan varastetun oman pokasahan.
Melko tyhmä kysymys. Pitää olla sellaista ruokaa, josta pitää. Ei ole määrätty missään, mitä ehdottomasti pitää syödä.
Vierailija kirjoitti:
kasvisjoulu, voiko pahempa painajaista edes olla?
Kyllä. Hyvinkin lyhyellä miettimisellä tulee mieleen esim. ukrainalaisten tai gazalaisten joulu 🤔
Haaveilee jo joulukinkun tuoksusta kotona.
Sama, kinkun tuoksu vaan kuuluu aattoaamuun.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kossuntuoksu, ulos ajettu perhe on mukavaa ylimääräistä ohjelmaa, polkua pitkin pakoon naapuriin , aamulla joulupukki sammuneena pöydänääressä, viina pullo pöydänjalkaan nojaten.
Kuka sua ap pakottaa? Syö ihan mitä haluat.
Ei kalkkunaa tarvitse jouluna olla.