Jos on vaikeuksia muistaa ottaa päivittäinen lääke tai vitamiini / lisäravinne, tässä vinkki
No ensinnäkin se purkki kannattaa pitää esillä. Jos se on kaapissa piilossa, taatusti ei muista joka päivä.
Toisekseen sekään ei vielä takaa muistamista, vaikka sen lääke olisi esillä ja sen näkisikin, koska sitten voi miettiä, no että otinko sen tänään vai enkö ottanut.
Mä keksin semmosen tavan, että ottamaton lääke on aina näkyvillä paikassa x. Kun olen ottanut lääkkeen / vitamiinit, niin sillä samalla sekunnilla lasken sen käsistäni pieneen kauniiseen posliinikulhoon siihen lähelle. Sitten myöhemmin päivällä tiedän ohi kävellessäni, että joo, oon ottanu lääkkeen / vitamiinin, kun se on tuolla kulhossa. Joku voi vetää tämän vielä pidemmälle, eli kirjoittaa lappuun kulhon pohjalle, että jo otetut lääkkeet.
Mutta mutta. Illalla pitäisi siirtää ne sieltä kulhosta pois odottamaan seuraavaa päivää :D
Ja ei, ei ole muistihäiriöitä, vaan miljoona muutakin asiaa muistettavana ja joku tämmönen lääkkeenotto voi mennä niin automaattisesti hujauksessa, ettei siitä jää muistijälkeä.
Meillä on kyllä lääkedosetteja, joissa viikonpäivät, mutten jaksa niitä täytellä plus mulla on muutama pullossakin otettava vitamiini / rauta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen tarvitsee erikseen lisäravinnetta tai vitamiineja? Niitä saa ruoasta.
D-vitamiinilisää ainakin tarvitsee jokainen suomalainen.
Kalenterin vuosisuunnitelma, jossa on vain päivämäärät ja viikonpäivien lyhenteet ja pieni ruutu merkintöjä varten. Ruutuun ruksi, kun on ottanut sen päivän vitamiinit.