Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Coca cola riippuvuus

Vierailija
30.09.2025 |

Olen juonut coca colaa muutaman lasin päivässä monta vuotta, ja se alkoi osittain jo lapsuudesta, koska lapsuudenkodissani oli myös aina coca colaa. tuntuu että olen riippuvainen siitä jopa, sitä tekee automaattisesti mieli sen jälkeen kun on juuri syönyt, koska yleensä olen aterian kanssa sitä juonut.

Haluaisin päästä tästä tavasta eroon koska se ei ole terveellistä ja siihen menee rahaakin, ja olen yrittänyt löytää terveellisempiä korvikkeita kokikselle, kuten teetä mutta ei se kuitenkaan ole paljoa auttanut...

Ylipainoinen en ole, että sitä se ei ainakaan ole aiheuttanut. Tiedän kyllä että eihän se kokiksen kittaaminen hyvää tee, mutta onko mitään isoa terveydellistä haittaa jota siitä voisi aiheutua kun juo usein? Ja mitä kannattaisi käyttää korvikkeena tai miten voisin päästä eroon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cola syövyttää sun luut, se syö elimistöstä kalsiumin sadoista muista haitoista puhumattakaan. Ihminen on heikko, vaati itsekuria päästä eroon riippuvuuksista.

Vierailija
2/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois vichy tms. tilalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kofeiiniriippuvainen. 

Vierailija
4/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riitä se tieto mitä se litku tekee sun elimistölle? 

Vierailija
5/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, et kyse on kofeiinistä ja sokerista. Yhdistettynä paha koukku. Itsellä oli sama, siis tuo kokis. Pääsin siitä eroon, kun iski IBS-kohtaus; sitä en tiedä johtuiko se siitä vai jostain muusta, mutta pääsin eroon kumminkin. Se oli siis light colaa, mitä join eikä varsinaista sokerikokista. (saattoi johtua myös sen lisäaineista).

Vierailija
6/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiille kuluu. Hampaat reikiintyy, lyhenee ja mätänee suuhun.  

Lisäksi Coca Cola on tehokas wc-pöntön puhdistaja. Ainakin tämä saa itseni miettimään mitähän tuo aine tekee vatsalaukulle/suolistolle!

Vierailija
7/7 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami jota on zerossa, tappaa rotat.... Että silleen. Cola itsessään on todella syövyttävää.