Laihtuminen ja yhtäkkiä huomaa, että vaatteet alkaa roikkumaan. Näinkö se tapahtuu?
Ihan hauska huomata. Yhtäkkiä vaan sitä katsoo kun housut roikkuu päällä eikä näytä enää istuvan jalassa. Paidat suurenee päällä.
Hassua miten huomaamatta se tapahtuu, että yhtenä päivänä vaan hoksaa sen. Kiloina lähtenyt 15 mutta senteistä en tiedä.
Kommentit (17)
Toiset 15 kiloa niin menee koko vaatekaappi uusiksi itsellä. :D ihana projekti. Ap
Missä vaiheessa painon pudotusta, te aloitte huomaamaan, että vaatteet todella väljenevät?
Juu, itsellänikin kävi noin. Aloin laihtua tahattomasti, tosin minulla oli ylipainoa. Vaakaa en niinkään seurannut, mutta vaatteista laihtumisen huomasi :) Nyt aion jatkaa ihan tietoisesti laihduttamista, sillä vielä on tavoitetta. Onneksi vaatekaapissa on täysin käyttämättömiä vaatteita, joita en aikoinaan jaksanut palauttaa, ja on siellä pari tavoitevaatettakin. Nyt niille on jo käyttöä ja pian vielä lisää :) Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa painon pudotusta, te aloitte huomaamaan, että vaatteet todella väljenevät?
Siinä vaiheessa kun iski noro.
Kyllä mulla meni melkein kaikki housut vaihtoon siinä vaiheessa kun kiloja oli pudonnut 10 +. Paidoissa ja mekoissa vielä on sellaisia, mitä voin käyttää, kun ei nuo hartiat ole kuitenkaan mihinkään kaventuneet eikä rinnanympärys niin sanottavasti.
Mutta onhan se palkitseva tunne, kun huomaa, että entiset vaatteet ovat isoja ja vielä vanhemmat vaatteet alkavat olla taas sopivia...
Se on se ihana olotila, kun ei enää pingota vatsan kohdalta. Takeissa on taas tilaa juuri siinä massun kohdilla. Ai että. Enää ikinä en ole välittämättä itsestäni, sen lupaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin laihtunut 10 kg, vaatekoko pieneni.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jossain 10-15 kilon paikkeilla. Tosin se tapahtui kun siirryin kesävaatteista talvivaatteisiin ja toppahousut valuivat eikä takki enää kiristänytkään maharöllykän kohdalta. Kesä- ja syysvaatteiden kohdalla sitä ei huomannut kun ne olivat muutenkin löysiä.
Minulla tarkoitus laihduttaa 10 kg. Toivottavasti ei kaikki vaatteet mene vaihtoon?
Vierailija kirjoitti:
Minulla tarkoitus laihduttaa 10 kg. Toivottavasti ei kaikki vaatteet mene vaihtoon?
Joistakin vaatteista voi ihan vain kiristää vyötärökuminauhoja.
Sama täällä. Vuoden alusta on tippunut 25 kg ja tänään kun ensimmäistä kertaa puin lämpimämmät ulkoiluhousut niin nauratti kun eivät meinaa pysyä jalassa. Toki huomaan peilistä että vatsa ja ylimääräiset leuat ovayt kadonneet mutta vaikeaa silti hahmottaa muutosta.
Itselläni vaihtui L koon paidoista S kokoon, housut edelleen M kokoa, jaloissa sitä rasvaa ei minulla kauheasti ylimääräistä ole koskaan ollutkaan.
Useinhan painonnnousua ei huomaa kuin vasta liian myöhään. Jos on tapana ostaa uusia vaatteita muutaman kerran vuodessa, niin sitten vaan sovittaa asian vähän kuin ohittaen uusia kokoja ja eri malleja ja materiaaleja. Lihomisen kohtaa rehellisesti usein vasta sitten kun pari vuotta käyttämättömänä ollut juhlamekko ei mene selästä enää kiinni.
Siksi onkin niin outoa, että laihtumisen huomaa nopeammin. Jo -5kg aiheuttaa selviä muutoksia vyötärönmitassa ja jos laihdutukseen kuuluu kuntoilua, niin kehon muodotkin alkavat kiinteytyä ja vaatteiden istuvuus muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
5 kg = 1 vaatekoko
Ei minulla ainakaan, 25 kg laihtuminen on aiheuttanut kokomuutoksen XL tai L --> M tai S.
Olen laihtunut 70kg - > 64kg. Just kokeilin mun talvitakkeja, yks takki mikä oli viime talvena vähän ahdas on nyt väljä. Töissä taidan työpuvun takin vaihtaa kohta kokoa pienemmäksi
Hyvä homma👍