Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkivuodosta vielä..

12.04.2007 |

Hei!

Luin juuri tuossa alla olevan Hannahin kirjoituksen jälkivuodosta. Olin juuri aikonut itse kysellä samantapaista asiaa. Nimittäin sain vauvan 2 viikkoa sitten. Synnytyksessä ei tullut repeämää eikä tikkejä laitettu. Aluksi jälkivuotoa tuli jonkin verran, noin viikon kuluttua synnytyksestä loppui melkein kokonaan. Nyt kuitenkin äsken verta holahti pöksyihin oikein kunnolla. Mahaan ei satu eikä muutenkaan huono olo. Holahduksen mukana tuli yksi verihyytymä. Voiko jälkivuoto siis olla tällaista, että ensin loppuu ihan kokonaan ja sitten usean päivän päästä tuleekin ja holahtaa kunnolla? Olen kyllä ollut paljon jalkeilla, vauvaa imetän paljon ja tänään kävin juuri tunti ennen holahdusta reippaan noin puolen tunnin vaunulenkin.. Oisko tuolla vaikutusta asiaan? Ja minkä merkki nuo verihyytymät ovat? Ja miten kohtutulehdus oireilee? voiko tämä olla sitä, vaikka ei satu mihinkään? Tuon äskeisen holahduksen jälkeen nyt vuotoa tulee kuin menkoissa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kuvaamasi jälkivuodon " hulahdus" voi liittyä ponnistukseen tai muuten raskaaseen uurastamiseen, mikä ei ole tietenkään suotavaa synnytyksen jälkeisinä ensimmäisinä viikoina ja kuukausina, kun lantion lihaksisto ja elimet eivät ole vielä palautuneet normaaliin tilaan.

Hulahdus ei ole vaarallinen jos vuodon määrä sen jälkeen pysyy kohtuullisena eli vähäisenä eikä ala lisääntyä päiväpäivältä. Vuoto rauhoittuu kyllä pian.

Jos kipuja alkaa tulla, niin otat yhteyden neuvolaan/lääkäriin. Kohtutulehdus oireilee kipuna, kuumeiluna, pahanhajuisena vuotona.. sitä et voi olla huomaamatta, joten ole huoleti sen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla