Mitä aiot tehdä kun Windows 10-tuki päättyy?
Kommentit (195)
Tänään sai vuoden lisäpäivityksen ilmaiseksi eikä se kotikäytössä ole mikään riski senkään jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään sai vuoden lisäpäivityksen ilmaiseksi eikä se kotikäytössä ole mikään riski senkään jälkeen.
Mistä sait? Minun koneeni vain kertoo, että päivitys on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida tulla sitä jatkovuotta. Sen saattoi arvata kun kyse on amerikkalaisesta firmasta ja varsinkin microsoftista että lupaillaan vaan paperilla, käytännön toteutus jää puoleen perseeseen...
Tämä myös asettaa EU:n naurunalaiseksi, ei meillä EU kuluttajilla / kansalaisilla ole mitään todellisia oikeuksia, firmat voi näköjään jättää ne toteuttamatta, riittää että vain sanovat paperilla tekevänsä kuten EU sanoo...
Perun pahat puheeni, rekisteröitymislinkki ilmestyi tämän päivän aikana ja sain hoideltua koneeni sen jatkovuoden piiriin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käynnistin läppärin. Sitten kirjoitin hakukenttään Windows Update kun ajattelin että tarkistan onko päivityksiä kun kerran on viimeinen päivä se tehdä. Avautuvalla ruudulla oli linkki tuohon vuoden jatkoaikaan ja ajattelin että no kokeillaan. Kuittasin muistaakseni kaksi uutta ikkunaa ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käynnistin läppärin. Sitten kirjoitin hakukenttään Windows Update kun ajattelin että tarkistan onko päivityksiä kun kerran on viimeinen päivä se tehdä. Avautuvalla ruudulla oli linkki tuohon vuoden jatkoaikaan ja ajattelin että no kokeillaan. Kuittasin muistaakseni kaksi uutta ikkunaa ja se oli siinä.
OK, kiitos. Olen näemmä etsinyt oikeasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, kiitos. Olen näemmä etsinyt oikeasta paikasta.
No niin, nyt minäkin onnistuin. Olen aamukuudesta lähtien kurkkinut vähän väliä, olisiko tuo linkki ilmestynyt. Nyt sammutin koneen hetkeksi, ja kun käynnistin sen uudelleen, linkki ilmestyi (kuin) tyhjästä. Tein nuo samat klikkaukset ja nyt minulla on vuosi jatkoaikaa. :)
Siellähän onkin Kympille heti tuen päättymispäivän jälkeen melko päivityspompsi tulossa, kumulatiivista päivitystä lokakuulle, Frameworkkia, haittaohjelman poistotyökalua ja suojaustietojen päivitys Defenderille.
Olisiko kone joutunut heti vaaraan jos ei päivitysten jatkoa olisi ollut?
Minulle tuli eilen illalla nuo ed. viestissä mainitut päivitykset, haittaohjelman poistotyökalut ym., kun illalla tarkistin onko tullut päivityksiä. Asensin ne heti.
Vasta tänä aamuna näkyi tuo laajennetun suojauksen päivitysten rekisteröintimahdollisuus. Tein senkin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Yksi tuttava kiteytti tämän Linux jutun hyvin.
Eli: Linux on helppi käyttää. Mutta nörttien käsitys sanasta helppo on täysin eri kuin Matti Meikäläisen käsitys.
Katsotaan asiaa oman kaivon pohjalta tajuamatta, että naapurin kaivosta näkyymä on eri.
Kyllä ne ainakin valehtelee jotka väittää ettei vuosiin tai kymmeniin ole muka tarvinut siihen komentoriviin tarttua ja kaikki on muka hoitunut graafisella käyttöliittymällä. Hei kamoon, ei nyt sentään mistään Windowsista puhuta vaan Linuxista eikä siellä nyt vaan pärjää ilman the Terminaalia.
Windowsissa siihen komentoriviin joutuu nykyään tarttumaan heti käyttöönottovaiheessa, jos ei halua luoda/käyttää MS-tiliä.
Vierailija kirjoitti:
Siellähän onkin Kympille heti tuen päättymispäivän jälkeen melko päivityspompsi tulossa, kumulatiivista päivitystä lokakuulle, Frameworkkia, haittaohjelman poistotyökalua ja suojaustietojen päivitys Defenderille.
Olisiko kone joutunut heti vaaraan jos ei päivitysten jatkoa olisi ollut?
Eilen tuli täällä tuo päivitysten paketti. Sen jälkeen antoi sitten tehdä tuon ESU-rekisteröinnin.
Eli vuosi aikaa hommailla uudempaa kalustoa. Parempi näin. Voi tulla parempia tarjouksia, kun tämä ryysis on ohi.
Moni ostaa nyt turhaan paniikissa ylihintaisia koneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Käynnistä se Update. Antaa ensin kasan muita päivityksiä, ja sitten vasta tuon ESU- rekisteröinnin. Menee vähän aikaa.
Asentakaa Linus ohjelma niin ei tarvitse ostaa uutta konetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältähän tuo Ubuntun työpöytä Youtube videoissa näyttää, varsin graafinen.
Harkitsen päivittäväni sen omaan ja äidin koneeseen. Ei vakoilua, ei tekoälyp:tä, ei bloatwarea, ei mainoksia.
Koetahan esim. katsoa mustesuihkutulostimen mustetasot. Oho, eipä näy, joutuu hakemaan komentoriviohjelman joka osaa näyttää. On se kumma kun komentorivi osaa näyttää mutta graafinen ei.
Voi tuota ikuista kaljatupakkaroskaruokajankutusta.