Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV Uutiset: Köyhän perheenäidin epätoivo: "Kysyin lapsilta, pärjätäänkö ilman lämmintä ruokaa" (kiitos hallitus)

Vierailija
30.09.2025 |

MTV Uutiset kertoo artikkelissa Marian perheen tarinan, jossa toimeentulotuen leikkaukset iskevät kipeästi lapsiperheeseen. THL arvioi, että jopa 30 000 lasta ajautuu köyhyyteen hallituksen päätösten seurauksena. Marian perhe elää matalapalkkatöistä huolimatta velkojen ja niukkuuden keskellä, jossa välillä pohditaan, onko varaa edes lämpimään ruokaan. Hän kuvaa, miten köyhyys periytyy ja saa lapset vähättelemään itseään. Hallitus tavoittelee 70 miljoonan euron säästöjä, mutta käytännössä hintana on lapsiperheiden arjen romuttuminen.

On vaikea lukea tätä ilman raivoa. Hallitus säästää lasten ruoasta, mutta rahaa kyllä löytyy maahan muuttajien luksushuviloille, yritystuille ja poliitikkojen kahville. Marian kertomus riisipuurosta ja maitopurkista ei ole mikään yksittäistapaus - tämä on todellisuus monille. Ja silti meillä on päättäjiä, jotka puhuvat "vastuun kantamisesta" samalla kun lapsilta viedään mahdollisuus harrastuksiin ja normaaliin arkeen. Eikö oikeasti hävetä, että Suomessa äidit joutuvat kysymään lapsiltaan, pärjätäänkö ilman lämmintä ruokaa?

Kommentit (2013)

Vierailija
1181/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa nyt hyvin uudet työkaverit. Saatte sitten itse myöhemmin potkut töistä ensi vuonna. Riittää soterahat paremmin, kun uusilla on pienemmät palkat. 

Vierailija
1182/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa käy jossain ryhmäseksi bileissä. Ei hitto mitä ihmisiä Suomessa asuu.

Parempi vaikka kotona yksin, kun viettää hullujen kanssa aikaa.

Ei sun tartte viettää hullujen kanssa aikaa, kun olet selkeästi itse sellainen.

Miten nämä viimeisimmät viestisi liittyy ollenkaan ketjun aiheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole lähellä mitään luontoa. Itse en ollut ollenkaan kesällä ulkona.

Kerro yksikin suomalainen paikkakunta, missä asuvalla ei ole lähellä luontoa. Odotan mielenkiinnolla. 

En viitsi kertoa asuinkaupunkiani.

Muuten tietäisitte, missä valtion virkamiehiä käy naimassa metsäautotiellä. Monta kertaa yllätetty. Ja voisi olla vaimoille pettymys, kun mies panee työkaveria.

Et tietenkään viitsi, koska sellaista kaupunkia ei ole.

On, no olisihan sun pitänyt tietää, ettei sun mies ole uskollinen, kun sen ammatin miehet kiinnostaa myös muita naisia. Ja tarjontaa naisista riittää.

Kerro yksikin suomalainen paikkakunta, missä asuvalla ei ole lähellä luontoa. 

Vierailija
1184/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meidän työpaikalla menee hyvin. On tullut uusia työkavereita. 😂😂😂😂😂

Vierailija
1185/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole lähellä mitään luontoa. Itse en ollut ollenkaan kesällä ulkona.

Kerro yksikin suomalainen paikkakunta, missä asuvalla ei ole lähellä luontoa. Odotan mielenkiinnolla. 

En viitsi kertoa asuinkaupunkiani.

Muuten tietäisitte, missä valtion virkamiehiä käy naimassa metsäautotiellä. Monta kertaa yllätetty. Ja voisi olla vaimoille pettymys, kun mies panee työkaveria.

Et tietenkään viitsi, koska sellaista kaupunkia ei ole.

On, no olisihan sun pitänyt tietää, ettei sun mies ole uskollinen, kun sen ammatin miehet kiinnostaa

Sanoin jo etten viitsi kertoa kaupunkia, missä virkamiehet nai työkaveria metsäautotiellä. 

Voi, on teillä hieno asunto, mutta sun mies nai muita. 

Vierailija
1186/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta nyt hullu hommat uusille työkavereille. Saat sitten potkut töistä ensi vuonna. 

Vierailija
1187/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette rakentaneet niin hienon omakotitalon uudelle asuinalueelle, mutta sun aviomies nai työkaveria metsäautotiellä työajalla.

Että sellasta. 

Onneksi olet niin tyhmä etkä tajua mitä sun mies puuhailee. 

Vierailija
1188/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien osalta syyllinen löytyy sieltä peilistä. Jos on kerrran jos useampi sukupolvi oltu persaukisia, olisiko siellä koulussa kannattanut keskittyä opiskeluun ja hommata itselleen ammatti, jossa saa sellaista palkkaa, että ei tarvitse huolehtia lapsen ruoasta? Se on ihan täysin mahdollista. Itsekin nousin juuri tuollaisista oloista hammaslääkäriksi. Sinne pääsi, kun käytti aikaa kouluun eikä mennyt nurkan taakse imemään tupakkaa ja hokemaan v- ja p-alkuisia kirosanoja. 

