Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on OPISTOTASOINEN tutkinto?

Vierailija
12.04.2007 |

Miten se eroaa ammatillisesta perustutkinnosta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opistotason merkonomi ja kaveri on suorittanut liiketalouden perustutkinnon ja on merkonomi. Opinnot kesti yhtä kauan, mutta minun koulutus on paremmin arvostettu. En tiedä mikä ero oikeasti.

Vierailija
2/5 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusten sisällössä ei merkittäviä muutoksia. Entisen merkonomin ja nykyisen tradenomin välillä hieman isompi ero, mutta ei niin merkittävä. Nykyinen merkonomi taas vastaa enemmän entistä merkanttia. Mutta riippuu tosiaan alasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iste opiskelen nyt merkonomista tradenomiksi ja niitä tutkimuskursseja yms diipadaapaa on mutta ammattiaineita tosivähän enemmän. Aika pettymys oli tradenomi koulutus.

Vierailija
4/5 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin Amk opinnot suorittanut lähtee harjoittelemaan alaansa.

Vierailija
5/5 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sekä sosiaalikasvattaja että sosionomi amk, enkä voi yhtyä käsitykseen, että sosionomi amk tietäisi jotenkin " vähemmän" tai " vääriä" asioita kuin sosiaalikasvattaja. Kaikkien koulutusten sisältö muuttuu ja sen kuuluukin muuttua ajassa.

Koulutusuudistus toi uuden rakenteen, mutta minusta on äkkiväärää väittää, että jokin koulutus oli hyvä ja jokin toinen huono. Itse en ole sellaisessa koulutuksessa ollutkaan, jossa ei jotain huonoa olisi, enkä myöskään missään sellaisessa, missä ei olisi mitään hyvää.

Kaikista elämäni aikana käydyistä kursseista ja kouluista olen oppinut jotakin uutta.

Uskallan väittää, että jos jokin ihminen ei ole opistoasteen tutkinnon suorittamisen jälkeen päivittänyt tietojaan ja taitojaan, ei hän ole sen enempää perillä kuin vastavalmistuneet amk:tkaan. Työkokemus on tärkeää, mutta ei siihenkään voi yksin tuudittautua, on oltava kiinnostunut omasta alastaan ja halua seurata kirjallisuutta sekä alan yleistä kehittymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi