Vieläkö katsot televisiota? Mitä ohjelmia?
En omista televisiota ja nyt mietin pitäisikö se ostaa kun uusi ystäväni haluaa katsoa sieltä joitain ohjelmia.
Kommentit (53)
Satunnaisesti katson Clarksonin farmia, Wheeler Dealersiä ja vanhoja britti Top Gearseja (niitä, missä juontajina ovat Jeremy Clarkson ja ne kaksi muuta heppua, joiden nimiä en muista) ja joskus jotain leffoja, jos sattuu olemaan tv auki ja tulemaan joku katsomisen arvoinen sopivasti. Viikossa katson telkkaria maks. 2-3 tuntia. Se toimii meillä käytännössä isona näyttönä suoratoistojen katsomiseen. Mitään sellaista sieltä ei tule, mitä ei voisi jättää katsomatta.
Lineaarista tv:tä en enää katso oikeastaan koskaan. Ainoastaan urheilua tulee katsottua suorana. Katson kyllä sitten oman tahtiini esim areenasta tai ruudusta joitain sarjoja. Youtubeen käyttämäni aika on lisääntynut selvästi, koska sieltä löydän parhaiten itselleni mieluisaa sisältöä, joita tekee ihan tavalliset ihmiset.
Katsotaan telkkaa kyllä. Kaikenlaista paitsi hömppäsarjoja. Matkailua, dokumentteja, luonto- ja ajankohtaisohjelmia, historiaa ym. Meille ohjelmatarjonta riittää hyvin. Riitti se silloinkin kun kanavia oli kaksi tai kolme.
Kun teräväpiirtolähetykset alkoivat, vanha telkkarini pimeni. Uutta en ole ainakaan toistaiseksi hankkinut. Katson joitakin tv-ohjelmia tietokoneella. En ole omasta mielestäni menettänyt mitään, sillä niillä kanavilla, joita en näe läppärilläni, ei tule mitään minua kiinnostavaa. Areenasta katselen usein myös vanhoja ohjelmia, mm. Itse asiassa kuultuna -haastatteluja. Sen sijaan vanhoja viihdeohjelmia en jaksa katsoa, sillä ne etenevät niin jähmeästi, esim. Tankki täyteen ja Reinikainen, joista aikoinani jopa pidin.
Kyllä sieltä tulee muutamia hyviä sarjoja. Esim.kotimainen rikossarja karkurit on hyvin tehty sarja. Joskus tulee myös hyviä elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan telkkaa kyllä. Kaikenlaista paitsi hömppäsarjoja. Matkailua, dokumentteja, luonto- ja ajankohtaisohjelmia, historiaa ym. Meille ohjelmatarjonta riittää hyvin. Riitti se silloinkin kun kanavia oli kaksi tai kolme.
Niin ja lätkää, jääkiekkoa MM tai olympiatasolla, miesten, naisten ja nuorten. Rallia ja muuta moottoriurheilua ja raveja jos sattuu näkymään. Muuta urheilua ei juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti katson Clarksonin farmia, Wheeler Dealersiä ja vanhoja britti Top Gearseja (niitä, missä juontajina ovat Jeremy Clarkson ja ne kaksi muuta heppua, joiden nimiä en muista) ja joskus jotain leffoja, jos sattuu olemaan tv auki ja tulemaan joku katsomisen arvoinen sopivasti. Viikossa katson telkkaria maks. 2-3 tuntia. Se toimii meillä käytännössä isona näyttönä suoratoistojen katsomiseen. Mitään sellaista sieltä ei tule, mitä ei voisi jättää katsomatta.
Lisään tähän, etyä mulla ei tv:n tilalle ole tullut mitään mediaa niin kuin osalla näyttää olevan. En katso youtubea kuin silloin, kun haluan oppia jonkin uuden taidon (opin helpommin katsomalla, kun joku muu tekee ja tekemällä itse perässä kuin lukemalla ohjeita), somea käytän hyvin vähän enää nykyään ja suoratoistoista katson tiettyjä (alle kymmentä) sarjaa sekä silloin tällöin jonkun elokuvan.
Ei ole ikinä auennut, miten kukaan viitsii tuhlata aikaansa katsomalla youtubesta jonkun randomin, oli tavis tai julkisuudesta tuttu, tekemää sisältöä, jollei se ole jotain hyödyllistä, eli ohjevideo asian x tekemiseen. Jokainen toki on vapaa valitsemaan, miten aikansa käyttää, ja jollei elämässä ole muuta sisältöä, kai yt-videotkin ajankuluna menee. Itsellä vain on niin paljon parempaakin tekemistä, että joku tuollainen turhanaikainen liibalaaba on viimeinen asia, mihin aikaani käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Laidasta laitaan katson erilaisia ohjelmia. Kaapelista tulee, en käytä suoratoistoja. Peruskanavia on 20 kpl joten kyllä siellä valikoimaa riittää. Jos ei kiinnostava ohjelmaa tule, niin televisio on kiinni ja virrattomana. En koskaan pidä sitä päällä vain taustameluna. Päivän ohjelmat katson netistä joko telkku.com-, tai iltapulu.fi-sivuilta.
Itse käytän vielä tallentavaa digiboksia ja minusta se on ihan kiva harrastus sinällään sunnuntaisin katsoa seuraavan viikon ohjelmat läpi ja ajastella sieltä kiinnostavat tallennukseen ja katsella kun ehtii. Mainosten ylikin on kätevä hypätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tunnusta katsovansa televisiota, vaikka Vauvapalstallakin keskustellaan pääasiassa tv-ohjelmista.
Pääasiassa?
Minusta hyvin vähän on puhetta televisio-ohjelmista.
Palstan Poimituissa ja Suosituimmissa on todella paljon tv-ohjelmia siihen nähden jos niistä ei keskustella. Selviytyjät, Maajussit, TTK, Elämäni biibi, Alone Suomi, UMK jne
Teho-osaston uusintoja, oli aikoinaan suosikkisarjani ja vieläkin pidän. Kertonee nykyohjelmien tasosta. Suoratoistoja pidän yhden kerrallaan. Netflixixtä löytänyt kiinnostavimmat sarjat/elokuvat, vaikka sielläkin ihan huttua on suurin osa.
Nyt just tapitin yleisurheilun MM-kisoja erittäin aktiivisesti, Frii-kanavalta true crimea ja SVU, ruokaohjelmia, matkailuohjelmia, jotain sarjoja, sitä sun tätä. En tykkää yhtään katsoa tietokoneelta saati puhelimelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laidasta laitaan katson erilaisia ohjelmia. Kaapelista tulee, en käytä suoratoistoja. Peruskanavia on 20 kpl joten kyllä siellä valikoimaa riittää. Jos ei kiinnostava ohjelmaa tule, niin televisio on kiinni ja virrattomana. En koskaan pidä sitä päällä vain taustameluna. Päivän ohjelmat katson netistä joko telkku.com-, tai iltapulu.fi-sivuilta.
Itse käytän vielä tallentavaa digiboksia ja minusta se on ihan kiva harrastus sinällään sunnuntaisin katsoa seuraavan viikon ohjelmat läpi ja ajastella sieltä kiinnostavat tallennukseen ja katsella kun ehtii. Mainosten ylikin on kätevä hypätä.
Sama, en siis oo ainoa digiboximuumio!
Telvision omistan mutta toimii pelkästään näyttönä, ei siis ole anteeninjohtoa tai vastaavaa (Vieläköhän sellaisia tarvitaan että saadaan televisio lähetys ruutuun?) Televisio ohjelmia en seuraa mutta saatan joskus katsoa striiminä jonkun dokkarin joka kiinnostaa.
Minä katson monia ohjelmia , Emmerdale, salkkarit, La Promesa, 90 Day fincee, pirunpeli, box ym. yleisurheilun MM kisat. Kun olen kotona tv on aina auki.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta katson Prime ja Disney+.
Puhelin EI OLE TV!
Etkö ymmärtänyt kysymystä!
Ei telkkaria voi nykyään katsoa kun sieltä tulee enemmän mainoksia kuin itse ohjelmaa. Ainoot mitä katon on kymppitonni ja onnenpyörä että aivot saa vähän purtavaa.
Vierailija kirjoitti:
En. Se on mulla koristeena.
jOO, SAMAT SANAT!
Hätäpäissään ostin kun näyttö meni rikki ja oli sunnuntai...
EN mä sieltä juuri mitään katso, netin kautta jos joskus jotain.
Netflix kerran kk.
Älä sen deitin takia hanki, jos ei voi olla sen aikaa ilman...olkoon mokoma!
Enpä oikeastaan, joskus Yleltä urheilua suorana. Yle areenasta voi katsoa ajankohtaisohjelmat ja sarjat miltä laitteelta tahansa. Meillä on jätti-tv, mutta se on hankittu pääosin vain suoratoistojen leffoja varten.
Mainoskanavia en katso enää lainkaan sen jälkeen kun katkoja lisättiin ja pidennettiin.
Katson Yleltä joitakin rikossarjoja, urheilua (en naisten), ja luonto-ohjelmia.
Uutiset ja ajankohtaisohjelmat skippaan koska Ukraina ja Hamas.
Netflix ja muutama muu suoratoistopalvelu käytössä, samoin striimaukset.
Mulla ei ole telkkaria, mutta katson kyllä ohjelmia Yle Areenasta, Katsomosta ja Ruudusta eli telkkariohjelmia kyllä katson.