Vierailija
1189/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, ettei jollakulla ole mahdollisuutta hoidattaa mielenterveysongelmiaan... Mene välillä ulos kävelemään, vaikka sinne metsätielle.

Vierailija
1190/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opeta nyt hullu hommat uusille työkavereille. Saat sitten potkut töistä ensi vuonna. 

Sun ei ainakaan tarvi pelätä, että johonkin pääsisit töihin. Eihän kukaan uskalla sekopäätä palkata, työkaveritkin pelkäisi ja esimiehet itse myös.

Potkuja minä en tule saamaan eikä kukaan muukaan alallani työskentelevistä hyvistä työntekijöistä. Muutama ei-niin-hyvä työntekijä joutaisi saadakin potkut.

Vierailija
1191/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, ettei jollakulla ole mahdollisuutta hoidattaa mielenterveysongelmiaan... Mene välillä ulos kävelemään, vaikka sinne metsätielle.

En käy ulkona. 

Itse olet hullu joka haukku köyhiä. 

Itse olet koppava ja ylimielinen. Ei tarvitse arvata mitä puoluetta äänestät. 

Vierailija
1192/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ainakaan tarvi pelätä, että johonkin pääsisit töihin. Eihän kukaan uskalla sekopäätä palkata, työkaveritkin pelkäisi ja esimiehet itse myös.

Potkuja minä en tule saamaan eikä kukaan muukaan alallani työskentelevistä hyvistä työntekijöistä. Muutama ei-niin-hyvä t

Kuule, yksikään työntekijä Suomessa ei ole korvaamaton.

Hullu sä olet. 

Vierailija
1193/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkuja minä en tule saamaan eikä kukaan muukaan alallani työskentelevistä hyvistä työntekijöistä. Muutama ei-niin-hyvä t

Ai sä olet sossu joka vie aikaa ihmisten lapset. Tiedätkö, että sossun ja opettajan ja lääkärinkin lapsesta voidaan tehdä lasu.

Vierailija
1194/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näillä marioilla olisi nelinkertainen määrä rahaa käytettävissä, he olisivat silti ihan yhtä pa. Esimerkiksi nuo lihapiirakoiden kaltaiset impulssiostokset lisääntyvät heti kun on "ylimääräistä" rahaa käytettävissä. Ei ajatella sekuntiakaan mitä syödään loppukuusta kun tili on taas tyhjä, saati että pistettäisiin edes kymppi jemmaan pahan päivän varalle.

Lihapiirakat ovat yksi halvimmista ruoista. Kilon pussi alle 3€.

Joten pidä pentu pääsi kiinni. Juntti. Sinimusta juntti.

Näytti olevan halvimmat 4,12 euroa kilo.

Myllyn paras makaronia 800 g, keitettynä 2,4 kiloa, noin euron. Lisätään joukkoon nauta-sika-jauhelihaa 700g, 4,65 euroa. Kolme kananmunaa eurolla. Maitoahan heillä oli. Heitetään joukkoon vielä lihaliemikuutioita kaksi. Paketti maksaa 0,85 eur jos ei kaapista löydy, ja pizzamausteseosta, pussi maksaa 0,69 senttiä. 

Tuloksena ruokaa 3,2 kiloa. Hintaa tuli alle 8 euroa. Kilohinta 2,5 euroa.

Henkilökohtaisesti lisäisin vielä soijarouhetta tai raastettua porkkanaa maun vuoksi. Euro lisää laskuun ja kaappiin jäi vielä ainekset porkkanalettuihin.

Lopulla lahjakortista voi sitten ostaa vaikka sen hiusvärin.

Vierailija
1195/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo aikuisia. Sinä lääkärinä olet ylimielinen ja teen lapsesta lasun niin pääsee mukavampaan perheeseen. 

Vierailija
1196/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ovat sen verran vaikeasti korvattavissa, että heistä kannattaa pitää kiinni. 

Vierailija
1197/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olet lääkäri tai asianajaja ei pelasta sua lasuilta, sun lapsesta voidaan tehdä lasu. Tämä hallitus on opettanut, että hyvätuloiset on ilkeitä ja teitä ei kunnioiteta enää pätkääkään. Sossut on sairaaloissa joten lääkärinä ehdit hyvin lasu keskusteluun.

Vierailija
1198/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ovat sen verran vaikeasti korvattavissa, että heistä kannattaa pitää kiinni. 

Ei ole ainakaan valtion virastoissa ainuttakaan työntekijää jota ei voitaisi uudella korvata. Kuka tahansa oppii ne hommat. 

Vierailija
1199/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan valtion virastoissa ainuttakaan työntekijää jota ei voitaisi uudella korvata. Kuka tahansa oppii ne hommat. 

On muitakin työpaikkoja kuin valtion virastot.

Vierailija
1200/2013 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei arvosta kukaan, vaikka olisit kuinka taitava kirurgi. Sun lapsesta tai lapsenlapsesta voidaan tehdä lasu. Joten kato mitä tauolla ja muualla suustasi päästelet. En suosittele ärsyttämään määräaikaisia työntekijöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän