Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi antelias mies joka tienaisi 50 000 käyttörahaa kuukaudessa, minkälaista elämää viettäisitte?

Vierailija
03.10.2025 |

Näin kuvitteellinen tilanne, kun täällä puhetta ollut miesten tuloista, että jos nyt sinulla sattuisi olemaan kumppani joka tienaisi 50 000 euroa kuukaudessa, vakavaraisesta yrityksestä, niin miten se näkyisi elämässänne? Oletetaan että mies on hyvin antelias ja ystävällinen luonteeltaan ja jakaa mielellään yhteiseksi, ja tuota rahaa siis EI tarvitse säästää, tuo siis käytettäväksi tarkoitettua rahaa ja säästöön menee erikseen.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin maailmalle tsekkaamaan mistä löytyisi kodinomainen paikka johon asettua, joku laadukas mut kompakti kämppä. Siihen pieni puutarha, kotisali ja jääkaappi täyteen laaturuokaa kuten riistaa. Tämän enempää ei tarvitse itselleen. 

Loput sijoituksiin, mahdolliseen yritykseen tai hyväntekeväisyyden perustamiseen, joka todella auttaa eikä vaan hukkaa rahoja. Eli suoraan vaikka perustaisi sairaaloita, kouluja joissa opetetaan elämälle tärkeitä taitoja eikä liibalaabaa, loisi ohjelmia ihmisille jotka kärsineet elämässä: esim. päihteilijät, sairaat, köyhät, rikosten uhrit..  

Joku iso mansion, auto, merkkilaukku, kauneusleikkaus tai palvelijoiden kuormitus kun itse makaa sohvalla olisi irvokasta ja turhaa.

Vierailija
22/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuisimme hieman tinkimään menoistamme.

Mieheni on Toimitus johtaja ja tienaa tuon summan viikossa.

Niin. Ja Leikkeleistämme emme silti luopuisi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä nykyistä elämää elettäisiin. Mies ostaa punalaputettuja tuotteita ja minä ompelen lapsille vaatteet. Mies sijoittaisi tulonsa (kuten tekee jo nyt, vaikka tienaa vain 40 000 e/kk) ja minä nauttisin siitä, miten omasta puutarhasta saa ruokaa syötäväksi melkein ympäri vuoden.

Ei rahaa tarvitse kuluttaa, jotta olisi onnellinen. Tietty on kiva tietää, että lapsille on opiskelija-asunnot valmiina eikä lääkäriin tarvitse koskaan jonottaa, mutta muuten elämä on ihan jotain muuta kuin kuluttamista.

No minä en ainakaan nauti ompelemisesta joten ihan mielelläni jätän ompelematta. Samaten kyllä minut ainakin tekee onnellisemmaksi jokin huippukokin ruoka punalaputetun sijaan. Omasta puutarhasta saadut vihannekset ovat kyllä minunkin mielestä hyviä, mutta ihan mieluusti ulkoistan kokkauksen jollekin toiselle.

Minusta ompeleminen on kivaa, mutta vain silloin, kun on visio ja inspiraatio. Se, että "taas pitää ommella vino pino vaatteita kun lapset on kasvaneet ulos entisistä", on eri juttu. Kivaa on se, että on mahdollisuus molempiin, ei pakkoa kumpaankaan. 

Rikkaus on minulle juuri sitä, valinnanvapautta. 

t. toinen miljonäärin puoliso, ei tähän lainattu

Vierailija
24/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä, ja olen tienannut nyt viime vuodet aika tasaisesti sellaiset 20.000 euroa kuussa nettona, mikä bruttona olis sitten lähemmäs 40.000, jos se olisi kaikki palkkatuloa. On meillä toki siivousfirma joka hoitaa sen puolen, ja talon rempat ostetaan, mutta ei tässä maassa oikein ole tarjolla sellaista henkilöä joka suostuisi tulemaan taloudenhoitajaksi, hoitamaan kaupassakäynnit, pyykkäykset, ruoanlaitot ym. Eli kyllä nuo pitää ihan itse hoitaa.

Matkustelemme toki, ja kivoissa paikoissa, mutta työ sitoo minua kyllä niin että mitään vapaaherran elämää ei pääse elämään. Aamulla ylös ja toimistolle, ihan kuten muutkin. Ravintoloissa käydään aika paljon, mikä tietysti antaa enemmän vapaa-aikaa sitten kotona.

Käytännössä iso osa tuloista menee sijoituksiin, en näe järkevänä ylläpitää noin suurta jatkuvaa kulutusta.

Vierailija
25/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ne rahat menee, esim hotellihuoneet perus 4-5 tähden hotellissa tänäpäivänä jo 300-500 yössä. se tekee jo kuukaudessa 15 000 euroa jos sattuu viihtymään välillä muuallakin kuin kotona. sit oman asunnon vuokrat ja kulut jos vaikka espanjassa pitää asuntoa että on oma kämppä minne mennä talvisin se on helpossti 3000 kuukaudessa ainakin nykyhinnoilla, siinä on jo yli 20 000 euroa mennyt eikä ole saanut ruokaa edes hankittua. 

Vierailija
26/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, ja olen tienannut nyt viime vuodet aika tasaisesti sellaiset 20.000 euroa kuussa nettona, mikä bruttona olis sitten lähemmäs 40.000, jos se olisi kaikki palkkatuloa. On meillä toki siivousfirma joka hoitaa sen puolen, ja talon rempat ostetaan, mutta ei tässä maassa oikein ole tarjolla sellaista henkilöä joka suostuisi tulemaan taloudenhoitajaksi, hoitamaan kaupassakäynnit, pyykkäykset, ruoanlaitot ym. Eli kyllä nuo pitää ihan itse hoitaa.

Matkustelemme toki, ja kivoissa paikoissa, mutta työ sitoo minua kyllä niin että mitään vapaaherran elämää ei pääse elämään. Aamulla ylös ja toimistolle, ihan kuten muutkin. Ravintoloissa käydään aika paljon, mikä tietysti antaa enemmän vapaa-aikaa sitten kotona.

Käytännössä iso osa tuloista menee sijoituksiin, en näe järkevänä ylläpitää noin suurta jatkuvaa kulutusta.

Eli siivousfirma tienaa palkkatuloa 40 000€/kk, siis täh?

Vierailija
27/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin paljon ulkopuolisia ruoka- ja siivouspalveluja. Ottaisin yksityisen yrittäjän ja maksaisin reilun palkan!

Eli kotiin kodinhoitaja joka voisi käydä kauppareissut prismassa yms. ja kokata terveellistä kotiruokaa, kattaa pöydät, siivota ja pitää kodin kunnossa, ja vaikka jos osaisi niin vielä antaa hierontaa?

Jos minulla olisi tuon verran rahaa, en ostaisi ruokaa Prismasta vaan Stockan Herkusta, deleistä, artesaanileipomoista ja luomukaupoista. Lisäksi kävisin ravintoloissa tiuhaan tahtiin.

Mutta miksi?

Vierailija
28/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jos antaa naisystävälle / vaimolle 3000 käyttörahaa, ja maksaa auton liisit ja muut niin on jo 25 000 kulunut, eikä vieläkään edes syöty. Sit pari kertaa päivässä ravintolassa kahdestaan, siitä menee 2 x 2 x 40 = 160, nyt on jo 30 000 mennyt ja ei edes vaatteita ostettu saatikka lentolippuja tms. eikä ainakaan luksusta

Vierailija
29/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kodinhoitajan palkkakulut 4000, ja jos lapsia sattuu olemaan useampikin niin on kohta se 40 000 jo mennyt. 

Vierailija
30/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois varmaan heti yritys pystyssä kunnon työkoneineen. Hommaisin kunnon psykiatrin.

En osaisi kuluttaa tolkuttomasti ja mua ahdistaa vähän kaikki, varmasti ahdistais jos olis noin paljon. Joku mainitsikin jonkun hyväntekeväisyysyrityksen. Haluaisin koittaa auttaa mm työttömiä ja mt-ongelmaisia.

Vierailija
31/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mietitään että toi 40 000 pitäisi sit palkkana saada, niin sais olla bruttona sen 80 000 ja kun pomo maksaisi eläkemaksut sun muut niin varmaan jo toistasataa tonnia kuukaudessa kokonaiskulut veroineen ja työnantajamaksuineen eikä edes mitään luksusta ostettu. 

Vierailija
32/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan asuisi enää kaupungin ei-niin-hyvämaineissa vuokralähiössä ja se olis kuule jo paljon se!!!

Vierailija
33/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitten jos antaa naisystävälle / vaimolle 3000 käyttörahaa, ja maksaa auton liisit ja muut niin on jo 25 000 kulunut, eikä vieläkään edes syöty. Sit pari kertaa päivässä ravintolassa kahdestaan, siitä menee 2 x 2 x 40 = 160, nyt on jo 30 000 mennyt ja ei edes vaatteita ostettu saatikka lentolippuja tms. eikä ainakaan luksusta

22 000 auton liiseihin, huh huh. Milaiset autot teillä on, joku lentokoneko?

Vierailija
34/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmaan hänellä olisi joku merenrantahuvila sitten. Olisihan sellaisessa ihan mukava käydä kylässä. Jos siis oikea tunnesuhde häneen olisi. 

Vierailija
35/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois varmaan heti yritys pystyssä kunnon työkoneineen. Hommaisin kunnon psykiatrin.

En osaisi kuluttaa tolkuttomasti ja mua ahdistaa vähän kaikki, varmasti ahdistais jos olis noin paljon. Joku mainitsikin jonkun hyväntekeväisyysyrityksen. Haluaisin koittaa auttaa mm työttömiä ja mt-ongelmaisia.

Auttaa työttömiä? :D Miksi ja mihin? Orjaksi tulemiseenko? Hahahahah

Vierailija
36/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin paljon ulkopuolisia ruoka- ja siivouspalveluja. Ottaisin yksityisen yrittäjän ja maksaisin reilun palkan!

Eli kotiin kodinhoitaja joka voisi käydä kauppareissut prismassa yms. ja kokata terveellistä kotiruokaa, kattaa pöydät, siivota ja pitää kodin kunnossa, ja vaikka jos osaisi niin vielä antaa hierontaa?

Jos minulla olisi tuon verran rahaa, en ostaisi ruokaa Prismasta vaan Stockan Herkusta, deleistä, artesaanileipomoista ja luomukaupoista. Lisäksi kävisin ravintoloissa tiuhaan tahtiin.

Mutta miksi?

Koska halpa ruoka on laadutonta

Vierailija
37/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ajatellan niin päin, että minä olisin menestynyt vaikkapa sijoituksilla ja tienaisin tuon 50 000 ylimääräistä kuussa? Paljon menisi ainakin matkustamiseen, maailmanympärimatka nyt ihan ensimmäiseksi. 

Mäkin ihmettelen tätä. Olen 57-vuotias nainen ja minä olen aina halunnut itse tienata ja opiskella. Mikä ihmeen tämä uusvanha keksintö on, että naisen tehtävä on hankkia rikas mies??? 

Ei mikään. Tämä elämä on rajallinen  ja kailta jää mammonaa kun kuolemme, Elämän oikea onni lähtee kyllä eri asioista.

Vierailija
38/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja rahoja voi sijoittaa mm. yksityislentokoneisiin, omaan avaruusrakettifirmaan... Jne.

Vierailija
39/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun se rahantulo yllättäen lakkaa? Yksi varoittava tapaus tässä olikin juuri julkisuudessa.

Vierailija
40/58 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 3 lapsen yh sä ottaen ulkomailta kielitaidottoman kotiorjan ja tekisin avioehdon päivää ennen vihkimistä  niinkuin  jääkiekkomies teki.    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä