Kannattaako vaihtaa määräaikaiseen sähkösopimukseen, jossa vuoden ajan ilmaiset perusmaksut?
Asun kerrostalossa ja arvelisin, että kuukausimaksuista tulee enemmän kuluja laskuun kuin kulutuksesta. En tosin ole vielä tarkkaan laskenut miten paljon olisi ero, kun siirtomaksukin olisi tietysti enemmän. Tällä hetkellä pörssisähkö ja on tasan yksi yhtiö, joka tarjoaa 12 kuukauden ilmaiset perusmaksut. Saisi kyllä enemmänkin näitä olla. 8,95 senttiä kuukaudessa toki ylihintaa, mutta veikkaisin, että säästäisin vuodessa, kun ei perusmaksuja ollenkaan.
Kommentit (34)
8,95 senttiä/kwh siis kulutus sopimuksessa, ei kuukausitasolla kuten aloituksessa vahingossa lukee.
Kyllä vaihtaisin jos tietäisin että tulen säästämään paljon vuoden aikana. Turha on perusmaksuista maksaa.
Mulla on perusmaksu 5 e/kk.
Sähkö 15 e/kk ja siirto 22 e/kk.
Kannattaa, koska kerrostalossa kulutus on niin pientä.
Jos siirtomaksu nousee (kuten tulee käymään) yhtä paljon kuin mitä perusmaksussa säästäisit, ei koko jutussa olisi mitään järkeä.
Todellakin kannattaa vaihtaa! Perumaksuista koostuu iso raha vuodessa, joten säästät kun vaihdat yhtiöön jolle ei tarvitse perusmaksu maksaa vuoteen.
muutaman euron perusmaksu ei ole mitään jos kwh hinnassa on senttien ero
Mulla on nyt kuukausimaksuton pörssisähkösopimus, marginaali 0,5 senttiä.
Kuvittelin, että tämä on kaikkein edullisin, mutta nythän pösä on heitellyt ihan missä sattuu hinnoissa.
Lumme tarjosi 7,98c/kWh määräaikaista ilman kk-maksuja 12 kk, mutta sopimus kattaa 24 kk. Eli toiwen vulden maksaisin sitten hulppeita kk-maksuja SEKÄ tasaista 8 c pintaan o,evaa sähköä.
Päätin, että juuri nyt en tee mitään. Katson, mitä pösä tässä syksyn mittaan maksaa keskimäärin, ja vaihdan jos vaihdan sitten määrikseen. Toki ilman kk-maksua, jos sellainen vain on saatavilla.
Laskin, että omalla kulutuksella sähkön keskihinta saa olla n. 2,5 senttiä kalliimpikin, jos kk-maksu on 0€.
Mitä vähemmän kulutat, sitä isompi osuus laskustasi on kuukausimaksua. Toki tässä nyt veivataan kympeistä € (vuositasolla), eikä mistään jättisäästöistä ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
muutaman euron perusmaksu ei ole mitään jos kwh hinnassa on senttien ero
Näin on. Sun kannattaa katsoa kuinka paljon oot kuluttanut sähköä, mikä on siirron osuus ja miettiä asiaa sitten. Tsekkaa nouseeko siirron osuus kun vaihdat yhtiötä.
Tuo melkein 9 senttiä kilowattia on tosiaan vähän yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos siirtomaksu nousee (kuten tulee käymään) yhtä paljon kuin mitä perusmaksussa säästäisit, ei koko jutussa olisi mitään järkeä.
Mitä tarkoitat? Siirtomaksu on ihan erikseen, se nousee yhtä paljon, oli pösä tai määris. Voit vaikuttaa itse vain siihen, mitä sähköenergiasi maksaa.
Hohhoijaa. Itse asun kerrostaloluukussa ja määräaikaisella on menty vuosikausia. Kesällä kulutus on olematonta ja olen paljon pois. Talvellakaan kulutus ei nouse pilviin, kun keskuslämmitys. En viitsi pörssissä veivata mutta toki se voi sopia monille.
Itselläni on Porvoon energia 2,50 € kk ja 8,50 snt kWh. Silloin kun otin sen, niin oli halvin kk-maksu. Laskin ihan "excelissä", että oli halvempi kuin Oomi josta vaihdoin. Oomissa olisi ollut 8,19 snt sähkömaksu, mutta kk-maksu niin paljon suurempi, että oli kalliimpi. 2 vuoden soppari.
Vierailija kirjoitti:
8,95 senttiä/kwh siis kulutus sopimuksessa, ei kuukausitasolla kuten aloituksessa vahingossa lukee.
Samoin on suunnilleen mulla ja noin 4 e/kk perusmaksu. En mene konkkaan tuosta. Asun kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt kuukausimaksuton pörssisähkösopimus, marginaali 0,5 senttiä.
Kuvittelin, että tämä on kaikkein edullisin, mutta nythän pösä on heitellyt ihan missä sattuu hinnoissa.
Lumme tarjosi 7,98c/kWh määräaikaista ilman kk-maksuja 12 kk, mutta sopimus kattaa 24 kk. Eli toiwen vulden maksaisin sitten hulppeita kk-maksuja SEKÄ tasaista 8 c pintaan o,evaa sähköä.
Päätin, että juuri nyt en tee mitään. Katson, mitä pösä tässä syksyn mittaan maksaa keskimäärin, ja vaihdan jos vaihdan sitten määrikseen. Toki ilman kk-maksua, jos sellainen vain on saatavilla.
Laskin, että omalla kulutuksella sähkön keskihinta saa olla n. 2,5 senttiä kalliimpikin, jos kk-maksu on 0€.
Mitä vähemmän kulutat, sitä isompi osuus laskustasi on kuukausimaksua. Toki tässä nyt veivataan kympeistä € (vuositasolla), eikä mistään jättisäästöistä ole kyse.
Entäs Lumme 8,95 snt/kwh tarjous nyt? Täytyykö siihenkin sitoutua kahdeksi vuodeksi vai voiko tehdä vain 12 kuukauden perusmaksuttoman sopimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on perusmaksu 5 e/kk.
Sähkö 15 e/kk ja siirto 22 e/kk.
Minulla 5,99€/kk
5€/kk ja
30€/kk
https://pbe.fi/fi/yritys/hinnasto-ja-sopimusehdot/maaraaikaiset-sopimuk…
Eikös tuo Porvoon Energia ole halvempi? Vai onko tuo Lumme kk-maksuton? Semmosta on paha päihittää.
Missä ovat takavuosien perusmaksuttomat 4 snt/kwh sopimukset, tuleekohan niitä enää koskaan?
Etkö tosiaan osaa katsoa aikaisempia sähkölaskuja, paljonko sinulla on mennyt kuukausittain sähköä? Jos et osaa niin hanki itsellesi edunvalvoja.
Noi perusmaksut on hölmöjä. Etenkään siirtoyhtön ei kuuluisi niitä ottaa. Pelkästään perusmaksuista tulee vuodessa yli satanen!